Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Οικονομικό στη χρήση, ποιοτικό, με χώρους, ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, άνετο στα ταξίδια και με αρκετά καλές δυνατότητες εκτός δρόμου. Το ASX είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που μπορούν να καλύψουν κάθε απαίτηση του καταναλωτή τη σήμερον ημέρα, όντας ένα ολοκληρωμένο crossover.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι άλλο να ζητήσεις;

Δυναμική και μοντέρνα η εξωτερική εμφάνιση

Το ASX ανήκει σε μια από τις πιο απαιτητικές και δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς. Δεν είναι premium όπως ένα Audi, ένα BMW και ένα Mercedes, αλλά είναι πιο «τίμιο» για τον μέσο αγοραστή, όπως ακριβώς τα Nissan Qashqai και Skoda Yeti. Προσωπικά, θεωρώ αυτά τα τρία μοντέλα, ως τα ιδανικότερα για τον Έλληνα οδηγό, καθώς δεν «σπάνε», δεν «χαλάνε» και έχουν την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αφήνουμε όμως κατά μέρος τους άλλους δύο ανταγωνιστές και επικεντρωνόμαστε στο μοντέλο που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Ένα αυτοκίνητο που πούλησε περισσότερες από 3.000 μονάδες στην προ-facelift εποχή στη χώρα μας και 250.000 σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ανανέωση ουσίας

Ένα από τα καλύτερα crossover της αγοράς

Η Mitsubishi, αναγνωρίζοντας την επιτυχία του μοντέλου, αποφάσισε να το ανανεώσει στα σημεία που θεωρούσε ότι υστερούσε. Άλλαξε τους προφυλακτήρες, ανασχεδίασε τη μάσκα, έβαλε καινούργιους προβολείς ομίχλης και πρόσθεσε νέου σχεδιασμού ζάντες, προσδίδοντάς του ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση.

Επικεντρώθηκε περισσότερο στο εσωτερικό, τοποθετώντας νέο τιμόνι, κεντρική κονσόλα, πιο ευχάριστες και ποιοτικές επενδύσεις στα καθίσματα και χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Το αποτέλεσμα είναι, η καμπίνα να αναβαθμιστεί σημαντικά, αν και η συνολική εμφάνιση υπολείπεται σε design σε σχέση με τις νεότερες προτάσεις των υπόλοιπων εταιρειών.
Το μεγάλα ατού, παραμένουν η πρακτικότητα, η εργονομία και οι χώροι. Σε αυτό το αυτοκίνητο δεν θα παραπονεθείς για έλλειψη θηκών, δεν θα ψάξεις να βρεις πως λειτουργούν τα κουμπιά και οι διακόπτες, ούτε πως θα χωρέσεις πέντε άτομα με τις αποσκευές τους.

Ικανό για όλα

Αποτελεσματικό σε κάθε έδαφος

Η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.798 κ.εκ. και την τετρακίνηση, που είχαμε στη διάθεσή μας, μπορεί να χαρακτηριστεί ως η ικανότερη όλων. Το μοτέρ με τους 150 ίππους και τα 300 Nm ροπής, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, εμφανίζοντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο έχει βελτιωθεί σημαντικά σε αίσθηση και κλιμάκωση, με τα νέα αμορτισέρ και τα ελατήρια να σου επιτρέπουν να κινηθείς πιο γρήγορα και με ασφάλεια. Το ASX πατάει καλύτερα στο δρόμο και είναι πιο σταθερό, εμφανίζοντας λιγότερες κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα start/stop είναι γρήγορο στη λειτουργία του και δεν κουράζει, με την ανάρτηση να έχει γίνει λίγο πιο σκληρή, χωρίς όμως να ενοχλεί τους επιβάτες.

Εκτός δρόμου, τα καταφέρνει περίφημα αν και σίγουρα δεν είναι αυθεντικό off-road. To υπερυψωμένο αμάξωμα και η ύπαρξη τετρακίνησης AWC (All Wheel Control), θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο στο χώμα, το χιόνι ή τη λάσπη. Μέσω ενός μπουτόν, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τριών λειτουργιών (2WD για κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO για αυτόματη λειτουργία και LOCK για κλείδωμα της κατανομή της ροπής σε ποσοστό 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα).


Σε ευχαριστεί

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το ASX είναι ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα. Στην τετρακίνητη εκδοχή του, μπορεί να σε πάει παντού χωρίς να σε προβληματίσει, είναι πιο άνετο στο δρόμο, έχει πλούσιο εξοπλισμό και προσφέρεται σε ένα δελεαστικό πακέτο. Η Mitsubishi δίνει δωρεάν απόσυρση και 2+3 χρόνια εγγύηση, με την τιμή του να είναι στα 25.981 ευρώ (για το 1.8 DiD 4WD).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Mitsubishi ASX 1.8 DiD
Κυβισμός (cc) 1.798 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 300/2.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 198
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 5,6
Εκπομπές Ρύπων CO2 146 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 248,2 €
Μήκος (μέτρα) 4.295
Πλάτος (μέτρα) 1.770
Ύψος (μέτρα) 1.615
Βάρος (κιλά) 1.495
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 419
Τιμή (από…) 25.891

Βελτιωμένη η οδική συμπεριφορά του

Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση είναι στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα

Το πορτμπαγκάζ έχει 419 λίτρα χωρητικότητας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης