Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ελλάδα, ωστόσο υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 50 τέτοιου είδους οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σημαντικό ρόλο έχει παίξει η φορολογία και η πτώση στις τιμές τους με αποτέλεσμα η ζήτηση τα τελευταία χρόνια να έχει αυξηθεί.
Θέμα φόρων η εισαγωγή του
Ένα σημαντικό πρόβλημα διάδοσης της νέας αυτής τεχνολογίας έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά οχήματα που δεν κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες αλλά εφοδιάζονται ταυτόχρονα και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα συγκεκριμένα δεν «γλιτώνουν» φόρους (όπως ισχύει με τα αμιγώς ηλεκτρικά), οπότε η τελική τιμή πώλησης ανεβαίνει αρκετά ψηλά (στην Ελλάδα). Κύκλοι από το χώρο του αυτοκινήτου λένε πως η αλλαγή στην φορολογία ίσως φέρει και.. αλλαγές στην αντιμετώπιση από τις εταιρείες που θα σκεφτούν να εισάγουν νέα μοντέλα.
Ένα από αυτά ίσως είναι και η αντίστοιχη έκδοση του Mitsubishi Outlander στην plug in hybrid μορφή του. Οι άνθρωποι της εισαγωγικής εταιρείας «Σαρακάκης» σχεδιάζουν τον τρόπο που το συγκεκριμένο SUV με την τεράστια επιτυχία που έχει σημειώσει από την προηγούμενη γενιά θα μπορέσει να είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Η σκέψη να εισαχθεί βρίσκεται σε… καλό δρόμο και αναμένουμε να μάθουμε τι θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες.