Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

     


Διαβάζοντας τον τίτλο ο καθένας μπορεί να… μπερδευτεί και να αναρωτηθεί τι σχέση μπορεί να έχουν οι Γερμανοί με την Αμφίπολη. Η απάντηση είναι απλή καθώς με το νέο Mercedes GLA πραγματοποιήσαμε ένα διαφορετικό οδοιπορικό σε σχέση με τα υπόλοιπα θέλοντας να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για το αυτοκίνητο αλλά και για τον αρχαιολογικό χώρο που έχει γίνει γνωστός στα πέρατα της γης. Έτσι λοιπόν και την ώρα που ολόκληρος ο πλανήτης συζητά για την Αμφίπολη και φυσικά για τον λόφο Καστά αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε στην συγκεκριμένη περιοχή και να βιώσουμε αυτό το κάτι ξεχωριστό που νοιώθεις όταν βρεθείς στον ιστορικό αυτό τόπο.

Θέλεις να την οδηγείς
Οδηγώντας την Mercedes GLA για 600 συνεχόμενα χιλιόμετρα και δεν σταματάς για καύσιμα (αφού δεν καίει) και δεν κουράζεσαι Έχοντας στα χέρια μας την έκδοση 220 CDI 4MATIC AUTO με τον κινητήρα diesel και τους 170 ίππους γνωρίζαμε από πριν ότι το ταξίδι θα είναι ιδιαίτερα άνετο. Τελικά αποδείχτηκε πως ήταν πιο άνετο από αυτό που περιμέναμε ακόμα και μετά από πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι της GLA. Σημαντικό στοιχείο η ύπαρξη των αξεσουάρ που σε κάνει να ξεχνιέσαι και να ταξιδεύεις χωρίς να σκέφτεσαι πότε θα φτάσεις στον προορισμό σου. Η απόσταση των 600 περίπου χιλιομέτρων (Αθήνα – Αμφίπολη) μπορεί να είναι μεγάλη όμως αποδείχτηκε πως στην εθνική οδό αλλά και το επαρχιακό οδικό δίκτυο η GLA βρίσκεται στο στοιχείο της. Ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει και στα εκτός δρόμους κομμάτια, καθώς για να πλησιάσεις στον επιβλητικό λόφο Καστά το κάνεις άνετα με ένα όχημα εφοδιασμένο με εξελιγμένη τετρακίνηση. Δεν θα υπερβάλλουμε αλλά η ύπαρξη 4×4 χαρίζει την αίσθηση της σιγουριάς όταν οδηγείς την GLA. Επιπλέον των ικανοτήτων στα εκτός δρόμου κομμάτια είναι και η ασφάλεια και η ποιότητα κύλισης που σου βγάζει όταν κινείσαι στο εθνικό δίκτυο.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιβλητικός ο λόφος Καστά και σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από την Αμφίπολη

Ποιότητα Mercedes
Εσωτερικά η GLA διαθέτει ποιότητα κατασκευής που κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα κάτι που άλλωστε μας συνηθίζει η μάρκα σε όλα της τα μοντέλα. Από πλευράς χώρων πέντε επιβάτες μπορούν να βολευτούν στην καμπίνα (αν και στριμωγμένα οι πίσω) ενώ τα 421 λίτρα του χώρου των αποσκευών για ένα τέτοιο μοντέλο είναι αρκετά. Από πλευράς εξοπλισμού η GLA που είχαμε στα χέρια μας ήταν εφοδιασμένη με πλήθος αξεσουάρ και ανέσεων με αποτέλεσμα η συμβίωση μαζί της να γίνει απολαυστική. Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν πως δεν προβληματίζει – κουράζει ακόμα και όταν συμπληρώνεις αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι. Κάλλιστα θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε «ταξιδιάρα» και θα πρέπει να την σκεφτούν καλύτερα όσοι καλύπτουν συχνά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Crossover με επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση
Η 220 CDi 4MATIC AUTO εφοδιάζεται με κινητήρα 2.2 λίτρων και 170 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 136) και χαρακτηρίζεται από τις καλές επιδόσεις αλλά και τα άφθονα αποθέματα ροπής. Στη γλώσσα των αριθμών το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 215 χλμ./ώρα. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο και ιδίως στις μέρες μας είναι η κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες και χωρίς να το.. .λυπηθούμε, μας «έκαψε» μέσο όρο 6.7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αυτό που μας άρεσε επίσης ήταν και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Δείτε την διαδρομή από τον Λέοντα της Αμφίπολης μέχρι το λόφο Καστά


Τα.. αρνητικά;
Από τα «αρνητικά» μπορούμε να πούμε ότι είναι ο…. κινητήρας των 2.2 λίτρων που μπορεί να είναι απαγορευτικός για την Ελλάδα αλλά στην πράξη προσφέρει αυτά που δεν μπορούν οι μικρότεροι σε χωρητικότητα. Επίσης ο μεγάλος κύκλος στροφής είναι κάτι που θα σε βάλει να κάνεις μανούβρες αλλά και πάλι στην πράξη δεν είναι κάτι ουσιαστικό που θα προβληματίσει όταν θα την αποκτήσεις.

Σε γενικές γραμμές η GLA είναι ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τις τάσεις της εποχής όσον αφορά την σχεδίαση και αυτά που προσφέρει. Για όσους δεν μπορούν να αποκτήσουν την μεγάλη έκδοση υπάρχει και αυτή με τον μικρό κινητήρα (1.5 λίτρων) και την τιμή που κυμαίνεται κάτω από τα 30.000 ευρώ. Γι αυτούς που θέλουν το διαφορετικό και ξεχωριστό η GLA 4MATIC AUTO 220 CDI είναι σίγουρα η καλύτερη πρόταση. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes GLA 220 CDi 4MATIC AUTO
Κυβισμός (cc) 2.143 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 170/3.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 350/1.400
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 8.3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 215
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4.9
Εκπομπές Ρύπων CO2 129 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 141.9 €
Μήκος (μέτρα) 4.417
Πλάτος (μέτρα) 1.804
Ύψος (μέτρα) 1,494
Βάρος (κιλά) 1.595
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 421 έως 1235 (με πεσμένα τα καθίσματα)
Τιμή (από…) 44.150 ευρώ

 

Πρόσωπο με πρόσωπο με τον 'Λέων¨της Αμφίπολης'
Το μήκος της GLA αγγίζει τα 4.417 μέτρα
H κορυφαία έκδοση diesel GLA 4MATIC AUTO
O περίφημος 'Λέων της Αμφίπολης' είναι σήμα κατατεθέν του νομού Σερρών
Ο 'Λέων της Αμφίπολης' μέσα από τα μάτια της GLA
Από όποια πλευρα και να την κοιτάξεις είναι ξεχωριστή...
Στο δρόμο η GLA είναι υποδειγματική... Στο βάθος της φωτογραφίας και δεξιά προβάλλει ο λόφος Καστά!
Αυτό είναι το εσωτερικό της Mercedes GLA
Έξω από το χωριό Μεσολακκια από όπου πηγαίνεις στο λόφο Καστά
Η περιοχή γύρω από την Αμφίπολη είναι γεμάτη με αρχαία
Από τον κεντρικό δρόμο βλέπεις ξεκάθαρα τον λόφο Καστά
Στην έξοδο από την Αμφίπολη
Όπου και να κοιτάξεις διακρίνεις τον λόφο Καστά...
Στο δρόμο για τον λόφο Καστά υπάρχουν πινακίδες προς ενημέρωση των επισκεπτών...
Για να φτάσεις στο σημείο του λόφου Καστά πρέπει να καλύψεις και μία χωμάτινη διαδρομή
Η GLA 'απολαμβάνει' τον περίφημο λόφο Καστά...
Ελάχιστα μέτρα από το σημείο που συζητά όλος ο πλανήτης...
Σε αυτό το σημείο σταματά ο δρόμος...
Και μόνο που βρίσκεσαι σε αυτό το μέρος νοιώθεις δέος...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης