Του Νίκου Βιτσιλάκη

Εφοδιασμένο με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, το νέο GSX-R μόλις έφτασε στη χώρα μας και φιλοδοξία του είναι να επιστρέψει στην κορυφή των απόλυτων Superbike. Τριάντα δύο χρόνια μετά την παρουσίαση το πρώτο GSX-R (με κινητήρα 750cc) ήρθε η ώρα για την έκτη γενιά του GSX-R 1000. Αν και αρκετά στοιχεία, όπως το εντυπωσιακό μηχανικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, είχαν αποκαλυφθεί ένα χρόνο πριν με τη μορφή concept, εντούτοις η επίσημη (και μακράν αναμενόμενη) παρουσίαση έχει πολύ «ψωμί».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρώτα από όλα, το γεγονός πως το GSX-R παράγεται σε δύο εκδόσεις, την απλή και την R (έστω και σε περιορισμένα κομμάτια η τελευταία). Αμφότερες πληρούν τις προδιαγραφές για χρήση δρόμου, με την R να διαθέτει καλύτερες αναρτήσεις (Showa Balance Free), shifter για ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων, σύστημα γρήγορης εκκίνησης (Launch Control), LED φώτα θέσης και ελαφρύτερη μπαταρία.


Τεχνολογικά ξεφεύγει202 ίπποι υπόσχονται δυνατές συγκινήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον κινητήρα, που είναι κοινός και στις δύο εκδόσεις, βλέπουμε νέο έμβολο μεγαλύτερης διαμέτρου, που επιτρέπει μεγαλύτερο ρυθμό περιστροφής κατά 1.000rpm (14.500 έναντι 13.500) και μέγιστη απόδοση 202 ίππων έναντι των 185 του προηγούμενου μοντέλου. Φυσικά, μεγάλη έμφαση δόθηκε στην απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με τη Suzuki να κάνει λόγο για σύστημα Broad Power (ευρεία απόδοση) που αποτελείται από τέσσερα υποσυστήματα: 1) τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, 2) το σύστημα κίνησης των βαλβίδων (κούφιοι εκκεντροφόροι και ελαφρύτερα ωστήρια βαλβίδων), 3) το σύστημα τροφοδοσίας με δύο μπεκ ανά κύλινδρο και 4) το σύστημα μεταβλητής εξαγωγής (αλλάζει τη διαδρομή της εξάτμισης γεφυρώνοντας τους κυλίνδρους 1-4 και 2-3), το οποίο πετυχαίνει χαρακτηριστικά λειτουργίας ιδανικά για όλο το φάσμα των στροφών (αυξομειώνεται ο όγκος της εξάτμισης και εξαλείφεται το φαινόμενο της υποπίεσης).

Σημαντικές χωροταξικές αλλαγές στην τοποθέτηση του κινητήρα στο πλαίσιο (πιο κατακόρυφη κλίση) άφησαν περιθώρια για καλύτερη κατανομή και υπόσχονται καλύτερη αίσθηση του μπροστινού και καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές, ενώ τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά με αισθητήρα τριών αξόνων για την κλίση της μοτοσυκλέτας (Bosch IMU), το ρυθμιζόμενο Traction Control (σε 10 επίπεδα) και τα ακτινικά φρένα της Brembo ολοκληρώνουν τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου GSX-R.


Η τεχνολογία στον κινητήρα μας διδάσκει νέες εφαρμογές

Τιμές, χρώματα

Οι τιμές που ανακοινώθηκαν για τα δύο νέα GSX-R βρίσκονται στα 17.995€ για την απλή έκδοση και στα 19.995€ για την R. Σχεδιαστικά, η τριχρωμία με βάση το μπλε (Metallic Triton Blue), δύο διαφορετικές μαύρες βαφές (ματ για το απλό, γυαλιστερό για το R) και το μονόχρωμο κόκκινο (Pearl Mira Red) είναι οι επιλογές που έχει ο υποψήφιος αγοραστής. H ελληνική αντιπροσωπεία έχει δημιουργήσει έναν ιστότοπο αποκλειστικά για τη σειρά GSX-R, όπου μπορείτε να μάθετε περισσότερες τεχνικές πληροφορίες, να κατεβάσετε wallpapers ή/και φωτογραφίες, να δείτε σχετικά video κλπ. 

Eδώ μπορείτε να δείτε το video που ετοίμασε η ίδια η Suzuki για το νέο απόλυτο όπλο της :

Αν έχετε λίγο χρόνο, μπορείτε στο video που ακολουθεί να μάθετε όλη την ιστορία του GSX-R, από το 1985 μέχρι σήμερα :

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης