Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) με θέμα τα ΚΤΕΟ. Όπως τονίζεται, ελλοχεύει ο κίνδυνος να καταστούν εντελώς αναποτελεσματικά τα ΚΤΕΟ εξαιτίας αλλαγών που αφορούν στους νέους κανόνες που θα ισχύσουν.

Η ανακοίνωση:

«Η υπερπροσφορά μονάδων ιδιωτικών ΚΤΕΟ (πλέον των 170 σε όλη τη χώρα), σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα, έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους, καθώς τυχόν αυστηρή εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων θα οδηγούσε σε μείωση της ”δουλειάς” και άρα σε οικονομικό αδιέξοδο. 

»Στην Αθήνα μόνον, που λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΚΤΕΟ με πάνω από 80 γραμμές ελέγχου, η «Η δυναμικότητα των ΚΤΕΟ είναι τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων»δυναμικότητα αυτών είναι τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (στοιχεία 2016) ή περίπου +50% μεγαλύτερη από τον φόρτο που θα προέκυπτε, αν υπήρχε πλήρης προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών (που δυστυχώς δεν υπάρχει).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

»Κάτω από αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το οποίο πλέον θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κ.λπ. που ισχύει σήμερα.

»Δίχως να έχει διαπιστωθεί ζήτημα εγγύτητας για τους οδηγούς και λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερθείσα, κορεσμένη αγορά, είναι βέβαιο ότι η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις στα κέντρα των πόλεων θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των ήδη υφισταμένων εγκαταστάσεων και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την προσφορά, με αποτέλεσμα η ποιότητα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ να υποτιμηθεί ακόμη περισσότερο.


Το ΚΤΕΟ στην Ελλάδα είναι παρεξηγημένη έννοια αλλά οι περισσότεροι το βλέπουν ως ένα ακόμα εισπρακτικό μέσο για να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία. Στην πραγματικότητα συνδέεται με την ικανότητα των οχημάτων να κυκλοφορούν στους δρόμους με ασφάλεια...

»Σημειώνεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών στη χώρα μας τα ποσοστά απόρριψης στα ΚΤΕΟ στα επιβατικά είναι 4,7% (ή στα ταξί 4,6%), όταν για παράδειγμα στη Γερμανία 33,6% (πηγή KBA)!

«Τα ποσοστά απόρριψης στα ΚΤΕΟ στα επιβατικά είναι 4,7%  όταν  στη Γερμανία είναι 33,6%»»Ο ΣΕΑΑ είναι κάθετα αντίθετος στην ως άνω ανατροπή των κανόνων, καθώς με την υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων των ΚΤΕΟ σχετίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια, πολύ περισσότερο υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχουν οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να πιστεύουν ότι η ”οικονομία” στη συντήρηση / επισκευή ενός οχήματος είναι δίχως συνέπειες.

»Ο ΣΕΑΑ επαναλαμβάνει την επείγουσα ανάγκη έναρξης ελέγχων στα ΚΤΕΟ, καθώς από την ίδρυσή τους, αν και προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνίδια, επί τόπου, κατά πόσον ασκούν αδιάβλητους ελέγχους. Ο επανέλεγχος οχημάτων που μόλις διήλθαν ΚΤΕΟ με επιτυχία είναι απολύτως ικανός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των ΚΤΕΟ».

Και επειδή στην Ελλάδα ζούμε, τι έχει γίνει με εκείνον το… Big Brother στα ΚΤΕΟ που λέγαμε πριν από πέντε χρόνια; (διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ πατώντας ΕΔΩ)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης