Είτε ασχολείστε φανατικά με τα FPS, είτε όχι, είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι από εσάς θα έχετε παίξει έστω ένα Far Cry. Προσωπικά παρότι δεν έχω τα FPS στα top genres που παίζω, θεωρώ την σειρά εξαιρετική. Το γεγονός ότι βρίσκεστε πάντοτε σε μια χώρα του εξωτερικού, προσπαθώντας να βοηθήσετε τους ντόπιους που αντιμετωπίζουν προβλήματα διεφθαρμένων ηγετών, είναι κάτι που μπορεί εξιτάρει κάθε gamer, ακόμη περισσότερο δε όταν συνδυάζεται με open world ελευθερία κινήσεων, εκμάθηση νέων skills, crafting και πολλών ακόμη στοιχείων.

Το Far Cry 3 αποτέλεσε το αποκορύφωμα της Ubisoft και για μένα ήταν καλύτερο ακόμα κι από το πρώτο μέρος, το οποίο εντυπωσίασε με τη σειρά του για τα δεδομένα της εποχής. Πολλοί θα θυμάστε ότι στο Far Cry 3 είχαμε το σκηνικό να μεταφέρεται σε ένα εξωτικό νησί, όπου ο μοχθηρός και τρελιάρης κακός Vaas ταλαιπωρούσε τους ντόπιους με τον μισθοφορικό στρατό του. Τελικά, το συγκεκριμένο concept μεταφέρθηκε στο Far Cry 4, με τη διαφορά ότι το σκηνικό διαδραματίζεται πλέον στα χιονισμένα Ιμαλάϊα, όπου όπως γνωρίζετε ήδη, θα καβαλάμε μέχρι κι ελέφαντες! Ο τρελός κακός είναι αυτή τη φορά ο Pagan Min, που εξουσιάζει την χώρα του Kyrat. Εύλογα λοιπόν πολλοί αναρωτιόμαστε αν μπορεί το τέταρτο μέρος να προσφέρει το κάτι παραπάνω. Η απάντηση στο review που ακολουθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Θεά” τα Ιμαλάϊα!
Το σενάριο διαδραματίζεται λογικά σε παρόντα χρόνο. Είστε ο Ajay Ghale ένας Αμερικανός με ρίζες απ’ το Kyrat, μια περιοχή που θυμίζει το Νεπάλ των Ιμαλαϊων. Στόχος σας είναι απλά να επιστρέψετε στην πατρίδα μεταφέροντας εκεί τις στάχτες της νεκρής μητέρας σας. Μη γνωρίζοντας τι συμβαίνει, συνειδητοποιείτε ότι βρίσκεστε ανάμεσα σε έναν εμφύλιο πόλεμο.

Στη μία πλευρά βρίσκεται ο Pagan Min, ένας τύραννος που διοικεί μαζί με τον στρατό του. Η ομοιότητά του με τον σχεδιαστή μόδας Βασίλη Κωστέτσο, είχε γίνει αντικείμενο συζήτησης στη Facebook Page μας, πάντοτε με καλοπροαίρετο χιούμορ. Στην άλλη πλευρά βρίσκονται οι επαναστάτες. Χωρίς να το γνωρίζετε, υπάρχει μια ιδιαίτερη σχέση σας με τους αντιεξουσιαστές, η οποία αποκαλύπτεται στην πορεία του σεναρίου. Καλείστε λοιπόν να ταχθείτε με την πλευρά τους και να πολεμήσετε, κάτι από αντίξοες συνθήκες, συναντώντας στη χώρα του Kyrat ευχάριστες και συνάμα ιδιαίτερες προσωπικότητες.

(Το live gameplay video γίνεται upload και θα εμφανιστεί στο review το πρωί της Δευτέρα στις 10:00).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χιόνι, ελέφαντες, αναρρίχηση…το ίδιο gameplay
Ας ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα. Όσοι έχετε τερματίσει το Far Cry 3 θα μπορέσετε να καταλάβετε πολύ καλά τι έχει κάνει η Ubisoft με το τέταρτο μέρος της σειράς. Ο πυρήνας του gameplay παραμένει αυτούσιος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Το σενάριο εξελίσσεται υπό την βούλησή σας. Θέλετε να ακολουθήσετε τις κύριες αποστολές; Απλά ανοίξτε το χάρτη και μεταβείτε στα χρωματιστά γράμματα για να λάβετε campaign mission, ακριβώς όπως κάνετε στο Grand Theft Auto. Σκοπεύετε να ασχοληθείτε με προαιρετικές αποστολές; Τότε βάλτε στόχο να καταλάβετε radio towers (που σας χρειάζονται και πάλι για να αποκαλυφθεί ο χάρτης), fortresses ή να ακολουθήσετε έκτακτες αποστολές που παρουσιάζονται μπροστά σας του στυλ “Κατακτήστε την πόλη απ’ την οποία περνάτε” ή “Σκοτώστε τον μεταφορέα του φορτηγού”.

Η απόλυτη ελευθερία επιλογών ισχύει και στα skills. Υπάρχουν δύο skill trees με 24 skills έκαστο (σύνολο 48) Πρόκειται για το Tiger με το οποίο δίνετε βάση στα όπλα και το Elephant που χρησιμεύει ώστε να γίνετε πιο tank, κοινώς ανθεκτικός στα χτυπήματα. Στο Tiger συναντάμε skills του στυλ Death from Above (ή Below), Stealth kill και ταυτόχρονα loot ή κλέψιμο όπλου ή μαχαίρωμα σε παραδίπλα στρατιώτη, reload ενώ τρέχετε κτλ. Στα Elephant skills αυξάνετε το health σας, κάνετε craft καλύτερες σύριγγες, λαμβάνετε λιγότερο damage από τα όπλα ή φτάνετε στο σημείο να καβαλήσετε μέχρι κι ελέφαντες! Τα skills δεν είναι όλα διαθέσιμα εξ αρχής ενώ κάθε skill tree έχει έξι διαφορετικά paths των τεσσάρων skills έκαστο, συνεπώς αν λιγουρευτείτε κάποιο μεταγενέστερο skill θα πρέπει πρώτα να ξεκλειδώσετε το αρχικό του.

Στη μάχη έχετε επίσης ελευθερία κινήσεων. Θα επιλέξετε να σκοτώσετε με stealth ή θα μπείτε βουρ στον πατσά; Το σύστημα των stealth kills λειτουργεί με τον γνώριμο τρόπο. Πετάτε μια πέτρα με πάτημα του d-pad στα δεξιά, ο φρουρός την ακολουθεί κι εσείς έρχεστε από πίσω και τον κόβετε φέτες. Πρακτικά λοιπόν έχουμε να κάνουμε μια ένα updated Far Cry 3, όπου οι αντιστασιακοί του Kyrat σας δίνουν αποστολές και μεταβαίνετε απ’ το ένα σημείο στο άλλο για να τις εκτελέσετε. Για να αποκαλύψετε τον χάρτη θα πρέπει να ανεβείτε στα γνώριμα ψηλά radio towers, όπου στην κορυφή τους σας περιμένει ένας ασύρματος που κάνει προπαγάνδα υπέρ του καθεστώτος. Ότι πρέπει για σπάσιμο. Η διαφορά έγκειται στα χιονισμένα τοπία και στην πανίδα του Kyrat.

Στο διάβα σας θα συναντήσετε κάθε λογής “ζωάκια”. Τι ζωάκια δηλαδή, σωστοί δολοφόνοι! Υπάρχουν ρινόκεροι, τίγρεις, ταύροι, αγριογούρουνα, λεοπαρδάλεις, εκπαιδευμένα σκυλιά εχθρών και γενικά ένα σωρό άγρια ζώα, τα οποία αποδεικνύονται γρήγορα κι απειλητικά. Σας ορμάνε στα πόδια κάτι που τα κάνει δύσκολα στην εξόντωση και τα μικρόσωμα έχουν μεγάλυτερη ταχύτητα από εσάς, συνεπώς επειδή το heal δεν επιτρέπει running, θα πρέπει πολλές φορές να μπείτε σε όχημα ή να ανεβείτε σε κάποιο ύψωμα για να μην πεθάνετε! Κατάφερα να πεθάνω μέχρι κι από έναν αγριοσκίουρο ή ότι είπαν αυτό το πράγμα τέλος πάντων!

Αποκορύφωμα όλων των ζώων είναι οι ελέφαντες, ενίοτε επιθετικοί, ειδικά αν τους ενοχλήσετε. Απ’ τη στιγμή που θα αποκτήσετε το Elephant Rider skill (σχετικά νωρίς) μπορείτε να τους καβαλήσετε. Σε campaign missions συναντώνται μετά το μέσο του παιχνιδιού, άρα αν θέλετε να αισθανθείτε όπως ο Μέγας Αλέξανδρος τότε θα πρέπει να τους αναζητήσετε στους χώρους όπου συχνάζουν. Πατώντας το αριστερό ή το δεξί analog stick χτυπάτε τους εχθρούς σας ή τους εκτοξεύετε με την προβοσκίδα του ελέφαντα αντίστοιχα, ενώ μπορείτε πάντοτε να τους πατήσετε. Πλεονέκτημα είναι η χρήση όλων των όπλων πάνω σε ελέφαντα. Μειονεκτήματα το ότι παρά το running τους, είναι πιο αργοί από τα οχήματα, μπορεί να πεθάνουν από εχθρό και δεν σας περιμένουν να ολοκληρώσετε την αποστολή αλλά μπορεί να σηκωθούν να φύγουν. Πάντως σε ορισμένες αποστολές βοηθούν σημαντικά.

Το τελευταίο ίσως αξιοσημείωτο στοιχείο που δεν επηρεάζει ιδιαίτερα το gameplay, είναι η αναρρίχηση. Καθότι Ιμαλάϊα θα κληθείτε να βγάλετε τον ορειβάτη από μέσα σας πετώντας γάντζους σε υψώματα και κάνοντας αναρρίχηση η οποία έχει απλή λειτουργία. Με το L2 χαλαρώνετε το σκοινί, με το R2 αναρριχιέστε προς τα πάνω και με το X είτε πηδάτε με φορά αντίθετη του βουνού, είτε σκαρφαλώνετε στην κορυφή του. Όταν κρεμιέστε, θα χρειαστεί ενίοτε να κινηθείτε προς κάθε κατεύθυνση μπρος-πίσω, σαν τον ταρζάν ένα πράμα (ή την Lara Croft ή τον Nathan Drake, whatever) για να φτάσετε στα επιθυμητά σημεία. Το πρόβλημα με την αναρρίχηση είναι ότι δεν εμφανίζει πάντοτε ένδειξη στα σημεία που πρέπει να στείλετε τον γάντζο, αλλά ενίοτε σε κοντινά σημεία, κάτι που ειδικά σε ορισμένες περίεργες αποστολές σας αναγκάζει να επιδοθείτε σε pixel hunting.

Είναι το ελικόπτερό μου μονό…
Ο οπλισμός σας στο Far Cry 4 έχει όπλα κάθε είδους. Πιστόλια, rifles, snipers, shotguns, ρουκετοβόλα με το ένα χέρι και πάει λέγοντας. Όλα τους δέχονται upgrades μέσω customizations, επιτρέποντάς σας να προσθέσετε σκόπευτρο, σιγαστήρα κι άλλα χρήσιμα καλούδια. Καθετί έχει το κόστος του και το economy system είναι τόσο απλό όσο δεν φαντάζεστε. Ότι σκόρπια αντικείμενα κι αν βρείτε μπροστά σας πωλείται σε vendors έναντι καλών τιμών. Αυτό σας επιτρέπει να αγοράσετε όπλα, upgrades, μέχρι και άχρηστα στολίδια για το σπίτι σας!

Στα οχήματα συναντάμε τόσο τζιπάκια, φορτηγά ή τρίκυκλα, μέχρι και hovercrafts, jet ski και βάρκες. Ναι, καλά ακούσατε, τα Ιμαλάια διαθέτουν και λίμνες! Highlight το αυτοσχέδιο μονοθέσιο ελικόπτερο που σας επιτρέπει να μεταβείτε γρήγορα σε κάθε αποστολή σας, χωρίς να χάνετε χρόνο ψάχνοντας για όχημα ή αποφεύγοντας εχθρούς σε καταδιώξεις.

Το crafting ακολουθεί τα γνώριμα χνάρια του Far Cry 3. Σκοτώνοντας συγκεκριμένα είδη ζώων μπορείτε να δημιουργήσετε μεγαλύτερο loot bag, θήκη για σύριγγες, πορτοφόλι (για να χωράει το ρευστό σας) και διάφορες θήκες όπλων. Επειδή οι αποστάσεις για να βρείτε τα ζώα είναι μεγάλες και όλα τους τρέχουν να ξεφύγουν ενώ μετά θα πρέπει να τα βρείτε διαφορετικά αργούν να κάνουν respawn, βρήκα την διαδικασία κάπως βαρετή και δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα με αυτή, παρά μόνο για λίγα upgrades στο πορτοφόλι, την loot bag και την θήκη όπλων. Το grinding δεν είναι αναγκαίο κακό, καθώς το παιχνίδι τερματίζεται χωρίς όλες αυτές τις πολυτέλειες. Απλά με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το replayability.

Objectives
Οι περισσότερες αποστολές του παιχνιδιού σας ζητούν να σκοτώσετε ομάδες στρατιωτών σε συγκεκριμένη περιοχή και να τις καταλάβετε για όφελος της αντίστασης. Σε κάποιες αποστολές έχετε δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο NPC. Υπάρχουν ωστόσο κι ορισμένα missions που θέλουν απλά να φωτογραφήσετε μέρη, να εξοντώσετε εχθρό με συγκεκριμένο τρόπο ή να πάρετε στην κατοχή σας ένα όχημα και να το οδηγήσετε κάπου.

Όταν οι εχθροί σας εντοπίζουν, το A.I. λειτουργεί άψογα. Υπάρχουν όμως σημεία όπου μπορεί να σκοτώσετε φρουρούς και αφού κρυφτείτε οι συμπολεμιστές τους να σταματήσουν να σας ψάχνουν ύστερα από λίγα λεπτά και να παραμένουν στις θέσεις τους κινούμενοι αργά. Η Ubisoft θα μπορούσε να δουλέψει περισσότερο τον συγκεκριμένο τομέα. Πάντως τόσο από πλευράς στόχευσης, όσο κι από αντανακλαστικά, το A.I. λειτουργεί σχεδόν άριστα. Οι snipers σας βαράνε…”στο ψαχνό”, οι εχθροί βγάζουν μαχαίρι όποτε τους πλησιάζετε και τα άγρια ζώα που θα τσαντιστούν…δεν σας αφήνουν σε ησυχία. Στο Normal επίπεδο δυσκολίας θα συναντήσετε ιδιαίτερα άγρια και απειλητική CPU.

Οι περισσότερες αποστολές είναι απλές και κατανοητές. Κάποιες από αυτές αποτελούν εξαίρεση καθώς θα σας βασανίσουν χωρίς λόγο. Για παράδειγμα στο ξεκίνημα του παιχνιδιού δεν σας εξηγείται η χρήση της κλωτσιάς, την οποία θα χρειαστείτε όταν φτάσετε σε ένα radio tower. Σε άλλες περιπτώσεις θα πρέπει να πυροβολήσετε με ρουκετοβόλο ένα…βουνό για να πέσει κάτω ή (σε άλλη αποστολή) ακόμα και να γαντζωθείτε σε σημείο αναρρίχησης που δεν φαίνεται. Είναι γεγονός ότι κάποιες φορές οι developers θα σας σπάσουν τα νεύρα.

Η στόχευση αποδεικνύεται ιδιαίτερα λειτουργική. Υπάρχει autolock στον στόχο όταν κάνετε zoom και για κάθε στρατιώτη που σκοτώνετε μια γνωστή τακτική είναι το zoom out και μετά ξανά zoom in ώστε ο στόχος να εστιάσει αυτόματα στον επόμενο εχθρό. Η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει στο online multiplayer. Δυσκολίες παρατηρούνται στο να στοχεύσετε τα κοντά ζώα, που -ειδικά αν ανήκουν στα ισχυρά- αποδεικνύονται πολλές φορές θανάσιμος εχθρός.

Η χαρά του gamer πάντως είναι το άπλετο χιούμορ που διακατέχει τους game designers. Μια γιαγιά που πίνει ασταμάτητα κρασί, ένας βετεράνος αμερικανός πιλότος με εύθυμες ατάκες και πολλές παραισθήσεις υπό την επήρεια μπάφου, με πολύχρωμα τοπία και γυμνόστηθες ντόπιες, θα σας κάνουν να κλαίτε από τα γέλια! Συνολικά το Far Cry 4 διαρκεί 15 ώρες. Υπολογίστε τις 14 ώρες στο live streaming τις οποίες και χάσαμε λόγω προβλημάτων Twitch.tv-PS4, μείον 2 ώρες από τις βλακείες μου, συν 3 ώρες που απέμειναν έως τον τερματισμό, σύνολο ένα 15άρι minimum. Αν προσθέσετε σε όλα αυτά και όλα τα crafting, αλλά και τις προαιρετικές αποστολές που περιλαμβάνουν radio towers και fortresses, υπολογίστε πάνω από 50 ώρες.

(Το δεύτερο gameplay video έγινε capture σε υψηλότερη ποιότητα και θα εμφανιστεί στο review το μεσημέρι της Δευτέρας στις 12:00).

Multiplayer modes
Στο Far Cry 4 υπάρχει η δυνατότητα να παίξετε το campaign είτε Online, είτε Offline, με το πρώτο να έχει τη διαφορά ότι εκτελείτε κάποιες αποστολές με τη μορφή Co-Op μαζί με δεύτερο άτομο. Ευτυχές είναι το γεγονός ότι μπορείτε να προσκαλέσετε και φίλους σας που δεν έχουν το Far Cry 4 για να παίξετε παρέα τις αποστολές του.

Όσο για τα multiplayer modes εκτός campaign, εκεί συναντάμε το Battles of Kyrat mode που σας δίνει πρόσβαση στο Outpost, το Demon Mask και το Propaganda. Το Outpost σας χωρίζει σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων, βάζοντάς σας να καταλάβετε ή να υπερασπιστείτε ένα αρχηγείο. Αν οι αμυνόμενοι πεθάνουν τότε κάνουν respawn 200 μέτρα μακριά. Στο Demon Mask θα πρέπει να ανακτήσετε κάποιες χαμένες μάσκες πριν τον αντίπαλο και στο Propaganda να καταλάβετε τα τρία capture points (A, B, C).

Πέραν όλων αυτών, η Ubisoft κυκλοφορεί την Πέμπτη διάφορα DLC, για τα οποία όσο κι αν διαμαρτυρόμαστε, απ’ τη στιγμή που κάποιοι τα πληρώνουμε οι εταιρείες δεν θα σταματούν να τα δημιουργούν ακόμα και την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας ενός παιχνιδιού. Τα DLC αυτά περιλαμβάνουν επιπλέον αποστολές με Yeti, με τον Pagan Pin που επιχειρεί να μας κλέψει διάφορα σχέδια που υπερασπιζόμαστε, καθώς και με νέο competitive multiplayer mode, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται στην έκδοση του παιχνιδιού που πωλείται στα καταστήματα. Απ’ τη στιγμή που οι developers είχαν τον χρόνο να αναπτύξουν όλα αυτά, άποψή μου και νομίζω των περισσότερων ήταν ότι θα έπρεπε να τα εισάγουν στην τελική έκδοση.

Δίδυμα αδερφάκια
Στον τομέα των γραφικών το Far Cry 4 χρησιμοποιεί την Dunia Engine που είδαμε και στο Far Cry 3. Αντιλαμβάνεστε ότι δύο χρόνια μετά τα τότε όμορφα γραφικά είναι πλέον ξεπερασμένα. Ο λεπτομερής σχεδιασμός των τοπίων και των ζώων, αμαυρώνεται ολίγον τι απ’ τα textures, τα waler reflections και την σκίαση του περιβάλλοντος που θυμίζει έντονα…έβδομη γενιά. Στα cutscenes έχει γίνει πολύ πιο προσεγμένη δουλειά, με εκπληκτικό σχεδιασμό χαρακτήρων και lipsync υψηλού επιπέδου.


Τα όμορφα στο σχεδιασμό ζώα συνοδεύονται κι από τους ανάλογους ήχους. Οι ιαχές τους θα σας μεταφέρουν το αίσθημα της άγριας φύσης. Εξαιρούνται τα χτυπήματά τους, των οποίων τα ηχητικά εφέ είναι κάκιστα. Όσο για τη μουσική, πέρα απ’ τα απαλά και ατμοσφαιρικά ακούσματα που δημιούργησε η Ubisoft, έχουν αποκτηθεί δικαιώματα τραγουδιών rock, house και ενίοτε…bollywood (!) που δίνουν έναν άκρως διασκεδαστικό τόνο στις ανάλογες αποστολές.

Ώρα για ορειβασία
Μπορεί το Far Cry 4 να δανείζεται πάρα πολλά στοιχεία, τόσο στο gameplay όσο και στα γραφικά σε σχέση με το προπέρσινο αδερφάκι του, τουλάχιστον όμως η Ubisoft δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σύνολο που θα ευχαριστηθείτε να παίζετε. Οι έντονοι χαρακτήρες, το αστείρευτο χιούμορ τους και τα άγρια ζώα των Ιμαλάϊων σας περιμένουν για άλλη μια διασκεδαστική περιπέτεια, γεμάτη αντίξοες συνθήκες, τρελαμένους NPC και άγρια φύση. Αρπάξτε τον γάντζο σας και ετοιμαστείτε!

Θετικά:
– Το art direction στο σχεδιασμό των Ιμαλάϊων
– Μεγάλη ποικιλία από skills, όπλα και crafting
– Καλοσχεδιασμένα cutscenes
– Αστείρευτο χιούμορ
– Επιθετικό wilflife
– Ιδιαίτεροι χαρακτήρες με ταιριαστό voice acting
– Πολύ καλή στόχευση και αντανακλαστικά απ’ την CPU
– Co-Op και δωρεάν multiplayer invites για όσους δεν έχουν το παιχνίδι

Αρνητικά:
– Στάσιμα in-game γραφικά
– Σενάριο που ανά διαστήματα δημιουργεί ερωτηματικά
– Μικρά θέματα με το A.I.

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.4

Για τους λάτρεις της ορειβασίας και των ελεφάντων (άντε και των MILF).

Μάνος Γρυπάρης

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης