Είναι κοινό μυστικό πως το PlayStation Vita, παρά τις μεγάλες hardware δυνατότητές του, δεν έχει το ανάλογο software που θα το οδηγήσει στην καταξίωση στον χώρο των φορητών κονσόλων. Στην φετινή E3 του Los Angeles η Sony ανακοίνωσε μια πλειάδα σημαντικών κυκλοφοριών, οι οποίοι (τουλάχιστον στα “χαρτιά”) θα βοηθούσαν στην ανάκαμψη των πωλήσεων της κονσόλας. Μία εξ αυτών των κυκλοφοριών είναι το Assassin’s Creed III: Liberation που έχει αναπτυχθεί από την Ubisoft Sofia, ένα παρακλάδι της Ubisoft που δημιουργήθηκε στη Βουλγαρία το 2006. 

Κατά καιρούς στο παρελθόν έχουμε δει αρκετά spin-offs της σειράς Assassin’s Creed σε φορητές κονσόλες, όπως τα Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles για το DS και το Assassin’s Creed: Bloodlines για το PSP. Οι παραπάνω δημιουργίες έτυχαν “χλιαρής” αποδοχής από το κοινό, καθώς σε γενικές γραμμές δεν μπορούσαν να αποδώσουν το κλίμα της σειράς, λόγω των περιορισμένων hardware δυνατοτήτων του DS και του PSP αντίστοιχα. Θεωρητικά τουλάχιστον, το νέο φορητό της Sony έχει τις δυνατότητες να αποδώσει μια ικανοποιητική Assassin’s Creed εμπειρία. Το Uncharted: Golden Abyss που κινείται σε παραπλήσια Action-Adventure πλαίσια αποδεικνύει περίτρανα την ακρίβεια του παραπάνω ισχυρισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εντούτοις, η Ubisoft Sofia είναι ένας άπειρος developer που ακόμα δεν έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του στην βιομηχανία των video games. Κατόπιν αυτού, είναι λογικό να υπάρχει μια δυσπιστία σχετικά με το κατά πόσο μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το εύλογο ερώτημα που γεννιέται λοιπόν είναι το εξής: “Mπορεί το Assassin’s Creed III: Liberation να αποτελέσει το επόμενο killer-app για το PlayStation Vita;”. Η απάντηση βρίσκεται στις επόμενες σελίδες του review.

Louisiana Creole
Το Assassin’s Creed III: Liberation κινείται σε παρόμοια πλαίσια με τους προκατόχους τους, καθώς πρόκειται για ένα open world Action-Adventure με αρκετά stealth στοιχεία. Τα γεγονότα του διαδραματίζονται κατά την χρονική περίοδο 1765-1780, λίγο μετά το τέλος του Επταετούς Πολέμου (1756-1763), δηλαδή και κατά την διάρκεια της Αμερικανικής Επανάστασης. Ο Επταετής Πόλεμος διεξήχθη σε διάφορα σημεία της χώρας και ύστερα από το τέλος του η Γάλλια παραχώρησε το μεγαλύτερο μέρος των Αμερικανικών αποικιών της στην Βρετανία και την Λουϊζιάνα στην Ισπανία.

Κεντρική πρωταγωνίστρια στο Liberation είναι η Aveline de Grandpre, κόρη ενός εύπορου επιχειρηματία και μιας σκλάβας. Η μητέρα της ηρωίδας εξαφανίστηκε μυστηριωδώς όταν εκείνη ήταν ακόμα νήπιο και στην πορεία την ανατροφή της ανέλαβε ο πατέρας της, Philipper Olivier de Grandpre και η μητριά της, Madeleine d’ Isle. Η Aveline μερικά χρόνια αργότερα στρατολογήθηκε στην Assassin Brotherhood της Νέας Ορλεάνης και έθεσε ως σκοπό της ζωής της να βρει την μητέρα της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Το σενάριο δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα και υπάρχουν πολλές “τρύπες” στην αφήγησή του, όπως για παράδειγμα γιατί η Aveline επιλέχθηκε να εκπαιδευτεί ως Assassin ή γιατί η εύπορη και αριστοκρατική Γαλλίδα, Madeleine d’ Isle, δέχθηκε να μεγαλώσει ως πραγματική κόρη της ένα κορίτσι που γεννήθηκε από μια σκλάβα κ.ο.κ. Στον αντίποδα, τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα που ακολούθησαν μετά το τέλος του Επταετούς Πολέμου μεταφέρονται αριστοτεχνικά στο Assassin’s Creed III: Liberation. Η Ubisoft σας βάζει αμέσως στο κλίμα της Νέας Ορλεάνης του 17ου αιώνα και σας μεταφέρει σε μια συναρπαστική περίοδο της Αμερικανικής ιστορίας.

The past is gone but not forgotten
Το νέο κεφάλαιο της σειράς Assassin’s Creed ξεκινά με έναν εφιάλτη της Aveline, ο όποιος αποτελεί ένα flashback της παιδικής της ηλικίας. Η πρώτη σας αποστολή είναι ιδιαίτερα απλοϊκή και με έντονο χιουμοριστικό περιεχόμενο, αφού θα πρέπει να κυνηγήσετε μια κότα στα σοκάκια της Νέας Ορλεάνης. Στην πορεία ένας φρουρός θα σας ρίξει στο έδαφος και ύστερα από ένα cutscene θα σηκωθείτε ως ενήλικη Aveline. Αμέσως μετά ακολουθεί μια αναμέτρηση με φρουρούς της πόλης, στην οποία θα παρακολουθήσετε διάφορα tutorials που θα σας βοηθήσουν να εξοικειωθείτε με το σύστημα μάχης.

Ύστερα από τα παραπάνω γεγονότα, η κεντρική ηρωίδα θα ξυπνήσει τρομαγμένη στο κρεβάτι της. Η μητριά της θα την καθησυχάσει και ύστερα η Aveline θα φορέσει την στολή του Assassin και θα ξεχυθεί στη νύχτα. Ως επίλεκτο μέλος της αδελφότητας των δολοφόνων (Assassin Brotherhood) θα πρέπει να εκτελέσει διάφορες αποστολές που της αναθέτει ο μέντοράς της, Agate. Παράλληλα, η θηλυκή ηρωίδα θέλει να ξορκίσει τους προσωπικούς τις δαίμονες και να βρει την χαμένη της μητέρα. Επιπλέον, η Aveline δεν ξεχνά την ταπεινή καταγωγή της και θα προσπαθήσει να βοηθήσει τους αφρικάνους σκλάβους από την καταπίεση των Γάλλων και των Ισπανών αποίκων της Λουϊζιάνα.

Aveline de Grandpre
Η κεντρική ηρωίδα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους αντίστοιχους δολοφόνους της σειράς, όπως είναι οι Altair, Ezio Auditore και Connor Kenway. To οπλοστάσιό της είναι ιδιαίτερα πλούσιο, καθώς πέρα από τα “κλασικά” σπαθιά, hidden blades, ντουφέκια και πιστόλια, η Aveline χρησιμοποιεί με μεγάλη επιδεξιότητα φυσοκάλαμα που εκτοξεύουν δηλητηριώδη βελάκια και μαστίγια. Μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιδέα όσον αφορά στην σύλληψη της είναι ο μηχανισμός των Personas, μέσω του οποίου μπορείτε να αλλάξετε την αμφίεσή σας. Υπάρχουν συνολικά τρία διαθέσιμα Personas, τα Lady, Slave και Assassin. Καθένα από αυτά έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Για παράδειγμα, όσο είστε ντυμένοι ως Lady μπορείτε να σαγηνεύεστε τους φρουρούς και διάφορους άλλους NPCs, αλλά δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε άλματα και να επιδοθείτε γενικότερα σε parkour. Σε αυτή τη φάση, το Notoriety (η αρνητική φήμη σας) ανεβαίνει με αργούς ρυθμούς, οπότε μπορείτε να σκοτώσετε άφοβα μεγάλο αριθμό φρουρών. Αντίθετα, το Notoriety αυξάνει πολύ γρήγορα όταν είστε ντυμένοι ως Assassin, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι φρουροί να αντιλαμβάνονται πολύ πιο εύκολα την παρουσία σας και να σας κυνηγούν με μεγαλύτερη μανία. Εν τω μεταξύ, το Slave Persona σας δίνει την δυνατότητα να προκαλέσετε εξεγέρσεις των διαφόρων σκλάβων της Νέας Ορλεάνης, αλλά η μαχητική σας ικανότητα είναι περιορισμένη καθώς μπορείτε να εξοπλιστείτε με συγκεκριμένα όπλα, ενώ παράλληλα οι επιθέσεις σας προκαλούν μικρότερη ζημιά.

Η υλοποίηση του μηχανισμού των Personas αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Το σημαντικότερο εξ αυτών είναι ότι μπορείτε να αλλάξετε την αμφίεση της Aveline μόνο σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη που ονομάζονται Dressing Chambers. Αυτά όμως βρίσκονται αρκετές φορές μακριά από την τοποθεσία που εκτυλίσσεται η εκάστοτε αποστολή σας, οπότε ενδέχεται να χρειαστεί να κάνετε μεγάλο backtracking.

Silent Assassin
To σύστημα μάχης είναι πανομοιότυπο με τα υπόλοιπα Assassin’s Creed, αν και στο Liberation δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο stealth στοιχείο. Κοινώς, θα πρέπει να ξεπαστρέψετε τους εχθρούς σας όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα κι επιπλέον να σκοτώσετε μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο, ώστε να μην αυξήσετε το Notoriety σας. Το φυσοκάλαμο (blowgun) θα αποδειχθεί σύντομα ο πιο πολύτιμος σύμμαχός σας, καθώς σας δίνει την δυνατότητα να σκοτώσετε αθόρυβα και από μακρινή απόσταση.

Υπάρχουν βέβαια και περιστάσεις στις οποίες η κατά μέτωπο σύγκρουση με τους διάφορους εχθρούς είναι αναπόφευκτη. Σε αυτή την περίπτωση καλό θα είναι πρώτα να αμυνθείτε και στην συνέχεια να αντεπιτεθείτε (counter) ή να αφοπλίσετε τους αντιπάλους σας (disarm). Σε αντίθεση πάντως με το Assassin’s Creed III, οι εχθροί σας ελάχιστες φορές καταφεύγουν σε επιθέσεις με τα ντουφέκια τους και προτιμούν να εφορμήσουν καταπάνω σας με τις ξιφολόγχες τους.

Exploration
To Assassin’s Creed III: Liberation περιλαμβάνει αρκετές νέες τοποθεσίες για να εξερευνήσετε, όπως την πόλη της Νέας Ορλεάνης και τις βαλτώδεις εκτάσεις που βρίσκονται γύρω από αυτήν (ονόματι The Bayou), διάφορα ερείπια των Μάγια στο Μεξικό κ.ο.κ. Η open world αισθητική που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς δεν μεταφέρεται με απόλυτη επιτυχία στο PlayStation Vita, καθώς ως επί τω πλείστον οι διαφορές τοποθεσίες έχουν μικρή έκταση, με εξαίρεση τη Νέα Ορλεάνη. Επιπλέον, η μετάβαση από την μια τοποθεσία στην άλλη είναι προδιαγεγραμμένη ανάλογα με τα διάφορα κεφάλαια της ιστορίας.

Για παράδειγμα, το πρώτο κεφάλαιο εκτυλίσσεται στη Νέα Ορλεάνη, το δεύτερο στο Bayou κ.ο.κ. Πρακτικά λοιπόν δεν υπάρχει η ελευθερία που θα επιθυμούσατε στην εξερεύνηση του κόσμου. Ευτυχώς όλα τα υπόλοιπα στοιχεία, όπως η συλλογή των διαφόρων collectables, το parkour και η αναρρίχηση στα ψηλά κτίρια και δέντρα ώστε να φτάσετε στα viewpoints και να αποκτήσετε μια πανοραμική εικόνα της εκάστοτε περιοχής, δηλώνουν παρόν. Ειδικά όσον αφορά τα collectables, υπάρχει μια τεράστια ποικιλία αντικειμένων για να συλλέξετε, όπως αυγά αλιγατόρων, αγαλματίδια των Μάγια, πετράδια, νομίσματα, σελίδες από το ημερολόγιο της μητέρας της Aveline κτλ. Η συλλογή τους απαιτεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο και φυσικά να ψάξετε σπιθαμή προς σπιθαμή κάθε σημείο του χάρτη.

Το Assassin’s Creed III: Liberation είχε όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει αλλά δυστυχώς αποτυγχάνει να αναδειχθεί ως ένας εκ των κορυφαίων τίτλων για το PlayStation Vita.

Είναι πολλά τα λεφτά Άρη…
Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε καλύτερα όπλα και να ανακαινίσετε διάφορα καταστήματα όπως Dressing Chambers, Tailor Shops και Weapon Vendors θα χρειαστεί να δαπανήσετε ουκ ολίγα χρήματα. Το οικονομικό σύστημα των παλαιοτέρων Assassin’s Creed με τις τράπεζες που σας πρόσφεραν ρευστό ανάλογα με τον αριθμό των καταστημάτων που ανακαινίζατε αποτελεί πια παρελθόν. Αντ’ αυτού θα πρέπει να ναυλώσετε πλοία και να ασχοληθείτε με το εμπόριο αγαθών, όπως βαμβάκι, φρούτα, πίσσα, μπαχαρικά κτλ.

Αρχικά υπάρχουν λίγα διαθέσιμα λιμάνια και ελάχιστα ειδή πλοίων, αλλά στην πορεία θα μπορέσετε να αγοράσετε τεράστιες γαλέρες και να μεταφέρετε μεγάλες ποσότητες αγαθών από την μια τοποθεσία στην άλλη, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα κέρδη. Φυσικά κάθε ταξίδι έχει και τους κινδύνους του, καθώς το πλοίο σας μπορεί να πέσει πάνω σε θαλάσσιες καταιγίδες και ανεμοστρόβιλους ή να δεχθεί επίθεση από πειρατές. Ο έλεγχος των πλοίων σας γίνεται από μια αποθήκη στη Νέα Ορλεάνη που αποτελεί το ορμητήριο της Assassin Brotherhood. O in-game χρόνος που χρειάζεται ένα πλοίο για να μεταφερθεί από το ένα λιμάνι στο άλλο εξαρτάται από το μέγεθός του και την ταχύτητα με την οποία κινείται.

Μπορείτε λοιπόν παράλληλα με τις εμπορικές σας δραστηριότητες να ολοκληρώσετε διάφορες αποστολές και στη συνέχεια να επιστρέψετε στο λημέρι σας για να πάρετε τα κέρδη σας. Περά από το εμπόριο υπάρχουν τρεις ακόμα τρόποι για να μεγαλώσετε το κεφάλαιό σας. Ο πρώτος είναι να κλέψετε χρήματα από διάφορους περαστικούς (Pickpocket), o δεύτερος να lootάρετε τα πτώματα των εχθρών σας και ο τρίτος να βρείτε τα διάφορα σεντούκια που βρίσκονται διάσπαρτα στο χάρτη.

Vita features
Το Assassin’s Creed III: Liberation αποτυγχάνει παταγωδώς στον τομέα της εκμετάλλευσης των ξεχωριστών ιδιοτήτων του PS Vita (οθόνη αφής, rear touch pad και γυροσκόπιο). Για παράδειγμα, για να κάνετε pickpocket έναν περαστικό θα πρέπει να τον ακουμπήσετε με το δάχτυλο σας, να πατήσετε το κουμπί L για να κεντράρετε πάνω του και στη συνέχεια να κάνετε drag με το δάχτυλο σας από πάνω προς τα κάτω στο rear touch pad! Αυτό είναι κάτι που ακούγεται απλό αλλά υλοποιείται δύσκολα. Η απόκριση του rear touch pad δεν είναι η αναμενόμενη και θα χρειαστεί να επαναλάβετε την όλη διαδικασία αρκετές φορές μέχρι να τα καταφέρετε. Σε περίπτωση μάλιστα που ο περαστικός κινείται, θα πρέπει ταυτόχρονα να μετακινήσετε τον αριστερό αναλογικό μοχλό για να τον ακολουθήσετε. Η διαδικασία λοιπόν πέρα από χρονοβόρα, ενδέχεται παράλληλα να σας εκνευρίσει.

Αρκετές φορές θα πέσουν στα χέρια σας διάφορα έγγραφα που περιέχουν κρυπτογραφημένους χάρτες. Για να μπορέσετε να τους αποκρυπτογραφήσετε θα πρέπει να στρέψετε την πίσω κάμερα του PS Vita προς μια ισχυρή πηγή φωτός και στη συνέχεια να στρέψετε την κονσόλα σας δεξιά ή αριστερά ώστε να βρείτε την κατάλληλη γωνία διάθλασης του φωτός που θα αποκαλύψει τον κρυπτογραφημένο χάρτη. Η συγκεκριμένη ιδέα είναι πρωτοποριακή μεν, αλλά πάσχει στην εκτέλεσή της καθώς απαιτείται πολύ δυνατό φως και αρκετή υπομονή μέχρι να τα καταφέρετε. Πολλές φορές θα χρειαστεί να μετακινήσετε το PlayStation Vita ακριβώς κάτω από την λάμπα του δωματίου σας ή κάτω από έναν πολυέλαιο!

Enemies και A.I
Το A.I των εχθρών στο Assassin’s Creed III: Liberation δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και είναι μακράν το χειρότερο που έχουμε συναντήσει ως τώρα στη σειρά. Οι φρουροί αργούν να σας αντιληφθούν ακόμα και όταν βρίσκεστε μέσα στο οπτικό τους πεδίο, καθυστερούν να εντοπίσουν τα πτώματα των συντρόφων τους και να σημάνουν συναγερμό. Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούνται προβλήματα και στην συμπεριφορά των NPCs, καθώς αρχίζουν να ουρλιάζουν όταν σας δουν να κάνετε loot ένα πτώμα, αλλά την στιγμή που σκοτώνετε κάποιον φρουρό…σφυρίζουν αδιάφορα!

Ένα ακόμα αρνητικό στοιχείο είναι ότι δεν υπάρχει καθόλου ποικιλία όσον αφορά στα διαφορετικά ειδή εχθρών. Οι φρουροί μοιάζουν απελπιστικά μεταξύ τους, ενώ κουβαλούν ακριβώς τον ίδιο εξοπλισμό. Κατόπιν αυτού οι μάχες καταντούν επαναλαμβανόμενες, αφού δεν χρειάζεται να επιστρατεύσετε διαφορετικές στρατηγικές για να τους αντιμετωπίσετε.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στους βαλτούς της Λουϊζιάνα θα πολεμήσετε ενάντια σε αλιγάτορες. Η αναμέτρηση μαζί τους θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο στοιχείο που θα τόνωνε το gameplay. Δυστυχώς όμως οι μάχες μαζί τους περιορίζονται σε διάφορα quick time events όπου θα πρέπει απλά να πατήσετε το κουμπί που εμφανίζεται στην οθόνη σας για να τους εξουδετερώσετε.

Quests και διάρκεια
Το single-player mode χωρίζεται σε εννέα κεφάλαια (sequences) και θα χρειαστείτε περίπου 10 ώρες για να τα ολοκληρώσετε. Υπάρχουν βέβαια και αρκετά side-quests στα οποία θα πρέπει να βοηθήσετε σκλάβους να δραπετεύσουν, να εξολοθρεύσετε διάφορους εμπόρους που προσπαθούν να σας δυσφημίσουν, να σκοτώσετε πληροφοριοδότες του εχθρού κ.ο.κ. Ύστερα από μερικές ώρες όμως το στοιχείο της επανάληψης αρχίζει να γίνεται ιδιαίτερα έντονο, ενώ ούτε η συλλογή των διαφόρων collectables καταφέρνει να αναζωογονήσει το ενδιαφέρον σας. Στην περίπτωση πάντως που θελήσετε να ολοκληρώσετε όλα τα side quests και να βρείτε όλα τα αντικείμενα θα πρέπει να αφιερώσετε άλλες 10-15 ακόμα ώρες.

Το replayability είναι επίσης πολύ χαμηλό και επιπλέον δεν υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Το μόνο στοιχείο που σώζει κάπως την κατάσταση είναι η ύπαρξη δύο διαφορετικών endings. Χωρίς να δώσουμε κάποιο spoiler απλά θα αναφέρουμε ότι για να δείτε το true ending θα πρέπει να ολοκληρώσετε μια σειρά αποστόλων στις οποίες θα πρέπει να δολοφονήσετε συγκεκριμένους στόχους.

Conquer the Nodes
Το Assassin’s Creed III: Liberation περιλαμβάνει και ένα multiplayer mode, το οποίο θυμίζει αμυδρά επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής, όπως το Risk και το Diplomacy. Καταρχήν θα πρέπει να διαλέξετε αν θα εκπροσωπήσετε τους Assassins (κόκκινη ομάδα) ή τους Templars (μπλε ομάδα). Σκοπός σας είναι να κυριεύεστε διάφορες τοποθεσίες πάνω στον παγκόσμιο χάρτη που ονομάζονται Nodes.

Αφού επιλέξετε παράταξη (Assassins ή Templars) καλείστε να διαλέξετε ένα Node στο χάρτη που θα αποτελέσει την βάση επιχειρήσεων σας. Στην πορεία μπορείτε να στείλετε διάφορους στρατιώτες να καταλάβουν γειτονικά Nodes. Κάθε φορά που κάποιος στρατιώτης σας εμπλέκεται σε μάχη καταναλώνει ένα μέρος των διαθέσιμων energy points του και κερδίζει xp. Όσο μεγαλύτερο level είναι οι μονάδες σας τόσο μεγαλύτερη ζημιά προκαλούν στα στρατεύματα του εχθρού. Τα energy points αναπληρώνονται κάθε 20 λεπτά περίπου, όποτε κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε πολεμικές επιχειρήσεις. Σε γενικές γραμμές η υλοποίηση του multiplayer mode είναι κάκιστη, ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν τα ανάλογα tutorials για να σας δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες.

Φτωχός συγγενής
Η δημιουργία της Ubisoft Sofia χρησιμοποιεί την Anvil Next Engine που είδαμε στο Assassin’s Creed III, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι κατώτερο των προσδοκιών. Οι φωτοσκιάσεις είναι ως επί τω πλείστον αποκαρδιωτικές και ενίοτε παρατηρείται έντονο bloom effect. To μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι τεράστιες πτώσεις του frame rate, οι οποίες σας δίνουν την εντύπωση ότι κινείστε σε slow motion.


H ποιότητα των textrures παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις, ενώ σε αρκετές επιφάνειες παρατηρούνται εξέχοντα bitmaps. Επιπλέον, σε αρκετές περιπτώσεις συναντήσαμε έντονο clipping. Τα μοντέλα των εχθρών και των διαφόρων NPCs μοιάζουν ιδιαίτερα μεταξύ τους, ενώ τα animations τους είναι αρκετές φορές “σπασμωδικά”. Στον αντίποδα, ο σχεδιασμός της Aveline και των υπολοίπων κεντρικών χαρακτήρων είναι αρκετά λεπτομερής.

Απογοήτευση σε έναν ακόμη τομέα
Η Αμερικανίδα Winifred Phillips έχει επιμεληθεί το soundtrack του Assassin’s Creed III: Liberation και σε γενικές γραμμές η δουλειά της κρίνεται ικανοποιητική. Η Phillips είχε εργαστεί στο παρελθόν στο God of War, το Da Vinci Code και στο πρόσφατο LittleBigPlanet για το PS Vita. Παρόλα αυτά, τα μουσικά θέματα αν και διακρίνονται για την ποιότητα τους, καταντούν πολύ γρήγορα μονότονα και επαναλαμβανόμενα. Το voice acting δεν ανταποκρίνεται με τη σειρά του στις περιστάσεις, αφού οι ηθοποιοί δίνουν την εντύπωση ότι πραγματοποιούν… αγγαρεία. Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε πως οι κακογραμμένοι διάλογοι δυσχεραίνουν την όποια προσπάθειά τους να υποδυθούν με επιτυχία τους ρόλους τους.

Συμπεράσματα
Το Assassin’s Creed III: Liberation είναι μια δημιουργία που πάσχει σε πάρα πολλούς τομείς και ιδιαίτερα στον τεχνικό τομέα. Το μεγάλο “αγκάθι” είναι χωρίς αμφιβολία το ασταθές frame rate που σε αρκετά σημεία προκαλεί προβλήματα ακόμα και στην απόκριση του χειρισμού. Η Ubisoft Sofia δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τις hardware δυνατότητες του PS Vita και η δουλειά της κρίνεται ανεπαρκής και βιαστική.

Η κυκλοφορία αυτή θα μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ώθηση στις πωλήσεις του PlayStation Vita, το οποίο μέσα στους εννέα πρώτους μήνες ζωής του έχει να επιδείξει μονάχα ένα Uncharted: Golden Abyss. Η Sony έδειξε ότι ποντάρει πολλά πάνω στο AC 3: Liberation εντούτοις το τελικό αποτέλεσμα δεν δικαιώνει τις προσδοκίες της.

Θετικά:
– Πιστό στο κλίμα της σειράς
– Ικανοποιητική διάρκεια
– Αρκετά νέα όπλα
– Νέες τοποθεσίες για να εξερευνήσετε

Αρνητικά:
– Τεράστιες πτώσεις του frame rate
– Χαμηλό Α.Ι
– Ελάχιστη πρόκληση
– Αδιάφορο multiplayer
– Το σενάριο δεν έχει την απαραίτητη συνοχή

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.9

Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για το PS Vita.

Παντελής Δασκαλέλος

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης