του Νίκου Βιτσιλάκη

Μοτοσυκλέτες Scrambler παρουσιάστηκαν στην αγορά από τη δεκαετία του ’50 και αφορούσαν σε μετατροπές κλασικών μοντέλων δρόμου προκειμένου να τους προσδώσουν ένα πιο χωμάτινο προφίλ. Αφαιρώντας ό,τι μπορούσε να εξοικονομήσει βάρος, τοποθετώντας έναν τελικό εξάτμισης πιο ψηλά από το συνηθισμένο (για να περνά από λάσπες και νερά), σκληρότερα ελατήρια στην ανάρτηση και ελαστικά με πιο έντονη χάραξη στο πέλμα, είχες ένα Scrambler. Στην πορεία, αυτή η συνταγή εμπλουτίστηκε και με άλλα στοιχεία, όπως την προσθήκη μεγαλύτερου τροχού μπροστά, μεγαλύτερου τιμονιού, αλλά και αναρτήσεων με μεγαλύτερες διαδρομές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «κουλτούρα Scrambler» παρέμεινε περιχαρακωμένη για αρκετό καιρό στο πεδίο των μετατροπών, με τους κατασκευαστές να περιορίζουν τον ρόλο τους μόνο στη διάθεση των κατάλληλων αξεσουάρ. Το τελευταίο διάστημα τα δεδομένα έχουν αλλάξει, με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να εξελίσσουν και να εντάσσουν μοντέλα Scrambler στην γκάμα τους. Πρόσφατα αυτό έπραξε και η BMW, που χρησιμοποίησε σαν βάση το R nineT Roadster για να δημιουργήσει μια πιο λιτή (και πιο φθηνή) έκδοση Scrambler. Μια μοτοσυκλέτα που σε κερδίζει με την απλότητα και τον απέριττο χαρακτήρα της, ιδανική για cruising βόλτες στο ηλιοβασίλεμα αλλά και ικανή να σου δώσει έξτρα αδρεναλίνη στα στροφιλίκια, καλοζυγισμένη, εύκολη και αρκετά δυναμική αν την πιέσεις. Μια all-round πρόταση με στυλ διαχρονικό που μας πάει και στο χώμα.


​Στάνταρ ABS και traction control

Πίσω στον χρόνο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα ξεκίνησαν στο σαλόνι του Μιλάνου στα τέλη του 2008, όταν η BMW μας έδειξε το LoRider. Μια άσκηση του πρώην αρχισχεδιαστή της εταιρείας Dave Robb, ένα concept που αρχικά όλοι πίστεψαν ότι θα έμενε κλειδωμένο σε κάποιο μουσείο. Αντικατόπτριζε τη φιλοσοφία μιας πραγματικής μοτοσυκλέτας, που με βάση τον κινητήρα, το πλαίσιο και τους τροχούς απευθυνόταν σε όλους όσοι ψάχνουν τη διαφοροποίηση από τη μάζα. Ακριβώς τέσσερα χρόνια μετά (2012), ο πρόεδρος της BMW Motorrad κατά τη διάρκεια της έκθεσης μοτοσυκλέτας (και πάλι) του Μιλάνου ανακοινώνει την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου -πάντα με αερόψυκτο boxer κινητήρα- μέσα στους επόμενους μήνες. Λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2013 και σε συνεργασία με τον εξειδικευμένο στα custom bikes Καλιφορνέζο σχεδιαστή Roland Sands, το βαυαρικό εργοστάσιο παρουσιάζει το concept «Ninety», προφανώς σε ένδειξη τιμής για τα 40 χρόνια ζωής της θρυλικής R 90S. Και το 2014, κόβοντας το «y» και κάνοντας κεφαλαίο το «t», παρουσίασε επίσημα το R nineT, μια μοτοσυκλέτα βάση για μετατροπές ή αλλιώς, τη βασίλισσα του customizing!

Η ιστορία για την έκδοση Scrambler πάει πολύ πιο πίσω, συγκεκριμένα στο σαλόνι της Φρανκφούρτης του 1951, όπου η BMW παρουσίασε την R68. Μια μοτοσυκλέτα που συζητήθηκε για την υπερυψωμένη 2 σε 1 εξάτμισή της, ίδια με αυτή που χρησιμοποιούσε στους αγώνες ο θρυλικός αναβάτης της BMW Georg Schorsch Meier. Εξήντα πέντε χρόνια μετά, ένα νέο Scrambler κάνει την εμφάνισή του, σίγουρα περισσότερο προσεγμένο και με διευρυμένες εμπορικές βλέψεις. Είναι, πάντως, γεγονός πως η BMW καθυστέρησε να μπει σε αυτήν την υποκατηγορία μοτοσυκλετών, αφήνοντας στον ανταγωνισμό ελεύθερο χώρο για να κινηθεί απρόσκοπτα. Μια ακατανόητη συνθήκη για τα ειωθότα των Βαυαρών, που συνήθως προπορεύονται των εξελίξεων και των τάσεων της μόδας. Τα μοντέλα Scrambler είναι πολύ δημοφιλή αυτήν την εποχή, προσφέροντας ένα σημαντικό άλλοθι στο εναλλακτικό life style και στη μεταμοντέρνα κουλτούρα που ευαγγελίζονται οι απανταχού hipsters. Δερμάτινο τζάκετ λοιπόν, vintage μάσκα γυαλιών αεροπορικού τύπου, ανοιχτό κράνος και πάνω στο νέο BMW Scrambler για βόλτα στη Φρεατίδα, στο Κολωνάκι ή στην πλατεία Αριστοτέλους. 


​To πρώτο σύγχρονο Scrambler με άξονα μετάδοσης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάση το R nineT Roadster

Το R nineT Scrambler δεν έχει τίποτα εξαιρετικό να επιδείξει σε επίπεδο τεχνολογίας, όμως από στυλ ξεχωρίζει. Σε σχέση με την έκδοση Roadster διαφέρει σε αρκετά σημεία. Ο μπροστινός τροχός μεγάλωσε σε διάμετρο (19 ίντσες), ενώ διευρύνθηκαν οι διαδρομές των αναρτήσεων (κατά 5mm μπροστά και κατά 20 πίσω). Στην πίσω ανάρτηση υπάρχει το γνώριμο σύστημα Paralever, που χρησιμοποιεί η BMW σε όλα τα Boxer μοντέλα της, ενώ μπροστά το ανεστραμμένο χρυσό πιρούνι άλλαξε σε κλασικό τηλεσκοπικό, καθότι εξυπηρετεί καλύτερα τόσο το retro-look της μοτοσυκλέτας όσο και το χαμηλότερο κόστος.

Για τους ίδιους λόγους οι πανάκριβες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo έδωσαν τη θέση τους σε συμβατικές, ομοίως τεσσάρων εμβόλων. Το δοχείο καυσίμου δεν άλλαξε σε σχήμα, όμως από αλουμινένιο έγινε ατσάλινο, ενώ επανασχεδιάστηκε η απόληξη της εξάτμισης φέροντας δύο όμορφα τελικά κωνικού σχήματος. Από την άλλη, το τιμόνι ήρθε πιο ψηλά και τα μαρσπιέ μετακινήθηκαν ελαφρώς προς τα πίσω. Ένα απλό στρογγυλό όργανο, που αναλογικά δείχνει μόνο την ταχύτητα κίνησης, φαντάζει αδιανόητο για BMW του σήμερα. Κι όμως, η συγκεκριμένη έκδοση «σηκώνει» αυτό το συμβιβασμό, καθότι όσο πιο λιτή είναι η μοτοσυκλέτα, τόσο πιο αυθεντική δείχνει. Τέλος, διαφορετικής σχεδίασης είναι η σέλα, ενώ υπάρχει και after market μονή, από δερματίνη, σε απόχρωση ανοιχτού καφέ.


​Συμβατικό πιρούνι στη θέση του telelever

Απλή, λιτή, εύχρηστη

Παρά τα 220 κιλά της είναι μια ισορροπημένη μοτοσυκλέτα με χαμηλό κέντρο βάρους και καλή γεωμετρία. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με ιδιαίτερη ευκολία και όσο περισσότερο τη συνηθίζεις, τόσο ανακαλύπτεις τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που είναι σε θέση να προσφέρει.

Στρίβει και στρίβει και στρίβει και δεν… κουνιέται! Ανάμεσα στα πόδια σου θα βρεις το γνώριμο 2κύλινδρο Boxer στην αερόψυκτη εκδοχή του, με 110 ίππους και πιο πολιτισμένη χαρτογράφηση, που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 και δεν σε αφήνει παραπονεμένο με τις επιδόσεις που προσφέρει. Αν ο αέρας δεν σταθεί εμπόδιο, θα δεις τελική ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα, ενώ τα 0-100 έρχονται, σύμφωνα με την BMW, σε μόλις 3,6”. Η λειτουργία του αεροελαιόψυκτου είναι πολιτισμένη, με καλά αποθέματα ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές αλλά και αρκετή δύναμη στις υψηλές. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκουμε LED φλας, θερμαινόμενα γκριπ, αλουμινένιο ντεπόζιτο, εξάτμιση Acrapovic και ακτινωτές ζάντες.

Παράλληλα, υπάρχει και μια λίστα με αρκετά έξτρα αξεσουάρ, όπως διαφορετικό υποπλαίσιο, κοντέρ με περισσότερες ενδείξεις (α λα R nineT Roadster), προστατευτική σχάρα φαναριού, αλουμινένιο number plate στα πλαϊνά, προστατευτική ποδιά, πλαϊνές βαλίτσες και πάει λέγοντας. Προσωπικά, η μόνη μου παρέμβαση στη νέα Scrambler θα ήταν η τοποθέτηση των τροχών με τις κλασικές ακτίνες, μαζί με ελαστικά τύπου trail. Και για να βγάλω την γκρίνια μου στον αέρα, με αυτές τις ζάντες έπρεπε να πουλιέται η μοτοσυκλέτα και όχι με τις χυτές. Η τιμή βάσης έχει οριστεί στα 14.500€ και σε αυτό το λινκ μπορείτε να διαμορφώσετε τη Scrambler ανάλογα με τα extra αξεσουάρ που τυχόν θέλετε να της τοποθετήσετε..

Ακολουθεί και το σχετικό προωθητικό video της BMW

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης