Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

The Immigrant

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταφρασμένος Τίτλος: Κάποτε στη Νέα Υόρκη

1921. Η Εύα και η αδερφή της εγκαταλείπουν την Πολωνία, για μια καινούρια αρχή κι ένα καλύτερο μέλλον στη Νέα Υόρκη. Κατά την άφιξη τους στο Έλις Άιλαντ όμως, οι γιατροί ανακαλύπτουν πως η Μάγδα είναι βαριά άρρωστη και πρέπει να αποχωριστεί το αμερικανικό όνειρο για πάντα.
Η Εύα φτάνει στο Μανχάταν, ενώ η αδερφή της μπαίνει σε καραντίνα. Μόνη κι απελπισμένη η Εύα είναι εύκολο θήραμα για το Μπρούνο, ενός γοητευτικού αλλά κακόβουλου άντρα, που θα την αναγκάσει να εκπορνευτεί. Η άφιξη του Ορλάντο, ενός εντυπωσιακού μάγου, θα τη βοηθήσει να βρει τη χαμένη της αυτοπεποίθηση κι ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Το Κάποτε στη Νέα Υόρκη, διερευνά την εμμονή του Τζέιμς Γκρέυ με τις διαφορές στις κοινωνικές τάξεις, και ειδικότερα τη μετανάστευση που σχετίζεται και με τις εβραϊκές ρίζες του. Η ιδέα για την ιστορία δημιουργήθηκε στο μυαλό του από παλιές φωτογραφίες του παππού του στο Έλις Άιλαντ το 1923 και ιστορίες του προπάππου του, που διατηρούσε μπαρ εκείνη την περίοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη ταινία εποχής με την οποία καταπιάνεται ο Γκρέι, έφερε κοντά για ακόμη μια φορά τους βασικούς συνεργάτες του. Η πλούσια οπτική παλέττα είναι έργο του Ντάριους Κόντζι (Από τη Ρώμη με αγάπη, Amour, Se7en). Ο διευθυντής φωτογραφίας χρησιμοποίησε ως έμπνευση τους πίνακες των Τζορτζ Μπέλοους και Έβερετ Σιν, καθώς και φωτογραφίες του Ιταλού αρχιτέκτονα Κάρλο Μολίνο.

Τα γυρίσματα έγιναν στη Νέα Υόρκη, και στα στούντιο Kaufman Astoria στο Κουήνς. Επίσης για δύο ημέρες ολοκληρώθηκαν γυρίσματα και στο Έλις Άιλαντ, σύμβολο μετανάστευσης για τους Αμερικάνους. Η ιστορική αυθεντικότητα ήταν πολύ σημαντική για τον Γκρέι, οπότε θεωρούσε πολύ σημαντικό να έχει εικόνες από το Έλις Άιλαντ.

Περισσότεροι από 200 συντελεστές, 1000 κομπάρσοι, καστ κι εξοπλισμός πηγαινοερχόντουσαν στο νησί για να ζωντανέψουν το λιμάνι που κατέφθαναν χιλιάδες Ευρωπαίοι μετανάστες στο πρώτο μισό του αιώνα.

Dawn of the Planet of the Apes
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή

Ένας συνεχώς αυξανόμενος πληθυσμός γενετικά εξελιγμένων πιθήκων, με επικεφαλής τον περιβόητο Σίζαρ, απειλείται από μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι κατάφεραν να επιζήσουν από έναν θανατηφόρο ιό, μια δεκαετία πριν.

Παρότι αρχικά τα δυο στρατόπεδα δείχνουν διατεθειμένα να συνυπάρξουν σε συνθήκες ειρήνης, στην πορεία αναγκάζονται να συγκρουστούν αμετάκλητα, προκειμένου να αναδειχθεί ο απόλυτος κυρίαρχος του πλανήτη Γη.

Ο Άντι Σέρκις μετά την επιτυχημένη και πολυσυζητημένη ερμηνεία στην προηγούμενη ταινία του διάσημου franchise, επιστρέφει ως Σίζαρ και πάλι, έχοντας δίπλα του διακεκριμένους ηθοποιούς του παγκόσμιου σινεμά, όπως οι Τζέισον Κλάρκ (“Zero Dark Thirty”, “Ο Υπέροχος Γκάτσμπι”), Γκάρι Όλντμαν (“Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή”, “Χάρι Πότερ”), Κέρι Ράσελ (“Επικίνδυνη Αποστολή 3”), Τόμπι Κεμπελ (The Prince of Persia, RocknRolla), Κόντι Σμιτ Μακφί (“Άσε το Κακό να Μπει”), Ενρίκε Μουρτσιάνο (“Traffic”, “Μαύρο Γεράκι: Η Κατάρριψη”), Κερκ Ασεβέδο (“Λεπτή Κόκκινη Γραμμή”) και Τζούντι Γκρίρ (“Οι Απόγονοι”, “Οι Τρεις Ήρωες”).

Au Fil d`Ariane
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Μίτος της Αριάν

Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία της ταινίας «Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», ο Robert Guédiguian επιστρέφει με το δέκατο όγδοο φιλμ της καριέρας του, μια ονειρική, αστεία και ατμοσφαιρική ιστορία με εκκεντρικούς χαρακτήρες, ανάμεσα τους και μια χελώνα που συνομιλεί με την πρωταγωνίστρια.

Έχοντας στο πλευρό του την αγαπημένη «οικογένεια» ηθοποιών: τη σύντροφο του Ariane Ascaride μαζί τους Jacques Boudet, Jean-Pierre Darroussin και Gérard Meylan, ο σκηνοθέτης ξεδιπλώνει την πλοκή του μέσα από αλυσιδωτές συναντήσεις που προκύπτουν χάρη στην ανεξάντλητη εξωστρέφεια της μεσογειακής κουλτούρας. Με φόντο ένα παραθαλάσσιο εστιατόριο και μια ηλιόλουστη παλέτα, η κεντρική ηρωίδα της ταινίας ζει το όνειρο της και μας παρασέρνει σε έναν μαγικό μικρόκοσμο, όπου τίποτα δεν είναι αναμενόμενο και όλα είναι αντικείμενο μιας καλής συζήτησης μεταξύ φίλων. Αυτή τη φορά ο δημιουργός επιλέγει να μιλήσει για τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από μια ευαίσθητη ταινία που θυμίζει ενήλικο παραμύθι.

Η Ariane έχει γενέθλια. Τα κεριά στην τούρτα είναι αναμμένα, αλλά κανένα αγαπημένο πρόσωπο δεν κατάφερε να έρθει. Έτσι, η εορτάζουσα μπαίνει στο όμορφο αυτοκίνητο της, φεύγει από το όμορφο προάστιο, όπου ζει, και χάνεται στο ηλιόλουστο τοπίο της Μασσαλίας. Στην πορεία θα συναντήσει έναν νεαρό οδηγό μοτοσικλέτας που θα την οδηγήσει σε μια παραλιακή ταβέρνα. Εκεί, η Ariane, θα γοητευτεί από τον ρομαντικό της ιδιοκτήτη, θα συγκινηθεί από τη νοσταλγία ενός συνταξιούχου φύλακα μουσείου φυσικής ιστορίας, θα ανέβει στη σκηνή για μια παράσταση μιούζικαλ. Και ποιος ξέρει; Μπορεί αυτά τα γενέθλια να της μείνουν αξέχαστα.

Rage

Ο Πολ Μαγκουάιρ (Νίκολας Κέιτζ) και οι συνεργάτες του, Κέιν (Μαξ Ράιαν) και Ντόχερτι ζουν μέσα στο έγκλημα. Ένα βράδυ, ληστεύουν επιτυχώς έναν μαφιόζο και μαζί με μία βαλίτσα με μετρητά, κλέβουν κι ένα ρώσικο όπλο, το Tokarev.

Έτσι, ξεκινάει ένας πόλεμος μεταξύ των Ιρλανδών εγκληματιών και της Ρώσικης μαφίας. Πέντε χρόνια μετά και ενώ ο Πολ έχει ξεκινήσει έναν νέο τρόπο ζωής μακριά από το έγκλημα, η Ρώσικη μαφία απαγάγει την κόρη του. Για να τη σώσει θα αναγκαστεί να επιστρέψει στις “παλιές του συνήθειες”.

“Θέλαμε να δουλέψουμε πάνω σε μια ταινία για την οποία θα μιλάει ο κόσμος για πολύ καιρό, αφού τη δει…”, δηλώνει ο σεναριογράφος, Τζέιμς Άγκνιου. Το “RAGE” βασίζεται στο σκοτεινό παρελθόν του Πολ Μαγκουάιρ που τον στοιχειώνει και απειλεί τη νέα ζωή που έχει χτίσει για τον ίδιο και την οικογένειά του με τόσο κόπο. Βιώνει μια κατάσταση βασανιστική, αφού προσπαθεί να διαπιστώσει πώς και γιατί συνέβη αυτό. Ο παραγωγός Καμ Κάνον ισχυρίζεται πως το “RAGE” είναι “…το πιο απολαυστικό σενάριο” που έχει διαβάσει τα τελευταία χρόνια. “Η ταινία προκαλεί πολλά συναισθήματα στον θεατή, μέσω απρόβλεπτων καταστάσεων και απρόσμενων γεγονότων…”, συνεχίζει.

“Ο Νίκολας Κέιτζ είναι από τους καλύτερους και πιο βραβευμένους Αμερικανούς ηθοποιούς σήμερα… Ξέραμε πως θα ήταν ιδανικός στο να υποδυθεί τον Πολ Μαγκουάιρ, έναν αφοσιωμένο πατέρα και σύζυγο με ένα σκοτεινό και ύποπτο παρελθόν”, σύμφωνα με τον παραγωγό Ρίτσαρντ Ντελ Κάστρο. “Ο Κέιτζ ήταν ανέκαθεν πολύ καλός στο να υποδύεται σύνθετους χαρακτήρες… Υποδύεται τον Πολ με εντυπωσιακό βάθος και συναίσθημα”, συμπληρώνει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Πάκο Καμπέθας.

Οι παραγωγοί της ταινίας γνώριζαν ακόμα πως χρειάζονταν έναν σκηνοθέτη με καινοτόμες και αντισυμβατικές ιδέες. Ο Πάκο Καμπέθας είναι “ένα αληθινό διαμάντι… Κατανόησε τον Πολ Μαγκουάιρ και τα βαθύτερα νοήματα της ταινίας από την αρχή…”, όπως λέει ο παραγωγός Καμ Κάνον. Ο Κέιτζ συμφωνεί πως ο Καμπέθας είναι “ένας καλλιτέχνης με μοναδική υπογραφή”. “Το “RAGE” αποτέλεσε ιδανική μετάβαση από τις Ισπανικές στις Αμερικανικές ταινίες για έμενα. Ο στόχος μου ήταν να παρουσιάσω μια δραματική ιστορία, με πολλή δράση και περίπλοκους χαρακτήρες. Μου αρέσουν οι Αμερικανικές ταινίες, αλλά βρίσκω ότι παρουσιάζουν τη ζωή ως μαυρόασπρη κι απλή. Η ζωή είναι πολύπλοκη, απρόβλεπτη, με πολλά χρώματα…”, δηλώνει ο Καμπέθας.

Σκηνοθεσία: Πάκο Καμπέθας
Πρωταγωνιστούν: Νίκολας Κέιτζ, Ρέιτσελ Νίκολς, Πίτερ Στόρμερ, Ντάνι Γκλόβερ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης