Του Λουκά Παπαλάμπρου

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξελίξει σε συνεργασία με θυγατρικές εταιρείες δεκάδες συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως αυτά της ανίχνευσης «τυφλών» σημείων, αναγνώρισης των σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ανίχνευσης προπορευόμενων οχημάτων και διατήρησης λωρίδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στην άσφαλτο, με το 38% των ατυχημάτων να συμβαίνει στην πόλη και να αφορά σε πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Μάλιστα, το 92% αυτών οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Αν όλα τα αυτοκίνητα διέθεταν στάνταρ στον εξοπλισμό τους τα παραπάνω συστήματα και ειδικά αυτό της αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση οχημάτων, ποδηλατών και δικύκλων, τα τροχαία ατυχήματα θα μειώνονταν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρεται σε ορισμένα μοντέλα -συνήθως ανώτερων κατηγοριών- ως έξτρα και εκτοξεύει το κόστος αγοράς. Οπότε, ελάχιστοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να το προσθέσουν στον εξοπλισμό.

Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πρότεινε το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος να ενσωματωθεί υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια οχήματα -επιβατικά ή επαγγελματικά-, κάτι το οποίο μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Στις ΗΠΑ θα περιληφθεί στον βασικό εξοπλισμό διά νόμου από το 2022 και το ίδιο πρέπει να συμβεί και στην Ευρώπη. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι αυτό το σύστημα και πόσες ζωές μπορούν να σωθούν, παρακολουθήστε το παρακάτω video.

Πρόκειται για πραγματικό περιστατικό που εκτυλίχθηκε πριν από λίγες μέρες στη Νορβηγία. Ένα παιδάκι πετάγεται ξαφνικά στον δρόμο την ώρα που πλησίαζε η νταλίκα. Ο οδηγός δεν μπορούσε να το δει λόγω του λεωφορείου. Παρ’ όλα αυτά, το σύστημα που διέθετε το όχημα αναγνώρισε τον πεζό, ενεργοποίησε αυτόματα τα φρένα και ο πιτσιρικάς γλύτωσε από τα χειρότερα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης