Με την ευρηματική ονομασία e-boxer, η BMW ίσως επιχειρήσει στο μέλλον να γεφυρώσει το κενό μεταξύ των δίτροχων ηλεκτρικών της οχημάτων με την πλέον χαρακτηριστική -εκ Βαυαρίας- διάταξη κινητήρα, δηλαδή τη Boxer!    

Η ιδέα είναι σχετικά απλή. Ένα concept ελαφρύ, γυμνό, που θα θυμίζει café racer. Την κίνηση αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένα «αντικριστά» πάνω σε μια κεντρική μετάδοση, προσομοιάζοντας τη λειτουργία των κυλίνδρων που εξέχουν και δίνοντας το χαρακτηριστικό σχήμα των boxer κινητήρων. Μάλιστα, η εγκάρσια τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων στις 90 μοίρες πάνω στη μετάδοση επιτρέπει και τη χρήση του επίσης κλασικού άξονα, αποσκοπώντας σε ένα ακόμα πιο οικείο, οπτικά, σύνολο. Ένα οπτικό σύνολο το οποίο ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τη χρήση αερόψυκτου τύπου ηλεκτροκινητήρων στη θέση των παλαιών κυλίνδρων, οι οποίοι μάλιστα θα έχουν πάνω τους ψύκτρες από αλουμίνιο, φέρνοντας συνειρμικά στον νου τον παλιό,​Μέλλον ηλεκτρικό μεν, παραδοσιακό δε! ογκώδη boxer κινητήρα στην πιο φουτουριστική του ίσως εκδοχή. Για να γίνει και πιο ενδιαφέρον το concept από μια ακόμα μοτοσυκλέτα με απλά ηλεκτρικό κινητήρα, η χρήση των δύο μοτέρ έχει πολλαπλά πρακτικά οφέλη, όπως το χαμηλότερο κέντρο βάρους αλλά και ένα ιδιάζον «downsizing», καθώς οι μικροί κινητήρες αντισταθμίζουν ένα βαρύ και σαφώς πιο ογκώδη ηλεκτροκινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, όταν η μπαταρία θα είναι στα τελευταία της, το ένα μοτέρ θα μπορεί να απομονώνεται και να σταματά να λειτουργεί, μειώνοντας τις τριβές και επεκτείνοντας λίγο την αυτονομία. Το δεδομένο είναι ότι τα σχέδια έχουν πατενταριστεί και είναι πολύ απλά για να εικάσουμε την εικόνα της τελικής μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, τα δείγματα γραφής της BMW στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, όπως το i3,το i8 και φυσικά το C Evolution, έχουν δείξει ότι ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο που δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα της μαζικής παραγωγής δεν είναι απλώς ένα σενάριο για το μέλλον αλλά το προσεχές παρόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης