Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η κολόνια κρατάει χρόνια. Όλοι ξέρουν, κανείς δεν μιλάει. Και ίσως να μην μπορεί να το κάνει, όταν δεν έχει αποδείξεις. Είναι γνωστό, άλλωστε, πως στην Ελλάδα από λόγια έχουμε μπουχτίσει αλλά από αποδείξεις τίποτα. Πολλοί φοβούνται να γράψουν προκειμένου να μη γίνουν εμπαθείς αλλά και να μη χαλάσουν οι σχέσεις τους… 
  

Στο zougla.gr σεβόμαστε τον αναγνώστη αλλά και το επάγγελμα που κάνουμε και μπορούμε να γράφουμε και να λέμε τα πράγματα, όταν έχουμε αποδείξεις, με το όνομά τους.

Πολλά από αυτά που διαβάζετε σε διάφορα Μέσα για το αυτοκίνητο ίσως απέχουν αρκετά από την πραγματικότητα. Όχι γιατί φταίει το Μέσο αλλά γιατί τα χρήματα που εισπράττουν ορισμένοι για να γράφουν... 'σωστά' είναι πάρα πολλά!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποκάλυψη

Η έρευνα που κάνουμε πολύ καιρό τώρα αποδίδει καρπούς και αυτήν τη φορά θα μιλήσουν τα έγγραφα, Κάποιοι δουλεύουν εις βάρος των αναγνωστών, των εταιρειών και των συναδέλφων τουςκαθώς το zougla.gr ήδη έχει αρκετά στα χέρια του. Αυτά, άλλωστε, θα λύσουν απορίες στον ταλαιπωρημένο αναγνώστη που ψάχνει σωστή ενημέρωση, αλλά ο κάθε πονηρός που θέλει να εκμεταλλευτεί καταστάσεις προσπαθεί, αντί να κάνει τη δουλειά του, να βάλει χρήματα -και όπως θα δείτε πάρα πολλά- στην τσέπη του, εις βάρος του αναγνώστη, των επαγγελματιών και των «μαγαζιών» στα οποία εργάζεται.

Σήμερα δημοσιεύουμε ένα e-mail που έχει στείλει «δημοσιογράφος» σε μεγάλη εισαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων, προκειμένου να της προσφέρει υπηρεσίες, φυσικά με το αζημίωτο, ή για να είμαι και πιο σαφής με το οποίο ζητεί ανανέωση συνεργασίας…

Το mail της... πρότασης πήγε στον πρόεδρο της εταιρείας και στον διευθυντή marketing

Αλισβερίσι…

Να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για μία περίπτωση (διότι υπάρχουν κι άλλες) αρκετά συνηθισμένη, τύπου ρουτίνας δηλαδή στον χώρο του αυτοκινήτου. Έτσι, λοιπόν, ο «δημοσιογράφος» που Το zougla.gr έχει στη διάθεσή του πολλές τέτοιες συναλλαγές… συνεργάζεται με διάφορα Μέσα αντί να κάνει τη δουλειά του… δημοσιογράφου καλύπτει εμπορικές ανάγκες όχι του εντύπου στο οποίο εργάζεται αλλά της… τσέπης του. Όλο αυτό γίνεται για να προσφέρει προνομιακή μεταχείριση, να τοποθετεί το προϊόν εκεί που θέλει η εταιρεία αλλά με συγκεκριμένο δημοσιογραφικό τρόπο για να τσιμπάει το κοινό, και αυτό το αλισβερίσι, όπως θα διαπιστώσετε, πληρώνεται αδρά…

Πάμε όμως να δούμε τι ακριβώς παίζεται στην… πιάτσα και να ξετυλίξουμε το κουβάρι. Όπως θα δείτε στο έγγραφο που δημοσιεύει αποκλειστικά το zougla.gr και το οποίο εστάλη απευθείας στον πρόεδρο της εταιρείας και τον διευθυντή marketing, ο συγκεκριμένος «δημοσιογράφος» (αντιλαμβάνεστε γιατί τον βάζω σε εισαγωγικά) κάνει την πρόταση… ανανέωσης!

Είναι πολλά τα λεφτά...

Υπηρεσίες προνομιακής μεταχείρισης

Ξεκινά με ευχαριστίες, αναφέρεται στην πολύ καλή σχέση ετών που υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών Υποσχέσεις, πράξεις και χρήμα για… πολλά – πολλά χρόνια!και εύχεται να… πληρώνεται για πολλά – πολλά χρόνια ακόμη! Αφού κάνει λόγο για την απήχηση που έχει στο κοινό, μιλά για προνομιακή μεταχείριση (!) που θα έχει απέναντι στην εταιρεία αυτοκινήτου, για θέματα ποιότητας, ενώ προσφέρει και… δώρο την προώθηση των θεμάτων στο Facebook με δικό του προϋπολογισμό!

Στο… ρεζουμέ, το κόστος των υπηρεσιών αυτών ανέρχεται σε 30.000 ευρώ ετησίως. Φανταστείτε πως μιλάμε για μία και μόνο εταιρεία. Με απλά μαθηματικά, αν οι εταιρείες γίνουν… πέντε, 5×30=150.000 ευρώ τον χρόνο, για να λες πως είσαι δημοσιογράφος που ασχολείται με τον κλάδο του αυτοκινήτου και να τα παίρνεις όχι γιατί αξίζεις τα χρήματα μέσα από τη δουλειά σου, αλλά γιατί προσπαθείς να κοροϊδέψεις κοινό, Μέσα, εταιρείες και ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεσαι.

Ο πονηρός 'δημοσιογράφος' πληρωνόταν για να γράφει υπέρ της εταιρείας και να την τοποθετεί ψηλά έναντι μεγάλης αμοιβής με τον... μήνα!

Ψηφίζει και για «Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ελλάδα»

Θα μπορούσε κάλλιστα να πει κάποιος πως η προώθηση προϊόντων δεν είναι αδίκημα. Σίγουρα δεν Όταν παίρνεις 30.000 ευρώ από κάθε εταιρεία κάτω από το τραπέζι (ή και πάνω αν προτιμάτε), με ποιο σκεπτικό θα ψηφίσεις το καλύτερο αυτοκίνητο; είναι, αλλά αυτή πρέπει να γίνεται από ένα εμπορικό τμήμα και όχι από δημοσιογράφο.

Στη σημερινή περίπτωση που δημοσιεύουμε, να σημειώσουμε πως ο συγκεκριμένος είναι μέλος και του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», όπου τα μέλη ψηφίζουν το κορυφαίο αυτοκίνητο για τη χώρα μας! Αν, για παράδειγμα, ο συγκεκριμένος (υπάρχουν κι άλλοι) προσφέρει υπηρεσίες σε εταιρείες αυτοκινήτου με αυτόν τον τρόπο και με αυτά τα ποσά, τότε δεν μιλάμε για δημοσιογράφο αλλά για υπάλληλο εταιρείας. Άρα, δεν έχει κανένα δικαίωμα να συμμετέχει σε τέτοιους θεσμούς και μάλιστα να ψηφίζει υποστηρίζοντας πως είναι δημοσιογράφος ή να υπάρχει διαφήμιση που να λέει πως «οι δημοσιογράφοι ψήφισαν το τάδε μοντέλο».

Για να μην υπάρχουν υπόνοιες και για να μην τους παίρνει η… μπάλα όλους, να ξεκαθαρίσω πως το συγκεκριμένο θέμα που διαβάζετε δεν αφορά στην Ford όπου φέτος το Fiesta (τελευταίας γενιάς) κατάφερε να κατακτήσει δικαίως, κατά γενική ομολογία των δημοσιογράφων (και όχι σε εισαγωγικά), τον τίτλο.  

Ένα από τα mail που έχει στη διάθεσή του το zougla.gr και αποτυπώνει το... αλισβερίσι που γίνεται με δήθεν δημοσιογράφους

Τσάμπα εργασία

Από την άλλη, αυτό που μας κάνει εντύπωση αλλά το αναγνωστικό κοινό δεν είναι σε θέση να γνωρίζει είναι η Όταν συνεργάζεσαι για χρόνια χωρίς να πληρώνεσαι, γιατί άραγε το κάνεις; Για την ψυχή της μάνας σου;«επαγγελματική» σχέση που έχουν αρκετοί «αρθρογράφοι» με Μέσα χωρίς πληρωμή. Μία τέτοια συνεργασία μόνο επαγγελματική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και ιδίως όταν η σχέση αυτή υφίσταται για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για παράδειγμα, εργάζεσαι σε μία εταιρεία για 4-5 μήνες χωρίς να πληρώνεσαι περιμένοντας μία πρόσληψη. Αν η σχέση αυτή δεν προχωρήσει και εσύ συνεχίσεις να εργάζεσαι, κάποιος άλλος λόγος θα υπάρχει!

Κρίση, κρίση αλλά το χρήμα γυρνάει με τρόπο...

Άνεργοι δημοσιογράφοι

Λόγω αυτής της κατάστασης, μένουν έξω από τον χώρο άνεργοι σοβαροί επαγγελματίες δημοσιογράφοι Τελικά, δεν φταίει μόνο η οικονομική κρίση…(που ξέρουν τη δουλειά αλλά δεν γνωρίζουν από… αλισβερίσια), ενώ αναρωτιόμαστε αν αυτές τις τακτικές τις γνωρίζουν οι εκδότες, που μπορεί να μην ασχολούνται αλλά με τη στάση τους χάνουν χρήματα…

Όπως έχετε αντιληφθεί, το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο, όπως και τα χρήματα που διακινούνται και ιδίως για έναν κλάδο που έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό κι όχι μόνο λόγω της οικονομικής κρίσης…

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης