Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Annabelle

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η όμορφη, vintage κούκλα που επιλέγει να κάνει δώρο ο Τζον Φορμ στην έγκυο γυναίκα του, Μία, μοιάζει να είναι ιδανική. Η χαρά της Μία για την κούκλα Annabelle δεν θα κρατήσει για πολύ όμως… Σύντομα, το ζευγάρι θα δεχτεί μία βίαιη επίθεση από μια ομάδα σατανιστών. Φεύγοντας, οι σατανιστές δεν αφήνουν πίσω τους μόνο αίμα και τρόμο, αλλά και μία δαιμονισμένη Annabelle, η οποία θα διαταράξει τα πνεύματα για τα καλά…!

Η δαιμονισμένη κούκλα που μας “έκοψε την ανάσα” στην ταινία ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ επιστρέφει, σε σκηνοθεσία του Τζον Λεονέτι, πιο τρομακτική από πoτέ! Η ταινία ANNABELLE, ένα υπερφυσικό θρίλερ για τους λάτρεις του είδους, αποτελεί το spin-off του πιο επιτυχημένου εισπρακτικά θρίλερ της περασμένης χρονιάς, ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ, σε σκηνοθεσία του Τζέιμς Γουάν. Στο ρόλο της Μία, η γοητευτική Άναμπελ Γουόλις (X-MEN: Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ), και στο ρόλο του Τζον, ο Γουόρντ Χόρτον (Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ WALL STREET).

Ως spin-off της ταινίας ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ, παρουσιάζει οπτικές και χρονολογικές ομοιότητες, αφού και οι δύο ιστορίες διαδραματίζονται το 1970. “Το κοινό που απόλαυσε ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ θα απολαύσει και την ANNABELLE, γιατί και οι δύο ταινίες έχουν γυριστεί με το ίδιο πνεύμα”, λέει o Λεονέτι. To ANNABELLE παραμένει όμως αυτόνομη ταινία, και διαφορετική ως προς τη δομή και την ύπαρξη μιας γυναίκας πρωταγωνίστριας, κάτι που ώθησε τον Λεονέτι να αναλάβει το σκηνοθετικό τιμόνι. Η Annabelle πρωτοεμφανίστηκε στα βιβλία όταν οι γνωστοί ερευνητές Λορέιν και Εντ Γουόρεν την κλείδωσαν σε μια γυάλινη προθήκη στο μουσείο που βρίσκεται στο σπίτι τους στο Κονέκτικατ, προκειμένου να την απομονώσουν. Εκεί ευλογείται από έναν παπά δύο φορές το μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εμφάνιση της στον κινηματογράφο μας έκανε όλους να αναρωτηθούμε …από πού ήρθε; Και πώς μια απλή, γλυκιά πορσελάνινη κούκλα με αθώα μπλε μάτια μπορεί να μετατραπεί σε συνώνυμο του κακού, του διαβολικού και της καταστροφής;

Ο Τζέιμς Γουάν αναλαμβάνει τα ηνία της παραγωγής αυτή τη φορά, και δηλώνει πως η ANNABELLE δεν παραπέμπει μόνο στο ΚΑΛΕΣΜΑ, αλλά και στα ψυχολογικά και υπερφυσικά θρίλερ της δεκαετίας του ’60 και του ’70, όπως ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ROSEMARY του Πολάνσκι, οι οποίες επηρέασαν τον ίδιο και τον Λεονέτι ως παραγωγούς και σκηνοθέτες. “Η ANNABELLE είναι μια ιστορία για την αγάπη, την οικογένεια, την επιβίωση, την κατανόηση και την ψυχολογική ταλαιπωρία.

Όταν απειλείται κάποιος που αγαπάς, η επιβίωση σου και οι δικοί σου άνθρωποι είναι τα μόνα που έχουν αξία εκείνη την ώρα. Και με αυτό θεωρώ πως θα ταυτιστεί το κοινό”, σύμφωνα με την Γουόλις. “Ορισμένες υπάρξεις και οντότητες είναι πέρα από τις αισθήσεις μας, δεν μπορούμε να τις κατανοήσουμε. Η μυθολογία της δαιμονολογίας θα συναρπάζει πάντοτε το κοινό και θα κινεί την περιέργεια …ιδίως όταν συμβολίζεται από μία όμορφη κούκλα όπως η Annabelle”.

Ο Πίτερ Σάφραν, επίσης παραγωγός της ταινίας, επιβεβαιώνει τη “χρυσή” συνεργασία μεταξύ του Γουάν, του Λεονέτι και του ιδίου, και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουν χτίσει από ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ. “Ο Τζον ήταν ο ιδανικός σκηνοθέτης, με ξεκάθαρο όραμα για την ταινία και για τα γυρίσματα από την αρχή. Με το έμπειρο μάτι του και το κινηματογραφικό του ένστικτο κατάφερε να διαμορφώσει μία ατμόσφαιρα κι ένα κλίμα που μας θυμίζει τις ταινίες του Γουάν (ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ, ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ).

Συνεχείς λήψεις που μετατρέπουν το συνηθισμένο σε σκοτεινό, σιωπή που γίνεται ανυπόφορη και καθημερινοί ήχοι που προμηνύουν τον τρόμο και το χάος, είναι από τα χαρακτηριστικά στοιχεία αυτής της ατμόσφαιρας…”. “Δεν θα μπορούσαμε να είχαμε βρει καλύτερο σκηνοθέτη”, συμφωνεί ο Γουάν. “Τα ειδικά εφέ που χρησιμοποιεί, το πάθος του για την πλοκή της ταινίας και η μοναδική του ικανότητα να συνδέεται με το καστ ήταν τα χαρακτηριστικά που ψάχναμε και ο Λεονέτι ήταν ιδανικός για αυτή τη θέση”. Η Γουόλις προσθέτει πως “…επιλέγει τους κατάλληλους ηθοποιούς για τους σωστούς λόγους”.

Παρόλο που ο Λεονέτι αποκαλεί όλο το καστ “καταπληκτικό”, παραδέχεται πως η ταινία περιστρέφεται σε μεγάλο βαθμό γύρω από τη Μία. “Το πιο εντυπωσιακό σε αυτήν την ιστορία είναι η δύναμη που επιδεικνύει η Μία, μέσα στην αδυναμία που βιώνει λόγω της κούκλας και των καταστάσεων που προκαλεί… Όσο δυνατός είναι ο δαίμονας, άλλο τόσο δυνατή είναι και η Μία. Παρά την ευάλωτη πλευρά της, στο τέλος φανερώνει την πραγματική ψυχική της δύναμη, καθώς αντιμετωπίζει το δαίμονα”. Όσον αφορά την ερμηνεία της Γουόλις, ο Λεονέτι αισθάνεται τυχερός με την επιλογή της και την ερμηνεία της.

Καινούρια στο genre του υπερφυσικού θρίλερ, η Γουόλις δηλώνει πως το σενάριο την προσέλκυσε αμέσως, γιατί της θυμίζει τα θρίλερ με τα οποία μεγάλωσε. Αποκαλεί τον Λεονέτι “υπέροχο”, τον ευγνωμονεί που την ξεχώρισε και της έδωσε το ρόλο, και τονίζει τη σημασία της καλής σχέσης μεταξύ ηθοποιών και σκηνοθέτη. Με το που διάβασε το σενάριο, “ερωτεύτηκε” όπως ισχυρίζεται “την ευστροφία της Μία και το ευάλωτο στοιχείο που τη χαρακτηρίζει”. “Δεν είναι απλώς μία ακόμα μητέρα που χάνει τη λογική της και οδηγείται στην τρέλα… Είναι μια δυνατή γυναίκα που αγωνίζεται για να σωθεί η οικογένεια της και η ίδια από τη δαιμονισμένη Annabelle”, συνεχίζει. “Ήθελα το κοινό να την ερωτευτεί, να πιστέψει την ιστορία της και να τη συμπονέσει. Αν πραγματικά ταυτιστείς με το ρόλο που υποδύεσαι και εστιάσεις στο ανθρώπινο στοιχείο του χαρακτήρα, τότε και οι θεατές θα πιστέψουν και θα αφοσιωθούν σε αυτόν”, συμπληρώνει.

Ο Χόρτον, “έμπειρος ηθοποιός με βάθος στην ερμηνεία του” όπως λέει ο Λεονέτι, λάτρεψε κι εκείνος το σενάριο. “Για να είμαι ειλικρινής, το συγκεκριμένο θρίλερ με έβαλε σε σκέψεις, γιατί δημιουργείται μία υπερφυσική πραγματικότητα που στο τέλος την πιστεύεις”, δηλώνει ο Χόρτον. “Η χημεία μεταξύ της Γουόλις και του Χόρτον είναι τόσο αληθινή, που το κοινό επενδύει συναισθηματικά στο ζευγάρι. Η συναισθηματική ταύτιση με τους χαρακτήρες σε συνδυασμό με την κούκλα Annabelle, κάνουν το στοιχείο του φόβου ακόμα πιο έντονο”, σύμφωνα με τον Γουάν. “Είχε σημασία για εμάς να μοιάζει όσο πιο ανθρώπινη γίνεται, ώστε να τρομάζει το θεατή ακόμα περισσότερο!” “H Annabelle τρομάζει τους πάντες! Είμαι πεπεισμένος πως κάτι κακό θα συμβεί όταν είναι τριγύρω!” καταλήγει ο Σάφραν.



Il Capitale Umano
Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο

Ιταλία, Μιλάνο. Ένα τζιπ συγκρούεται με έναν άτυχο ποδηλάτη μια νύχτα πριν την Παραμονή των Χριστουγέννων. Τι συνέβη εκείνο το βράδυ; Πώς αυτό το ατύχημα συνδέει και παράλληλα ανατρέπει τη ζωή των δύο οικογενειών Μπερνάσκι και Οσόλα που βρίσκονται στα όρια της χρεωκοπίας;

Η πολυβραβευμένη ταινία του Paolo Virzi αποτελεί την επίσημη υποψηφιότητα της Ιταλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας 2015.

Βασισμένη στο bestseller “Human Capital” του Stephen Amidon, η ταινία χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια, το καθένα από τα οποία προσεγγίζει την ιστορία από την οπτική γωνία διαφορετικού χαρακτήρα. Ο Ιταλός σκηνοθέτης με έξυπνο αφηγηματικό τρόπο αποκαλύπτει σε κάθε κεφάλαιο από ένα κομμάτι του πάζλ, επιτρέποντας στον θεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα πολλαπλές ιστορίες, να γνωρίσει σε βάθος τους χαρακτήρες και να ανυπομονεί διαρκώς για την εξέλιξη της πλοκής.



The Hundred-Foot Journey
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ένα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά

Ο τρεις φορές προτεινόμενος για Όσκαρ, σκηνοθέτης του μαγικού «Chocolat», Λάσε Χάλστρομ, επιστρατεύει το ανεξάντλητο ταλέντο της βραβευμένης με Όσκαρ, Έλεν Μίρεν, και παραδίδει μια πεντανόστιμη, γαστριμαργική ιστορία, γεμάτη δύναμη και πάθος.

Το πρωτοφανές ταξίδι ενός ταλαντούχου, φοβερά υποσχόμενου, νεαρού σεφ, του Χασάν Καντάμ (Μανίς Νταγιάλ), πέφτει πάνω στις έμπειρες και αδιάψευστες αισθήσεις της εκκεντρικής Έλεν Μίρεν… Και τότε οι δυο τους καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό κινηματογραφικό μείγμα, η γεύση του οποίου ξεπερνά κάθε φαντασία.

Στην καρέκλα των παραγωγών κάθονται οι Στίβεν Σπίλμπεργκ, Όπρα Ουίνφρεϊ και Τζούλιετ Μπλέικ.
Εκτοπισμένη από την πατρίδα της, την Ινδία, η οικογένεια Καντάμ με επικεφαλής τον Παπά (Ομ Πουρί), εγκαθίσταται σε ένα πανέμορφο χωριό του Γαλλικού επαρχιακού Νότου, στο Σεντ Αντονέν Νομπλ-Βαλ. Το γοητευτικό αυτό, γραφικό χωριουδάκι με τα στενά σοκάκια και τις μικρές του εκπλήξεις φαντάζει ιδανικό μέρος για να ζήσουν οι ταξιδιώτες μας και να ανοίξουν ένα ινδικό εστιατόριο, με την επωνυμία «Μεζόν Μουμπάι» (Το Σπίτι του Μουμπάι).

Ιδανικό… μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποιούν ότι ακριβώς δίπλα τους δραστηριοποιείται η ψυχρή και απότομη σεφ – και ιδιοκτήτρια του βραβευμένου με αστέρι Μισελέν εστιατορίου «Λε Σελ Πλερέρ» (η Ιτιά) – Μαντάμ Μαλορί. Τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακαριαία. Οι εκτεταμένες, ψυχρές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες ενάντια στο Ινδικό εστιατόριο που τόλμησε να εγκατασταθεί μόλις 30,5 μέτρα μακριά από το δικό της, εξελίσσονται σε θερμό επεισόδιο και μια γενικευμένη αναστάτωση θα επικρατήσει στους παραδοσιακά ήσυχους μαχαλάδες του Σεν Αντονέν.

Όλα αυτά, φυσικά, συμβαίνουν μέχρις ότου το πάθος του υιού Καντάμ, Χασάν, για τη Γαλλική κουζίνα – αλλά και για τη βοηθό σεφ της Μαντάμ Μαλορί, Μαργκερίτ (Σαρλότ Λε Μπον) – αναδυθεί στην επιφάνεια, προκειμένου να γνωρίσουν όλοι το μυστηριώδες και μοναδικό ταλέντο του… Το ταλέντο ενός ανθρώπου με την ξεχωριστή ικανότητα να υφαίνει μαγικά τα καλύτερα στοιχεία των δυο πολιτισμών, αναδεικνύοντας και επιστρατεύοντας τα πιο σπάνια συστατικά τους στη δημιουργία μιας πρωτοφανούς γευστικής εμπειρίας. Η ιδιαίτερη αυτή συγκυρία φυσικά, εκτός της τοπικής κοινότητας δε μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο τον έμπειρο ουρανίσκο της δαιμόνιας Μαντάμ Μαλορί, η οποία αργά η γρήγορα θα αναγνωρίσει το μοναδικό μαγειρικό ταλέντο του νεαρού αντιπάλου της, Χασάν, και θα φροντίσει να τον πάρει με το μέρος της.

Η ταινία «Ένα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά», είναι πλημμυρισμένη με γεύσεις και εικόνες που συναρπάζουν την όραση και ερεθίζουν τον ουρανίσκο, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί και μια θριαμβευτική νίκη κατά της εξορίας, διανθισμένη και εξοπλισμένη με πάθος και συναίσθημα… Πρόκειται για δυο διαφορετικούς πλανήτες που συγκρούονται πολιτισμικά κι εμείς το παρατηρούμε μέσα από τη συγκλονιστική ιστορία ενός νέου ανθρώπου που απεγνωσμένα αναζητά τη ζεστή θαλπωρή του σπιτιού, σε κάθε βαζάκι που ανοίγει, μέσα από κάθε καινούρια οσμή, γεύση, ή εμπειρία…

Το πιο μακρύ ταξίδι, ξεκινά όταν εγκαταλείψεις την ασφάλεια του οικείου και περάσεις πλέον σε μονοπάτια αδιάβατα, μακριά από τη ζώνη ασφαλείας σου. Άσχετα από την απόσταση, το ταξίδι μπορεί να είναι έντονο όταν αλλάζει σημαντικά – και προς το καλύτερο – την πορεία ζωής σου. Ρίτσαρντ Σ. Μορέ

The Boxtrolls
Μεταφρασμένος Τίτλος: Τα Τερατοκουτάκια

Ας γνωρίσουμε μια ιδιότυπη «οικογένεια», τα Τερατοκουτάκια, που είναι κάτι ασχημούτσικα, σκανδαλιάρικα, αλλά, τελικά, αξιαγάπητα πλάσματα που ζουν στους υπονόμους, μέσα σε κούτες. Αυτά τα ιδιόρρυθμα και κοινωνικά απόκληρα πλάσματα έχουν αναλάβει την ανατροφή, από μωρό, ενός αγοριού, του Αυγά, όταν ο πατέρας του, τους ανάθεσε τη σωτηρία του.

Σε αντίθεση με τη ζωή των τερατοκουτακίων, που ζουν από τα σκουπίδια, οι κάτοικοι της πόλης είναι πολύ πλούσιοι και εμμονικοί με την τάξη, τη φινέτσα και τα δύσοσμα τυριά, με προεξάρχοντα τον Ασπροκάπελο Λόρδο Παρμεζάνα. Προπάντων, όμως, όλοι είναι πεπεισμένοι πως τα τερατοκουτάκια σκοτώνουν μωρά. Αυτή την τρομακτική, αλλά αναληθή φήμη έχει διαδώσει ο μοχθηρός Κοκκινοκάπελος Αρπάχτρας με την ελπίδα πως, σκοτώνοντας τα κακά τερατοκουτάκια, θα ανέλθει κοινωνικά και θα ενταχτεί στους Ασπροκάπελους, την καλή, δηλαδή, κοινωνία.

Όταν η κόρη του Λόρδου, η Γουίνι, συναντά ένα βράδυ, κατά λάθος, τον Αυγά, ξεκινά μια όμορφη, φανταστική περιπέτεια προκειμένου αφενός να του αποδείξει πως είναι άνθρωπος κι όχι τερατοκουτάκι, και αφετέρου, να πείσουν, μαζί, τους κατοίκους του Τυρογεφυριού πως τα τερατοκουτάκια είναι φιλικά και δεν κάνουν κακό σε κανέναν. Από το studio LAIKA, το οποίο μας είχε χαρίσει τα υπέροχα και υποψήφια για Όσκαρ animations Coraline (2009) και Paranorman (2012) οι δημιουργοί, με το νέο τους τρισδιάστατο πόνημα, υπόσχονται μια καινούργια οπτική όσον αφορά στα stop motion animation στα οποία ειδικεύονται, έχοντας ήδη ανεβάσει υπερβολικά τον πήχη με την εκφραστικότητα και την κινησιολογία των ηρώων τους.

Mindscape
Μεταφρασμένος Τίτλος: Παιχνίδια της Μνήμης

Ο Τζον είναι ένας ντετέκτιβ με μια μοναδική ικανότητα: διεισδύει στο μυαλό και τις αναμνήσεις των ανθρώπων, πράγμα που τον βοηθάει σε αρκετές υποθέσεις όταν μάρτυρες και θύματα ομολογούν τις εμπειρίες τους. Έχει την ικανότητα να εισβάλει στις μνήμες ανθρώπων. Όταν αναλαμβάνει την υπόθεση μιας ευφυούς, αλλά προβληματικής 16χρονης, της Άννα, πρέπει να ξεδιαλύνει αν είναι απλά μια κοπέλα με αντικοινωνική συμπεριφορά ή θύμα πραγματικού τραύματος.

`71

Το 1971 στη Βόρεια Ιρλανδία οι συγκρούσεις κλιμακώνονται και ο φόβος για εμφύλιο πόλεμο εντείνεται. Ένας νεαρός Βρετανός στρατολογείται στο Μπέλφαστ. Η πόλη είναι διχασμένη σε «πιστούς» Προτεστάντες και «εχθρικούς» Καθολικούς. Και οι δύο πλευρές έχουν παραστρατιωτικές οργανώσεις, ενώ συμμορίες του δρόμου και μυστικοί πράκτορες προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα δικά τους συμφέροντα, ο καθένας με βάση τις αρχές τους.

Μια περιπολία μετατρέπεται γρήγορα σε συμπλοκή και ο άτυχος στρατιώτης θα μείνει πίσω. Η επιστροφή στη βάση του είναι μια οδύσσεια γεμάτη φόβο και απόγνωση.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ 2014
ΧΡΥΣΗ ΑΘΗΝΑ- ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2014

Mea Culpa
Μεταφρασμένος Τίτλος: Λάθος στο Λάθος

Επειδή ένα λάθος δεν είναι ποτέ αρκετό…

Βίνσεντ Λίντον, Ζιλ Λελούς και Ναντίν Λαμπακί πρωταγωνιστούν σε μια συναρπαστική ταινία δράσης σκηνοθετημένη από τον ταλαντούχο Γάλλο σκηνοθέτη Φρεντ Καβαγιέ (“Point Blank”, “The Next Three Days”).

Δύο γάλλοι αστυνομικοί, φίλοι και συνάδελφοι επί σειρά ετών, ο Φρανκ (Λελούς) και ο Σιμόν (Λιντόν), αποξενώνονται και χάνουν πλήρως την επαφή μεταξύ τους, όταν ο Σιμόν προκαλεί ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα, οδηγώντας μεθυσμένος εν ώρα υπηρεσίας. Κάποια χρόνια μετά, όταν η οικογένειά του θα δεχτεί έντονες απειλές από τη μαφία, ο Σιμόν θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του και θα επιχειρήσει -με το ζόρι- την επανασύσταση του φοβερού τιμ που είχε κάποτε με τον άλλοτε αγαπημένο του συνάδελφο, Φρανκ.

Εκεί που το «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» συναντά την «Αρπαγή», γεννιέται το «Λάθος στο Λάθος». Μία δυνατή Ευρωπαϊκή περιπέτεια γεμάτη δράση που κόβει την ανάσα!

Get on Up

Ο Μικ Τζάγκερ υποκλίνεται στο ταλέντο του Τζέιμς Μπράουν και αναλαμβάνει την παραγωγή της Οσκαρικών προδιαγραφών «I Feel Good» biopic του θρυλικού τραγουδιστή που μας αποκαλύπτει τον άνθρωπο πίσω από το θρύλο. Ο ταλαντούχος Τσάντγουϊκ Μπόουζμαν (42) ενσαρκώνει συγκλονιστικά το θρυλικό «Νονό» της soul funk που άλλαξε τη μουσική ιστορία, τον μοναδικό Τζέιμς Μπράουν, ο οποίος γεννήθηκε στη Νότια Καρολίνα μεσούσης της οικονομικής κρίσης, το 1933, και μεγάλωσε στο περιθώριο, δίχως κανόνες και οικογενειακά πρότυπα. Φαινόταν, όμως, εξαρχής, πως ήταν προορισμένος να ανατρέψει και τους κανόνες της μουσικής βιομηχανίας. Στη σκηνοθεσία της ταινίας που ανατρέχει τη ζωή του μουσικού ειδώλου, από τα δύσκολα και φτωχικά παιδικά του χρόνια μέχρι την ανάδειξή του σε εμβληματικό πρόσωπο του 20ου αιώνα, βρίσκουμε τον Τέιτ Τέιλορ, πρώην ηθοποιό και νυν σκηνοθέτη, τον οποίο πρωτοείδαμε στα Όσκαρ με την υποψήφια για 4 Όσκαρ ταινία του Οι Υπηρέτριες -The Help.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης