Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Blind
Μεταφρασμένος Τίτλος: Στο Σκοτάδι

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ίνγκριντ, έχοντας πρόσφατα χάσει την όρασή της αποσύρεται στην ασφάλεια του σπιτιού της, το μοναδικό μέρος που αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο, μόνη της με τον σύζυγό της και τις σκέψεις της.
Παράλληλα, ο εθισμένος στην πορνογραφία, μοναχικός γείτονας της φαίνεται να στρέφει την προσοχή του σε μια νεαρή κοπέλα του απέναντι κτηρίου.

Η ηρεμία της Ίνγκριντ σύντομα διακόπτεται όταν ξεκινά να διαισθάνεται στο διαμέρισμά την παρουσία του άντρα της, στιγμές που εκείνος θα έπρεπε να είναι στο γραφείο. Βρίσκεται πράγματι εκεί; Και γιατί να την παρακολουθεί σιωπηλά;

Τα πραγματικά προβλήματα της μάλλον δεν βρίσκονται πέρα από τους τοίχους του σπιτιού και σύντομα οι φαντασιώσεις και ο φόβος την κυριεύουν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «στο ΣΚΟΤΑΔΙ» αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του συνσεναριογράφου της πολυβραβευμένης ταινίας Όσλο, 31 Αυγούστου, Έσκιλ Βογκτ, σε φωτογραφία Θύμιου Μπακατάκη (Κυνόδοντας).

Σχετικά με το «στο Σκοτάδι», ο Βογκτ δήλωσε πως βασική του φιλοδοξία ήταν να δημιουργήσει μια ειλικρινή ταινία την οποία θα ήθελε και ο ίδιος να παρακολουθήσει – “κάτι αναπάντεχο, έξυπνο και διασκεδαστικό”.

Στην επίτευξη του στόχου αυτού συνέβαλε το καταξιωμένο νορβηγικό και σουηδικό κάστ και η έμφαση στην υποκριτική προετοιμασία (η πρωταγωνίστρια δούλεψε για μήνες με ειδικούς θεραπευτές καθώς και ανθρώπους με απώλεια όρασης προκειμένου να μπορέσει να διεισδύσει στο χαρακτήρα της Ίνγκριντ).



Dracula Untold

Σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Δράκουλα (το 1931), το στούντιο που μας «πρωτοσύστησε» το είδος του τρόμου, η Universal Pictures, έρχεται να μας αφηγηθεί την αυθεντική ιστορία του Βλαντ ΙΙΙ του Παλουκωτή, του ανθρώπου που έμελλε να μείνει στην Ιστορία όχι τόσο επειδή «παλούκωνε» τους εχθρούς του, αλλά, κυρίως, επειδή μεταμορφώθηκε, για να σώσει την οικογένειά του, στο πλέον πανίσχυρο πλάσμα της νύχτας. Μια επική περιπέτεια δράσης με πρωταγωνιστή τον Λουκ Έβανς που αποκαλύπτει την αληθινή ιστορία πίσω από το θρύλο του αιμοδιψή Πρίγκιπα της Τρανσυλβανίας που έμελλε να στοιχειώνει τα βράδια μας.

Είμαστε στο 1462. Η Τρανσυλβανία απολαμβάνει παρατεταμένη περίοδο ειρήνης υπό τη βασιλεία του Βλαντ ΙΙΙ και της συζύγου του Μιρένα, οι οποίοι μεριμνούν ώστε οι υπήκοοί τους να ζουν προστατευμένοι από τους εχθρούς και ειδικότερα τους Τούρκους που επεκτείνονταν επικίνδυνα, κατακτώντας όποια εδάφη έβρισκαν στο πέρασμά τους.

Όταν ο Σουλτάνος Μεμέτ ο ΙΙ απαιτεί 100 παιδιά για το στρατό των Γενιτσάρων του ο Βλαντ καλείται να αποφασίσει αν θα ακολουθήσει το παράδειγμα του πατέρα του και να παραδώσει το γιο του στο σουλτάνο ή αν θα απευθυνθεί σε ένα τέρας ώστε να νικήσει τους Τούρκους, χάνοντας, όμως, την ψυχή του.



The Good Lie

Μεταφρασμένος Τίτλος: Ένα Γενναίο Ψέμα

Τα θαύματα γίνονται από αυτούς που δεν σταματούν να προσπαθούν…

Σε σκηνοθεσία του υποψήφιου για Όσκαρ Φιλίπ Φαλαρντό (“Moniseur Lazhar”) και παραγωγή των Ρον Χάουαρντ (“A Beautiful Mind”) και Μπράιαν Γκρέιζερ (“A Beautiful Mind”, “Rush”), η εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, συγκλονιστική ιστορία του “The Good Lie” ακολουθεί μια ομάδα νεαρών Σουδανών προσφύγων, από την κόλαση του πολέμου μέχρι τη γη της επαγγελίας, τις ΗΠΑ. Εκεί, αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες του δυτικού πολιτισμού για πρώτη φορά, καταφέρνουν να αναπτύξουν μια δυνατή φιλία με μία παράτολμη Αμερικανίδα (η βραβευμένη με Όσκαρ, Ρις Ουίδερσπουν) η οποία αναλαμβάνει να τους βοηθήσει. Κι ενώ οι ταλαιπωρημένοι πρόσφυγες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα τους ζωή, τα συναισθήματα ενοχής για τον αδερφό που έχουν αφήσει πίσω, τους κυριεύουν ολοένα και περισσότερο.
Δίπλα στην ταλαντούχα ηθοποιό θα δούμε τους νεαρούς Σουδανούς ηθοποιούς Άρνολντ Οσένγκ, Γκερ Ντουανί και Εμμάνουελ Τζαλ, δύο από τους οποίους υπήρξαν και αυτοί θύματα του καταστροφικού πολέμου.

What If
Μεταφρασμένος Τίτλος: Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;

Όταν ο Χάρι (Πότερ) Γνώρισε την Σάλι..

Η συνταγή της ροµαντικής κωµωδίας είναι τόσο γνωστή και διαδεδοµένη ώστε το ζητούµενο είναι ποτέ θα δούµε µια ταινία που θα εκτελέσει αυτή τη συνταγή µε φρεσκάδα και διάθεση ανανέωσης… Το Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω; αποτελεί µια τέτοια περίπτωση!

Η υπόθεση έχει φόντο το κοσµοπολίτικο Τορόντο του Καναδά. Ο Γουάλας (ο χαρισµατικός και ταλαντούχος Daniel Radcliffe, παγκόσµια γνωστός από τον ρολό του Harry Potter), έχοντας καεί από τις ερωτικές του περιπέτειες προσπαθεί να βάλει τέρµα στην άτακτη συναίσθηµατική του ζωή και να νοικοκυρευτεί, βλέποντας ότι οι φίλοι του έχουν βρει το κατάλληλο ταίρι τους.

Γνωρίζεται τυχαία σε ένα πάρτυ µε την φωτογενή Τσάντρι (Zoe Kazan, εγγονή του διάσηµου σκηνοθέτη Elia Kazan), και από την πρώτη στιγµή δεν µπορείνα βγάλει τα µάτια του από πάνω της. Όταν την συνοδεύει πίσω στο σπίτι της εκείνη του εξοµολογείται ότι διατηρεί σοβαρό δεσµό και τον αποστοµώνει.
Ωστόσο, η πρόσκαιρη αποχώρηση του αγοριού της Τσάντρι στο εξωτερικό και µια τυχαία τους συνάντηση, τους κάνει να παραδεχθούν ότι, ναι, πρόκειται για κάτι παραπάνω από φιλική σχέση. Έως όµως να φτάσουν σε αυτή την ειλικρινή οµολογία, η σχέση παραµένει σε τεντωµένο σχοινί. Εξ ού και το ερώτηµα της ταινίας: αν γνώριζες την σωστή κοπέλα και είχε δεσµό, τι θα έκανες;
Μια αλληλουχία από κωµικοτραγικές παρεξηγήσεις, και οξείς και πνευµατώδεις διαλόγους που φτάνουν στα άκρα, ολοκληρωνούν µια ταινία που ξεφεύγει από τη µέση αισθηµατική κωµωδία, θυµίζοντας στους παλαιότερους την αξέχαστη ταινία Όταν ο Χάρι Γνώρισε την Σάλι. Το Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω; είναι µια κωµωδία βγαλµένη από τη ζωή που όλοι, κατά κάποιο τρόπο, έχουµε ζήσει.



The Giver

Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Φύλακας της Μνήμης

Κι αν αυτό που βλέπεις δεν είναι πραγματικό;

Σ’ έναν φαινομενικά ουτοπικό κόσμο, όπου όλοι οι κάτοικοι μοιάζουν απόλυτα ευτυχισμένοι, συναντάμε τον νεαρό Τζόνας. Γύρω του επικρατεί παντού μια ανησυχητική αίσθηση αρμονίας, η οποία προκύπτει τεχνητά από έναν μηχανισμό που εξασφαλίζει τη διαγραφή της μνήμης απ’ όλους τους ανθρώπους. Η συγκεκριμένη κοινότητα δεν έχει καμία αντίληψη της πείνας, της βίας, ή του πόνου. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, δεν υπάρχει ούτε η έννοια της ελευθερίας, της επιλογής και της ατομικότητας.

Λαμβάνοντας καθημερινά μια υποχρεωτική ένεση, οι πολίτες της συγκεκριμένης ιδιόμορφης κοινωνίας είναι γενετικά σχεδιασμένοι έτσι ώστε να μην βιώνουν συναισθήματα και να μη βλέπουν τα χρώματα στη φύση. Την ίδια στιγμή το επιστημονικά ελεγχόμενο περιβάλλον στο οποίο ζουν αποτρέπει οποιαδήποτε οπτική ιδιαιτερότητα η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση συναισθήματος ή να αλλάξει την ακολουθία του αρμονικού ουτοπικού περιβάλλοντος. Ζουν όλοι σε συνθήκες προστατευμένης ομοιομορφίας, με πανομοιότυπα σπίτια, πανομοιότυπα ρούχα και μια ενιαία οικογενειακή δομή.

Οι οικογένειες, σε τούτη την ολότελα ασυνήθιστη κοινωνική δομή, καθορίζονται αυστηρά από την Επιτροπή των Πρεσβύτερων και αποτελούνται, υποχρεωτικά, από ένα ανδρόγυνο και δυο παιδιά, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, τα οποία ωστόσο δεν έχουν γεννηθεί από το ζεύγος. Η εκάστοτε τυποποιημένη οικογενειακή μονάδα παύει να υπάρχει από τη στιγμή που θα εκπληρώσει τον προορισμό της, να μεγαλώσει δηλαδή τα παιδιά της προκειμένου να ενταχθούν ομαλά στον κοινωνικό ιστό του ελεγχόμενου περιβάλλοντος. Όταν τα παιδιά μεγαλώνουν, ξεχνούν πλέον τους γονείς τους.

Ο Τζόνας, πέραν της αξιοσημείωτης ευφυΐας και της ακεραιότητας του χαρακτήρα του, έχει και κάτι ακόμη που τον καθιστά «ξεχωριστό» και διαφορετικό: τα ανοιχτόχρωμα μάτια του. Κατά την τελετή στην οποία ανατίθεται σε όλους τους νέους το επάγγελμά τους και ο προορισμός τους, η Αρχιπρεσβύτερη (Μέριλ Στριπ) επιλέγει τον Τζόνας για τη μοναδική θέση του Αποδέκτη Αναμνήσεων, αντικαθιστώντας τον προκάτοχό του, τον οποίον υποδύεται ο Τζεφ Μπρίτζες. Σ’ αυτό το υψίστης σημασίας πόστο για την κοινωνία, ο Τζόνας θα πρέπει να γίνει ο φύλακας όλων των αναμνήσεων που κατέχει η ανθρωπότητα από την περίοδο πριν την εποχή της Ομοιομορφίας.

Με αυτή την πρωτόγνωρη δύναμη της γνώσης στα χέρια του πλέον, συνειδητοποιεί ότι το διακύβευμα είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι φανταζόταν – ένα ζήτημα ζωής και θανάτου, τόσο γι’ αυτόν, όσο και για τους ανθρώπους που αγαπάει περισσότερο. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι αυτό που σκέφτεται να κάνει είναι πρακτικά αδύνατο, ο Τζόνας θέλει να ξεφύγει απ’ αυτόν τον προστατευμένο κόσμο προκειμένου να σωθεί ο ίδιος αλλά και η οικογένειά του – κάτι που δεν έχει επιτευχθεί ποτέ κατά το παρελθόν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης