Του Λουκά Παπαλάμπρου

Το καινούργιο Focus χαρακτηρίζεται από τη Ford ως το καλύτερο, πιο ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο της. Για την εξέλιξη, δημιουργία και παραγωγή του, η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 600 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δημοφιλές μοντέλο πατάει πάνω σε νέα πλατφόρμα και κατασκευάζεται με διαδικασίες που αποτελούν πρωτιά για τη βιομηχανία, στις εγκαταστάσεις της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας – προσφέροντας την καλύτερη ποιότητα.

Μία νέα εγκατάσταση εμβαδού 6.000 m2 επιτρέπει την κατασκευή εξαιρετικά ανθεκτικών, ελαφρών εξαρτημάτων από ατσάλι βορίου και είναι η πρώτη γραμμή παραγωγής εξαρτημάτων με διαμόρφωση εν θερμώ στη βιομηχανία, που διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένη εκφόρτωση για βελτιωμένη απόδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λέβητες σαράντα μέτρων χρησιμοποιούν αέριο και μαγνητική επαγωγή για να θερμάνουν ατσάλινες πλάκες βορίου στους 930 βαθμούς Κελσίου και να μπορούν να διαμορφωθούν με πιέσεις έως 1.250 τόνων. Στη συνέχεια, οι υγρόψυκτες πλάκες κόβονται με ακρίβεια στο τελικό τους σχήμα στο εσωτερικό ειδικών κυψελών, η κάθε μία από τις οποίες περιέχει ένα λέιζερ που κόβει το ατσάλι βορίου με μία δέσμη 3.000 βαθμών Κελσίου.

Μία προηγμένη, νέα διαδικασία διαμόρφωσης και διάτρησης βελτιώνει την εφαρμογή και το φινίρισμα ολόκληρου του εμπρός τμήματος του Focus, χρησιμοποιώντας κάμερες για βέλτιστη τοποθέτηση της θέσης των οπών με επίπεδο ανοχών 0,1mm. Για να εξασφαλιστεί μέγιστη ακρίβεια, ένα δεύτερο σύστημα κάμερας παρακολουθεί τη θέση της οπής και μπορεί να προσαρμόζεται σε ανοχές 0,1 mm για να συνυπολογίζονται οι διαστολές και συστολές σε θερμοκρασιακές μεταβολές. Η διαδικασία επιτρέπει την τοποθέτηση οπών με ακρίβεια 0,5 mm.  

Η πρώτη εφαρμογή από τη Ford μιας νέας τεχνολογία συγκόλλησης μέσω λέιζερ λειτουργεί με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευελιξία και απόδοση, και μπορεί να προσφέρει ζιγκ-ζαγκ συγκολλήσεις για μεγαλύτερη αντοχή. Επίσης λανσάρεται τεχνολογία τρι-εστιακών λέιζερ συγκολλήσεων – η ταχύτερη στη Ford με 60 mm το δευτερόλεπτο – για καθαρότερες, ανθεκτικότερες και πιο ακριβείς ραφές μεταξύ οροφής και πλαϊνού τμήματος αμαξώματος.

Η καινοτομία σε όλους τους τομείς μας έχει βοηθήσει να δημιουργήσουμε ένα νέο Focus με απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής και να προσφέρουμε μία εξίσου απαράμιλλη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού. Το νέο Focus αποτελεί σημείο αναφοράς. Είμαι εξαιρετικά περήφανος για την ομάδα που βοήθησε να δημιουργήσουμε το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, αυτοκίνητο που έχουμε φτιάξει ποτέ», δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης