του Νίκου Βιτσιλάκη

Το νέο Τmax 530 μας έρχεται σε τρεις εκδόσεις, που διαφοροποιούνται μόνον όσον αφορά στον εξοπλισμό τους. Μετά την επαφή μας με την έκδοση SX, οδηγούμε και την κορυφαία DX και άμεσα εκτιμούμε τα προσόντα της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 2017, το κορυφαίο σε πωλήσεις mega scooter της Yamaha άλλαξε σε αρκετά σημεία, που αρκούν για να το χαρακτηρίσουν σημαντικά αναβαθμισμένο: Νέα εμφάνιση, ξανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο πλαίσιο, χαμηλότερο συνολικό βάρος, ηλεκτρονικό γκάζι, traction control, περισσότερος χώρος κάτω από τη σέλα, ρύθμιση απόδοσης κινητήρα, Smart Key, cruise control και ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση.​Όλες οι λειτουργίες γίνονται εύκολα και γρήγορα

Eδώ σας είχαμε παρουσιάσει τις οδηγικές μας εμπειρίες με τη μεσαία έκδοση SX και είχαμε αναλύσει σε βάθος τις αλλαγές και τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Επανερχόμαστε με την οδήγηση και της πλούσιας έκδοσης DX, η οποία είναι και αυτή που κεντρίζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της αγοράς. Το είχαμε γράψει όταν η Yamaha αποκάλυψε το Tmax του 2017, μην απορήσει κανείς αν η κατά πολύ ακριβότερη DX πουλήσει περισσότερο από τις δύο φθηνότερες εκδόσεις. Και όπως δείχνουν οι αριθμοί… επαληθευτήκαμε!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο εξοπλισμός μετράει πολύ

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T, σύστημα ανάφλεξης και λειτουργιών Smart Key, πίνακα οργάνων TFT, δικάναλο ABS, αναμονές για το προαιρετικό σύστημα ασφαλείας D-AIR (που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Dainese), σύστημα κλειδώματος κεντρικού σταντ και παροχή ρεύματος 12V.

Η SX επιπρόσθετα διαθέτει το D-Mode, ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Στη θέση T-Mode για χρήση στην πόλη και στην αντίστοιχη S-Mode για περισσότερο σπορ οδήγηση. Όλα γίνονται απλά, μέσω ενός σειριακού διακόπτη στο δεξί άκρο του τιμονιού, ακόμα και εν κινήσει, αρκεί ο αναβάτης να έχει κλειστό το γκάζι.

Διαθέτει όμως και το σύστημα My T-Max Connect, που προσφέρει πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος δεδομένων. Όπως, για παράδειγμα, σύστημα παρακολούθησης του οχήματος (χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα GPS), απομακρυσμένη λειτουργία κόρνας και φλας, κατάσταση μπαταρίας, ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, γεωγραφικά όρια και αναφορά διαδρομής, καθώς και πρόσβαση στο κινητό μας τηλέφωνο. 

Ήταν καλό το… timing με το DX

H έκδοση DX, πέραν όλων των παραπάνω, διαθέτει επιπρόσθετα σύστημα Cruise Control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα φέρινγκ. Όταν παραλάβαμε το «δικό μας» phantom blue DX, πέσαμε πάνω στην εβδομάδα με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και για λόγους δουλειάς έπρεπε σε καθημερινή βάση να κινούμαστε σε περιοχή με μεγάλο υψόμετρο, ακόμα και νυχτερινές ώρες. Και εκεί ήταν που εκτιμήσαμε σε υπερθετικό βαθμό αυτά που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούσαμε πράγματα έξω από τη μοτοσυκλετιστική βούληση. Ψηφίζουμε DX για τις κρύες μέρες του χειμώνα

Πρώτα από όλα τη ζελατίνα, που εύκολα και ηλεκτρικά ανεβοκατεβαίνει σε θεωρητικά άπειρες θέσεις, προσφέροντας την απόλυτη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα. Αμέσως μετά, την εκτίμησή μας κέρδισε η… θερμαντική ιδιότητα του scooter. Με τον ροοστάτη στη θέση 2 (από συνολικά 3), γκριπ και σέλα φρόντιζαν να μας κρατούν σε νορμάλ θερμοκρασίες, επιτρέποντας ευχάριστη οδήγηση ακόμα και με το θερμόμετρο λίγο πάνω από το μηδέν.

Και το ακόμα πιο ευχάριστο είναι πως όλα ρυθμίζονται εύκολα και γρήγορα, μέσα από ένα φιλόξενο μενού και με εντολέα ένα μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Το μόνο μη ευχάριστο είναι πως για να αποκτηθούν αυτές οι χρήσιμες ιδιότητες θα πρέπει να πληρώσουμε 14.200€, που είναι 1.800€ παραπάνω από την απλή έκδοση και 1.000€ από τη SX. Όπως είπαμε όμως, αυτοί που αγοράζουν Tmax δεν δείχνουν να πολυνοιάζονται για το έξτρα κόστος..    

Στο λινκ που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη σελίδα του T-Max στο διαδίκτυο

Ιδού και το σχετικό προωθητικό video του νέου T-Max:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης