Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Black Sea
Μεταφρασμένος Τίτλος: Επιχείρηση Μαύρη Θάλασσα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα μυστηριώδες υποβρύχιο πλέει μερικές χιλιάδες λεύγες κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Τριγύρω του όλα μοιάζουν έρημα και δεν υπάρχει τίποτε πέρα από το απόλυτο, απειλητικό σκότος που δείχνει έτοιμο να καταβροχθίσει οτιδήποτε παρεκκλίνει της πορείας του. Μέσα του, τα αποφασισμένα μέλη του πληρώματος είναι πεπεισμένα πως αν φέρουν σε πέρας τη δύσκολη αποστολή που τους έχει ανατεθεί, η ζωή τους θ’ αλλάξει για πάντα.

Σκάβοντας με ένταση και πάθος στα τρίσβαθα της αυθεντικής σκοτεινής κινηματογραφικής περιπέτειας, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Κέβιν Μακντόναλντ (“Ο Τελευταίος Βασιλιάς της Σκωτίας”) στέλνει τον συγκλονιστικό Τζούντ Λο (“Επιστροφή στο Cold Mountain”, “Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ”), σε ένα οργιώδες και κλειστοφοβικό κυνήγι θησαυρού… Εκεί που το παραμικρό λάθος μπορεί να σε θάψει ακαριαία στην αιωνιότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Bears
Μεταφρασμένος Τίτλος: Αρκούδες

Οι σκηνοθέτες Alastair Fothergill (The Blue Planet, Earth, The African Cats) και Keith Scholey (The African Cats, Big Cat Diary), γνωστοί για τα θαυμάσια ντοκιμαντέρ τους με θέμα τη φύση και τα άγρια ζώα, μας ξεναγούν σε έναν κόσμο που έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Πώς γαλουχούν τα άγρια ζώα και -συγκεκριμένα εδώ- οι αρκούδες τα μικρά τους; Υπάρχουν κοινά σημεία στη συμπεριφορά τους με αυτή των ανθρώπων ή έχουμε απομακρυνθεί και αποξενωθεί εντελώς από τη φύση (μας); Η ανάγκη για επανασύνδεση με το φυσικό περιβάλλον είναι σημαντική για το ανθρώπινο είδος – τέτοια ντοκιμαντέρ μάς προσφέρουν το ερέθισμα για αυτήν.

Ένα πρωτότυπο και αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ που έχει ως επίκεντρο μια οικογένεια καφέ αρκούδων από την Αλάσκα. Θα παρακολουθήσουμε με συναρπαστικό τρόπο πώς τα μικρά αρκουδάκια παίρνουν τα σημαντικά μαθήματα που θα τους χρησιμεύσουν στο υπόλοιπο της ζωής τους. Το ταξίδι τους ξεκινάει με το τέλος του χειμώνα, όταν οι αρκούδες ξυπνάνε από τη χειμερία νάρκη στην οποία είχαν πέσει. Ο κόσμος έξω είναι τόσο ελκυστικός, αλλά και τόσο επικίνδυνος.

Inherent Vice
Μεταφρασμένος Τίτλος: Έμφυτο Ελάττωμα

Το «Έμφυτο Ελάττωμα» είναι η προσαρμογή του έβδομου και πιο αστείου μυθιστορήματος του Τόμας Πίντσον, η έβδομη ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Πολ Τόμας Άντερσον και η πρώτη ταινία που γυρίστηκε ποτέ βασισμένη στο μυθικό, εφευρετικό, πολιτισμικά καλειδοσκοπικό έργο του Πίντσον.

Πρόκειται για ένα αστυνομικό φιλμ νουάρ που «βυθίζεται» στην ψυχεδελική ομιχλώδη ατμόσφαιρα και τη νέον λάμψη της αμερικανικής υποκουλτούρας των ‘60s. Κεντρικός ήρωας ο Ντοκ Σπορτέλο, ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, τον οποίο επισκέπτεται η πρώην αγαπημένη του, θέλοντας να τον μπλέξει στο σχέδιο απαγωγής του νυν ζάπλουτου μεγαλοεργολάβου εραστή της, τον οποίο η επίσημη σύζυγός του σχεδιάζει να κλείσει σε ένα υπερπολυτελές τρελάδικο προκειμένου να του πάρει την περιουσία!

Είναι το τέλος της ψυχεδελικής δεκαετίας του ’60 στο Λος Άντζελες, και ο Ντοκ ξέρει ότι η αγάπη είναι απλώς μια λέξη του συρμού, όπως το τριπάκι και το groovy, μόνο που η συγκεκριμένη λέξη δημιουργεί συνήθως προβλήματα. Χωρίς να το καταλάβει, βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα αλλόκοτο κουβάρι από υποχθόνια κίνητρα και πάθη, με πρωταγωνιστές σερφάδες, πόρνες, μαστούρηδες και ροκάδες, έναν επικίνδυνο τοκογλύφο, έναν σαξοφωνίστα σε ρόλο μυστικού πράκτορα, έναν πρώην φυλακισμένο που έχει τατουάζ μια σβάστικα στο κεφάλι και που λατρεύει την Έθελ Μέρμαν, και μια μυστηριώδη οργάνωση γνωστή ως Χρυσός Κυνόδοντας, η οποία μπορεί και να είναι απλώς μια κομπίνα που έστησαν κάποιοι οδοντίατροι για να ξεγελάσουν την εφορία.

Μία ταινία για την ψυχεδελική δεκαετία του ’60 που, με την επίφαση της αστυνομικής πλοκής, αναφέρεται στα χαμένα χρόνια της αθωότητας, των ελαφρών και σκληρών ναρκωτικών, του αχαλίνωτου σεξ, της κυριαρχίας του ροκ-εν-ρολ αλλά και της ζωντανής (τότε) ελπίδας ότι η ανθρωπότητα μπορούσε να επινοήσει έναν άλλο τρόπο ζωής, να βρει την παραλία κάτω από το λιθόστρωτο, όπως λέει το γνωστό σύνθημα του γαλλικού Μάη του ’68 που είναι και προλογικό επίγραμμα στο βιβλίο του Πίντσον. Μία ταινία γεμάτη οριακούς χαρακτήρες, πνιγμένους στις ιδεολογίες και τους απύθμενους πόθους τους, στην οποία ζωντανεύει η ρήση «ότι αν θυμάσαι τη δεκαετία του ’60, τότε δεν την έζησες…».

John Wick
Μεταφρασμένος Τίτλος: Τζον Γουικ

Μετά τον αιφνίδιο θάνατο της αγαπημένης του συζύγου, ο Τζον Γουίκ λαμβάνει ένα τελευταίο δώρο από εκείνη: ένα κουτάβι με το όνομα Νταίζυ, κι ένα σημείωμα που τον προτρέπει να μην ξεχάσει ν’ αγαπά. Ο θρήνος του διακόπτεται απότομα, όταν ο αδίστακτος Ιόσεφ και η συμμορία του εισβάλλουν στο σπίτι του, αφήνοντας τον ίδιο αναίσθητο και τη Νταίζυ νεκρή. Δίχως να το γνωρίζουν, μόλις ξύπνησαν έναν από τους πιο επικίνδυνους δολοφόνους του υπόκοσμου.

Η αναζήτηση του Τζον για το κλεμμένο αυτοκίνητο που του πήρε η συμμορία, τον οδηγεί σε μια μυστική κοινότητα της Νέας Υόρκης, όπου κάποτε ο ίδιος ήταν ο φόβος και ο τρόμος όλων. Όταν μαθαίνει ότι ο Ιόσεφ είναι ο μοναχογιός ενός παλιού του συνεργάτη, θα αναζητήσει την εκδίκηση. Ο πατέρας του Ιόσεφ, εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για το Τζον Γουίκ, προκειμένου να μη φτάσει ποτέ στο γιο του. Με έναν ολόκληρο στρατό στο κατόπι του, ο Τζον μετατρέπεται ξανά στην φονική μήχανη που φοβόταν ολόκληρος ο υπόκοσμος, κηρρύσοντας ένα πόλεμο στον οποίο μπορεί να χάσουν και οι δύο πλευρές.

Cake

Η Κλερ Σίμονς (Τζένιφερ Άνιστον) πονάει, όλη την ώρα. Ο χρόνιος σωματικός της πόνος είναι προφανής από τις ουλές της αλλά και τον τρόπο που κινείται – κάθε βήμα της προκαλεί μορφασμούς πόνου. Ο ψυχολογικός της πόνος, όμως, είναι ακόμη μεγαλύτερος: η οργή και η απελπισία της προκαλούν ξεσπάσματα θυμού και αφιλτράριστης ειλικρίνειας που έχουν απομακρύνει από κοντά της όλα της τα αγαπημένα πρόσωπα, τα οποία δεν αντέχουν να την βλέπουν να βυθίζεται στον εθισμό της σε διάφορες ουσίες για να αντέξει.

Η αυτοκτονία μιας νεαρής γυναίκας από την ομάδα ψυχολογικής υποστήριξης στην οποία συμμετέχει, θα δώσει στην Κλερ έναν νέο στόχο ζωής: να μάθει περισσότερα για αυτήν την γυναίκα που ελάχιστα γνώριζε, εισβάλλοντας στη ζωή του χήρου της και του μικρού παιδιού της, και να εξερευνήσει τα όρια μεταξύ ζωής και θανάτου, κινδύνου και λύτρωσης. Στο τέλος του κωμικοτραγικού της ταξιδιού της, που ισορροπεί ανάμεσα στη συγκλονιστική πραγματικότητα και το ελπιδοφόρο μέλλον, ίσως βρει τον τρόπο να συμφιλιωθεί με το τραυματικό παρελθόν της και την φευγαλέα ιδέα της συγχώρεσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης