Ελάχιστη ήταν η πτώση των πωλήσεων scooter και μοτοσυκλετών στις ευρωπαϊκές αγορές το 2017, μόλις 14.000 μονάδες λιγότερες σε σύνολο 1,3 εκατομμύρια πωλήσεων.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε προσεκτικά τους αριθμούς των ταξινομήσεων της Γηραιάς Ηπείρου για τη χρονιά που πέρασε. Οι πωλήσεις άνω των 50cc το 2017 έφτασαν τις 913.723 μονάδες στις αγορές της ΕΕ, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM). Σε σύγκριση με τις 1.009.678 του 2016, αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 9,5%, με τη μόνη διαφορά ότι και στην περίπτωση της Ευρώπης, όπως και στην Ελλάδα, το 2017 ήταν έτος μετάβασης από τις προδιαγραφές Euro3 σε Euro4. Έγινε δηλαδή ακριβώς αυτό που είχε γίνει στη χώρα μας, όπου το 2016 είχε κλείσει με χιλιάδες προταξινομημένα μοντέλα Euro3, τα οποία καταγράφηκαν μεν στο 2016, πωλήθηκαν δε μέσα στο 2017. Με απλά λόγια είχαμε τεχνητά φουσκωμένα νούμερα το ’16 και παραπλανητικά αδύνατα νούμερα το ’17. Άρα και σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να θεωρήσουμε ότι οι συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη παρέμειναν τουλάχιστον σταθερές, αν όχι αυξήθηκαν. Ξεχάστε λοιπόν αυτό το -9,5%, είναι σίγουρα πλασματικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tα νούμερα είναι αυτά που μετρούν

Πως φτάσαμε όμως σε αυτό που γράφουμε στον τίτλο για σταθερότητα; Αθροίζοντας τις ταξινομήσεις των 50αριών με τα μοντέλα άνω των 50 cc, φτάνουμε τις 1.312.428 μονάδες το 2017, έναντι των 1.326.340 ταξινομήσεων του 2016, μια διαφορά του -1%! Τίποτα δηλαδή, μιας και μπορεί οι ταξινομήσεις άνω των 50 cc να έπεσαν στα χαρτιά κατά 9,5% (913.723 δίκυκλα το 2017, έναντι των 1.009.678 το 2016), αλλά τα 50άρια ανέβηκαν από τις 316.662 μονάδες το 2016 σε 399.426 το 2017 (μια γερή αύξηση 26%). Σημειώνουμε –έτσι για να το γνωρίζουμε κι αυτό– ότι οι μεγαλύτερες αγορές μικρών scooter και μοτοποδηλάτων στην Ευρώπη είναι η Γαλλία (107.322 μονάδες!), η Ολλανδία (86.826!), η Γερμανία (33.254), η Πολωνία (29.633) και η Ιταλία (26.030 μονάδες). Δείτε πόσο ισχυρή είναι η Ολλανδία στα 50άρια, σε σύγκριση με την πανίσχυρη στους μεγαλύτερους κυβισμούς Ιταλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tι γίνεται όμως πάνω από τα 50cc;

Όσον αφορά στους κυβισμούς (scooter και μοτοσυκλετών) άνω των 50 cc, οι μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη το 2017 έφεραν πρώτη την Ιταλία (204.579 μονάδες), δεύτερη τη Γαλλία (162.828) και τρίτη τη Γερμανία (140.667). Τέταρτη στην κατάταξη ήρθε η Ισπανία (136.180), πέμπτη η Μ. Βρετανία (97.173) και με μεγάλη διαφορά μεν, αλλά έκτη… η Ελλάδα (27.473)! Δείτε όμως ποιες χώρες κατατάσσονται πίσω από την Ελλάδα στις ταξινομήσεις δίτροχων άνω των 50 cc: Αυστρία (24.893), Πορτογαλία (24.809), Πολωνία (15.025), Ολλανδία (13.057), Τσεχία (12.330) και Σουηδία (9.716). Η 6η θέση στην Ευρώπη δεν είναι καθόλου άσχημη, σαν θέση βεβαίως, γιατί από πλευράς αριθμών είμαστε 7,5 φορές μικρότερη αγορά από την ιταλική, η οποία έχει έξι φορές παραπάνω πληθυσμό.

2017 – ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ – ΔΙΤΡΟΧΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 50cc

Τα ηλεκτρικά μοντέλα αυξάνονται στην ΕΕ

Η αναφορά της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM) για το 2017 δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί στα δίτροχα του μέλλοντος, τα ηλεκτρικά, τα οποία όμως πούλησαν μόλις 3.496 μονάδες το 2016 και έφτασαν τις 4.171 μονάδες το 2017 (+ 20,4%), εκπροσωπώντας μόλις το 0,45% όλων των ταξινομήσεων δίτροχων στην Ευρώπη το 2017. Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων στην ΕΕ, που αυξήθηκαν κατά 38%, από τις 11.342 μονάδες το 2016, σε 27.029 μονάδες το 2017.

Ακολουθούν οι ταξινομήσεις των αγορών της Ευρώπης τα τελευταία 8 χρόνια, όπου ενδιαφέρον έχουν οι συγκρίσεις, όπως για παράδειγμα η πτώση της γερμανικής αγοράς το ’17, αλλά και το που βρισκόταν η ιταλική αγορά το 2010, που έφτασε το 2013 και που βρίσκεται σήμερα, εκτός των άλλων.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2017 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ – ΔΙΤΡΟΧΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 125cc

Πηγή: scooternet.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης