Η αγωνιστική ομάδα του Ε.Μ.Π η οποία απαριθμεί πάνω από 30 άτομα κάθε χρόνο μελετάει, σχεδιάζει και κατασκευάζει ένα αγωνιστικό μονοθέσιο τύπου Formula, για την συμμετοχή της στον μεγαλύτερο και σημαντικότερο μηχανολογικό διαγωνισμό παγκοσμίως, το Formula Student.

Ας δούμε τι έχουν να μας πουν:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ομάδα μας, βάση της εκθετικά αυξανόμενης βελτίωσης της, έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια, να βρίσκεται μόλις ένα βήμα πίσω, από πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα οποία έχουν την υποστήριξη εταιριών κολοσσών. Θέτουμε λοιπόν για φέτος στόχο, αφού εδραιώσαμε την θέση μας στην Ελλάδα, να συναγωνιστούμε ίσοις όροις και τις κορυφαίες ομάδες στον κόσμο.

Ανασκόπηση χρονιάς  2017-2018

Το 2018 ήταν μια χρονιά πολύ έντονη για την Prom Racing. Αδιάκοπη προετοιμασία, συνεχείς συγκινήσεις και πολλές διακρίσεις. Οι στόχοι ήταν ξεκάθαροι αφού η πορεία της ομάδας μας από το 2017 ανέβασε ήδη πολύ ψηλά τον πήχη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναχωρώντας για το Formula Student East στις 13 Ιουλίου, σαν μέλη νιώθαμε περήφανοι για την δουλειά μας και για τα όσα είχαμε καταφέρει έως τότε. Σε αυτό το σημείο να ενημερώσουμε – υπενθυμίσουμε, ότι για πρώτη χρονιά η ομάδα μας πραγματοποιούσε 1 year plan (σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή, δοκιμές σε ένα ακαδημαϊκό έτος).  Αυτό βέβαια δεν σήμαινε πως δεν θέλαμε και υψηλές θέσεις στους διαγωνισμούς. Πρώτη στάση Ουγγαρία λοιπόν για το Formula Student East, έναν από τους 3 δυσκολότερους διαγωνισμούς παγκοσμίως. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός λένε και αυτό επιβεβαιώθηκε και στην περίπτωση μας, καθώς καταφέραμε να περάσουμε τους τεχνικούς ελέγχους πολύ γρήγορα την  1η μέρα και να αποκτήσουμε το μομέντουμ για τη συνέχεια. Την επόμενη μέρα του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα, αυτά του business plan presentation. 3η θέση ανάμεσα σε 28 ομάδες που σήμαινε και πρώτο κύπελλο για την ομάδα μετά από το 2011. 10η θέση στο design event και 17η θέση στο Cost and Manufacturing εξασφάλισαν στην  ομάδα μας επιτυχημένη συμμετοχή στα στατικά αγωνίσματα χάρη στην πολύ καλή προετοιμασία. Έχοντας ολοκληρώσει τα στατικά αγωνίσματα, η ομάδα ήταν έτοιμη για τα δυναμικά, στα οποία εκτός των άλλων θα διαπιστώναμε και την ταχύτητα του μονοθέσιου συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Εκεί, τα πράγματα πήγαν ακόμη καλύτερα: 5η θέση στο skidpad (το καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία της ομάδας σε δυναμικά αγωνίσματα), 20η θέση στο acceleration, 19η θέση στο autocross, 7η θέση στο endurance! Θυμίζουμε ότι πέρυσι η ομάδα μας τερμάτισε για πρώτη φορά το αγώνισμα του endurance, ενώ φέτος όχι απλά τερμάτισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αλλά το έκανε γράφοντας ανταγωνιστικούς γύρους και για αυτό κατατάχθηκε στην 7η θέση μεταξύ 28 ομάδων. Οι κόποι μας δικαίως ανταμείφθηκαν, βλέποντας το μονοθέσιο που εμείς οι ίδιοι σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε να τρέχει 22 km αγώνα και να κατακτάει την 7η θέση μεταξύ των καλύτερων πανεπιστημίων της Ευρώπης. Οι παραπάνω θέσεις στα στατικά και δυναμικά αγωνίσματα κατέταξαν την ομάδα στην 7η θέση overall, επίδοση η οποία ξεπέρασε κάθε προσδοκία και τοποθέτησε την ομάδα μεταξύ των κορυφαίων.

Επόμενος διαγωνισμός, πιο απαιτητικός, ήταν το Formula Student Austria στο Red Bull Ring του Spielberg . Η πίστα ήταν δυσκολότερη, ο ανταγωνισμός πιο σκληρός και οι κριτές πιο αυστηροί. Η ομάδα μας ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο και η ιστορία έδειχνε να επαναλαμβάνεται καθώς η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του business plan presentation μας  βρήκε και πάλι μεταξύ των 3 πρώτων. Αυτή τη φορά 2η θέση και επαλήθευση της σοβαρής και οργανωμένης προετοιμασίας. Η 3η μέρα του διαγωνισμού επιφύλασσε πολλές εκπλήξεις για την ομάδα με έντονα συναισθήματα. Αρχικά, αντιμετώπισε προβλήματα στο μονοθέσιο, που καθυστερούσαν την ομάδα και περιόρισαν την προσπάθεια της στο acceleration, κατακτώντας τελικά την 18η θέση. Δυστυχώς, τα προβλήματα αυτά έθεταν σε κίνδυνο τη συμμετοχή της ομάδας στα υπόλοιπα δυναμικά αγωνίσματα. Παρά τη φανερή απογοήτευση, καταφέραμε να επιδιορθώσουμε τις βλάβες και να συμμετάσχουμε στο skidpad κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Κάνοντας μόνο ένα γύρο –ελλείψει χρόνου- σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες που οδήγησαν τέσσερις γύρους  καταταχθήκαμε 3οι  μεταξύ 30 ομάδων. Εδώ αξίζει να τονίσουμε πως αυτή ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή για την ιστορία της ομάδας, καθώς για πρώτη φορά κατέκτησε κύπελλο σε κάποιο δυναμικό αγώνισμα. Έτσι, πιστοποιήθηκε ότι η ομάδα έχει σχεδιάσει, κατασκευάσει και τεστάρει ένα γρήγορο μονοθέσιο που μπορεί να ανταγωνιστεί τις μεγάλες ομάδες. Λίγο μετά το skidpad, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των υπόλοιπων στατικών αγωνισμάτων: 2η θέση στο Cost και 9η θέση στο design event μεταξύ 30 ομάδων. Στη συνέχεια, μια βλάβη στο κιβώτιο περιόρισε την ομάδα μας στο autocross και κατακτήσαμε την 23η θέση, ενώ στο endurance δεν καταφέραμε να τερματίσουμε. Παρά την αναμενόμενη απογοήτευση λόγω αδυναμίας τερματισμού στο endurance, η ομάδα επιβεβαίωσε πως το Formula Student East δεν ήταν ένα πυροτέχνημα, αφού στην Αυστρία τα πήγε ακόμη καλύτερα. 11η θέση overall μεταξύ 30 ομάδων στον 2ο πιο απαιτητικό διαγωνισμό και 3 κύπελλα ήταν ο απολογισμός του Formula Student Austria.

Συνοψίζοντας, η ομάδα μας ολοκλήρωσε τις καλοκαιρινές της υποχρεώσεις με μια 7η και μια 11η θέση και πρόσθεσε στη συλλογή της 4 κύπελλα , συγκομιδή που είναι συνήθης για τις μεγάλες ομάδες. Το πιο σπουδαίο όμως δεν είναι οι θέσεις. Το πιο σπουδαίο είναι ότι σε ένα μόλις χρόνο πραγματοποιήσαμε όλα τα όνειρα μας , ακόμα και αν φάνταζαν άπιαστα 12 μήνες πριν.

Έχοντας καταφέρει τόσα πολλά σε ένα μόλις έτος, ορθώς αναρωτιόμαστε τι μας επιφυλλάσει το μέλλον. Ο ρυθμός βελτίωσης της ομάδας είναι μεγάλος και με τέτοια αποτελέσματα ο πήχης έχει ανέβει πολύ ψηλά. Το σίγουρο είναι ότι από δω και πέρα δεν θα αποτελεί έκπληξη κανένα αποτέλεσμα, καθώς τα δείγματα γραφής υπάρχουν. Είμαστε η Prom Racing, η μεγαλύτερη, σημαντικότερη και πιο επιτυχημένη ομάδα του Ε.Μ.Π.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης