Επειδή γνωρίζω ότι έχετε πλούσια φαντασία σας προειδοποιώ. Μόλις ακούσετε το όνομα Nicalis μην πάει το μυαλό σας σε πιθανή σύντμηση του ονόματος Nick Galis! Το απόλυτο μπασκετικό ίνδαλμα της χώρας μας δεν έχει την παραμικρή σχέση με την ανεξάρτητη εταιρεία ανάπτυξης που εγκαινιάστηκε το 2007 στην Santa Ana της California από ένα γκρουπ δημιουργικών ατόμων. Διαρκής στόχος της Nicalis ήταν και παραμένει η κυκλοφορία παιχνιδιών από ταλαντούχους δημιουργούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να διοχετεύσουν τα προϊόντα τους στην αγορά. Η Nicalis έχει αποκτήσει φήμη στην αγορά κυρίως χάρη στο δισδιάστατο platform Cave Story το οποίο ήταν υποψήφιο για πολλά βραβεία. Το επόμενο μεγάλο της βήμα η Nicalis το κάνει φέτος διαθέτοντας στην αγορά το The Binding of Isaac: Rebirth.

Σίγουρα αναρωτιέστε ήδη ποιος νοσηρός εγκέφαλος αποφάσισε να δημιουργήσει remake του πασίγνωστου τίτλου αναβιώνοντας επί της οθόνης μας τα βάσανα του φουκαριάρικου μωρού Isaac από τα χέρια της παλαβής μητέρας του. Καταρχήν, το πρωτότυπο Binding of Isaac με το expansion του Wrath of the Lamb ξεπούλησαν κυριολεκτικά μέσω της υπηρεσίας Steam (δύο εκατομμύρια κόπιες). Παράλληλα, ο δημιουργός του Edmund McMillen δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από την αισθητική του πετυχημένου τίτλου του συνεπώς αναζητούσε την ευκαιρία να τον ξαναπιάσει από την αρχή μέχρι να πετύχει το όραμα του. Έτσι προέκυψε η συνεργασία Nicalis – McMillen και το νέο Binding of Isaac που φιλοδοξεί να εγκατασταθεί το συντομότερο στα PC και τις κονσόλες σας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάνα μου, γλυκιά μου μάνα πόσο με έχεις βασανίσει!
Στο σενάριο του Rebirth δεν έχει αλλάξει ούτε κόμμα από εκείνο του πρωτότυπου. Πρωταγωνιστής και πάλι το βασανισμένο νεογνό Isaac το οποίο, επιχειρώντας να αποφύγει τον θάνατο από τα χέρια της μάνας του, πέφτει στην υπόγα του σπιτιού του μπαίνοντας σε μεγάλες περιπέτειες. Το εν λόγω υπόγειο είναι ένα μεγάλο σύμπλεγμα από μπουντρούμια συνδεδεμένα μεταξύ τους όπου κατοικούν κάθε λογής εφιαλτικά πλάσματα που έχουν θέσει ως μοναδικό σκοπό της ζωής τους να σκοτώσουν τον αγαπημένο μας μπέμπη. Ο Isaac χρησιμοποιεί τα δάκρυα του και ένα μεγάλο αριθμό αντικειμένων προκειμένου να συντρίψει τα τέρατα και να φτάσει στο μεγαλύτερο τέρας από όλα, την θρησκόληπτη κάρυα μάνα του για να την απαλλάξει από το βάρος της άχρηστης ζωής της.

Όλα τα μωρά στην πίστα!
Το gameplay του Rebirth επίσης δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σύγκριση με το πρωτότυπο. Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο action adventure που διεξάγεται σε dungeons τα οποία, ακολουθώντας roguelike συνταγή, σχηματίζονται εντελώς τυχαία κάθε φορά που ξεκινάτε ένα καινούργιο παιχνίδι. Εσείς χειρίζεστε ένα ζόρικο μωρό που εκτοξεύει δάκρυα για να εξολοθρεύσει την πληθώρα κινδύνων που παραμονεύει στο κάθε δωμάτιο. Με την είσοδο σας σε ένα δωμάτιο οι πόρτες κλειδώνουν και δεν ανοίγουν αν δεν ξεπαστρέψετε πρώτα ότι κινείται.

http://www.youtube.com/watch?v=gXfy7aLdWZw Την καταστροφή των εχθρών ακολουθεί το άνοιγμα των θυρών και η απόκτηση καρδιών (ενέργειας) και αντικειμένων χρήσιμων για την συνέχιση της περιπέτειας. Φυσικά το περίγραμμα του gameplay μπορεί να είναι πανομοιότυπο, εντούτοις η πληθώρα πρόσθετου υλικού που περιέχεται στο Rebirth το τροποποιεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Rebirth είναι γεμάτο playable χαρακτήρες και όλοι τους εμφανισιακά αποτελούν ξεχωριστές μεταμορφώσεις του κεντρικού ήρωα Isaac. Έντεκα συνολικά ήρωες και ηρωίδες απαρτίζουν τον κατάλογο των πιθανών χαρακτήρων που ελέγχετε, οι περισσότεροι εκ των οποίων θέλουν «ξεκλείδωμα» για να τους αποκτήσετε. Για την πλειονότητα των χαρακτήρων, οι προϋποθέσεις για το ξεκλείδωμα τους είναι βάρβαρες. Για παράδειγμα, μου έφυγε η πίστη μέχρι να «ξεκλειδώσω» τον Cain, την Magdalene, τον Azazel και τον Samson μαζεύοντας 55 χρυσά νομίσματα, προσπαθώντας να μην φάω ζημιά σε δύο ολόκληρα μπουντρούμια ή να έχω 7 καρδιές ενέργειας. Ο πρώτος και σημαντικότερος σκοπός σας στο Rebirth είναι λοιπόν η δημιουργία μιας δεξαμενής χαρακτήρων απ’ όπου θα τραβάτε όποιον θέλετε για να αρχίσετε το επόμενο πέρασμα.

Ο εκάστοτε χαρακτήρας αλλάζει άρδην τον τρόπο αντιμετώπισης των δεκάδων αντιπάλων αλλά και τις πιθανότητες να βρείτε συγκεκριμένα αντικείμενα. Χειριζόμενος το ιπτάμενο διαβολάκι Azazel μπορούσα να περνώ πάνω από χάσματα της πίστας αρπάζοντας όλα τα αντικείμενα που είναι απρόσιτα στους υπόλοιπους χαρακτήρες αν δεν έχουν πάνω τους το κατάλληλο αντικείμενο. Ταυτόχρονα ο Azazel μπορεί να αιωρείται στο κενό και να ξερνά τις φλόγες του στα επίγεια τέρατα βγάζοντας τους κοροϊδευτικά την… γλώσσα χωρίς αυτά να μπορούν να αντιδράσουν, θεωρώ ότι είναι ο τέλειος χαρακτήρας για μανούβρες σε όποια πίστα. Βέβαια το Rebirth είναι ισορροπημένο έτσι ο διαβολάκος έχει μαύρες καρδιές για ενέργεια οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν στα επίπεδα συνεπώς δεν έχει μεγάλη διάρκεια ζωής.

Εκτός από τον Azazel που μου άρεσε ο χειρισμός του, βρήκα την Magdalene τον ιδανικότερο χαρακτήρα για πρόοδο στο Rebirth. Η νεαρή ηρωίδα έχει περισσότερες καρδιές εξαρχής και ένα αντικείμενο ληστεία που της προσφέρει μια καρδιά όταν το ενεργοποιεί. Το ίδιο αντικείμενο ξαναγεμίζει σκοτώνοντας τέρατα οπότε αντιλαμβάνεστε ότι η Magdalene μπορεί να παρατείνει πάρα πολύ την ζωή της. Δύο ακόμα χαρακτήρες που με διασκέδασαν ήταν οι Cain και Samson. Ο πρώτος αρχίζει τον αγώνα του με καλό luck, αυξάνοντας τις πιθανότητες για καλύτερα drops από τα τέρατα ή από τυχερά παιχνίδια σαν τους κουλοχέρηδες! Ο δεύτερος συσσωρεύει την οργή του όσο τρώει φάπες με συνέπεια να πολλαπλασιάζει ανάλογα και την ζημιά που προκαλεί στους εχθρούς.

Χρήσιμα Αντικείμενα
Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του παιχνιδιού που με συνάρπασε και στο πρωτότυπο είναι το απίθανο συνονθύλευμα αντικειμένων που περιμένουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των επιπέδων για να τα τσεπώσετε. Τα πιο θεμιτά αντικείμενα για εμένα είναι όσα αυξάνουν την ισχύ και την ταχύτητα των δακρύων, των πυρών δηλαδή που εκτοξεύει ο Isaac και οι φίλοι του. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία στο Rebirth από την μεγέθυνση των δακρύων (μετατρέπονται σε τεράστιες μπάλες που προκαλούν ανάλογη ζημιά), τον πολλαπλασιασμό τους για να πλήττουν πολλούς στόχους ταυτόχρονα και την μετατροπή σε λέιζερ που εξαπολύει μια ακτίνα σε ευθεία η οποία προκαλεί συνεχή ζημιά.

Πολλά αντικείμενα προσθέτουν καρδιές, αυξάνουν την ταχύτητα του Isaac, λειτουργούν σαν smart bombs σκοτώνοντας αρκετούς όταν τα ενεργοποιήσετε κ.ο.κ. Ο μεγάλος χαβαλές είναι η μεταμόρφωση του Isaac ανάλογα με τα αντικείμενα που κουβαλάει. Εκτός από τις κάρτες και τα αντικείμενα που ξαναχρησιμοποιεί, τα μόνιμα αντικείμενα που αποκτά ο χαρακτήρας σας τα φοράει πάνω του με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. Φανταστείτε ένα μωρό με σουτιέν για καπέλο, κέρατα, δαιμονικά φτερά, καλύπτρα στο μάτι σαν πειρατής, ένα εφιαλτικό βρέφος που θυμίζει αποτυχημένο γενετικό πείραμα να του κρέμεται σαν βδέλλα από το μάτι και θα αντιληφθείτε τι εκπλήξεις σας περιμένουν.

Τα χάπια και οι κάρτες αποδείχθηκαν σχετικά άχρηστα στις καταδύσεις μου στον κόσμο του Isaac. Τι να την κάνω την τηλεμεταφορά σε άλλο δωμάτιο ενός επιπέδου που έχω «στεγνώσει» από αντικείμενα την ώρα που αντιμετωπίζω το boss, γεγονός που με αναγκάζει να τον πολεμήσω από την αρχή; Καταπίνοντας τα χάπια του Isaac αισθάνθηκα σαν να έχω ανοίξει ένα φαρμακείο, να κρατώ στα χέρια μου μπουκαλάκια με χάπια χωρίς ετικέτα πάνω τους και να δοκιμάζω τυχαία από το καθένα για να ανακαλύψω την χρησιμότητα τους! Βλέπετε κανένα χάπι δεν αναγράφει σε τι χρησιμεύει και σπάει νεύρα όταν, καταναλώνοντας τυχαία ένα από αυτά, βλέπεις την ισχύ των πυρών σου να υποβαθμίζεται!

Το Rebirth διαθέτει πλουσιότατη γκάμα από δωμάτια ειδικού σκοπού όπου ο χαρακτήρας σας μπορεί να συναντήσει την τύχη ή τον θάνατο του. Το πιο σπαστικό δωμάτιο είναι μακράν τα curse rooms. Μπαίνοντας και βγαίνοντας από εκεί ο Isaac τρώει ζημιά και το τραγικό είναι ότι εντός τους είναι εντελώς τυχαίο το αν θα βρει χρήσιμα αντικείμενα ή αντίπαλους και βόμβες που θα του αφαιρέσουν επιπλέον ενέργεια. Σκέτη μούρλια είναι για μένα τα Treasure και Devil rooms. Αμφότερα περιέχουν αντικείμενα που μπορεί να αυξήσουν τρομακτικά την δύναμη του Isaac και να τον επιβραβεύσουν με δαιμονικούς υπηρέτες που ξερνούν φωτιά, τραβούν τα πυρά των εχθρών, αφήνουν πίσω τους τοξικά μονοπάτια σαν γυμνοσάλιαγκες και γενικότερα κάνουν την ζωή μας πολύ ευκολότερη.

Ένα τρελό, τρελό ορφανοτροφείο!
Όσο καλοπροαίρετοι και αν είστε, δεν υπάρχει περίπτωση να συνδιαλλαχθείτε με τα φρικιά που κατοικούν στα δωμάτια του Rebirth χωρίς την χρήση ακραίας βίας. Παραμορφωμένα μωρά, κακοήθεις όγκοι, άμορφες μάζες, σκουλήκια, ακόμα και ζωντανές κουράδες σας περιμένουν για να σας ταΐσουν θάνατο. Οι οχτροί έχουν ο καθένας τις ιδιοτροπίες του όσον αφορά την τροχιά που διαγράφουν στον χώρο και τους τρόπους που έχουν για να σας πληγώσουν. Οι ευκολότεροι εχθροί κινούνται σαν χελώνες και αποτελούν ιδανικό στόχο για τα δάκρυα σας. Οι δυσκολότεροι πετούν ξεπερνώντας όλα τα φυσικά εμπόδια και έχουν τον τρόπο να σας στριμώξουν στην γωνία με άσχημα αποτελέσματα.

Οι πιο ενοχλητικοί εχθροί που αντιμετώπισα είναι οι walking hosts και οι leapers. Οι πρώτοι είναι άτρωτα πλάσματα που περιφέρονται στην πίστα και το άγγιγμα τους αφαιρεί ενέργεια από τον Isaac. Σκοτώνονται μόνο όταν υψώνουν το κεφάλι τους ξεπροβάλλοντας ένα τρωτό σημείο, την ίδια στιγμή όμως εξαπολύουν και βολές εναντίον σας συνεπώς άντε να τους στοχεύσεις στην ευθεία. Οι leapers έχουν την μορφή ματωμένων μωρουδιακών ρούχων και κάνουν άλματα διαγράφοντας απρόβλεπτες τροχιές που καταλήγουν συνήθως στην φαλάκρα του Isaac!

Η πολυμορφία κυριαρχεί στα bosses που αυξάνουν εκθετικά την δυναμικότητα τους από επίπεδο σε επίπεδο. Το ίδιο boss στο πρώτο επίπεδο εμφανίζεται αισθητά δυνατότερο όταν το αντιμετωπίζετε σε προχωρημένο μπουντρούμι. Παρά την αντοχή τους, τα bosses είναι ευκολότατα μόλις αποστηθίσετε το σύστημα δράσης τους και το κυριότερο, όσο προχωρούν τα επίπεδα ο Isaac είναι φορτωμένος με αρκετά ισχυρά όπλα για να τους εξολοθρεύει γρήγορα και άνετα.

Η τρελαμένη μάνα του Isaac είναι το δυνατότερο boss λόγω των απρόβλεπτων κινήσεων της. Υλοποιεί διαρκώς εχθρούς την ώρα που χτυπά από διαφορετικές πλευρές του δωματίου και το κερασάκι στην τούρτα είναι η ποδάρα της, τίγκα στην κυτταρίτιδα, που προσπαθεί να πατήσει τον ήρωα ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η δυσκολία του τελικού boss είναι και ο λόγος που θα πονέσετε πολύ μέχρι να δείτε την πληθώρα των εναλλακτικών φινάλε που κρύβει το Rebirth.

Το Rebirth εγκαινιάζει στην σειρά Binding of Isaac ένα περίεργο σύστημα, τα seeds. Το πάτημα του πλήκτρου escape εν ώρα παιχνιδιού «παγώνει» την δράση, εμφανίζει τα στατιστικά του χαρακτήρα που επιλέξατε και μια αλληλουχία γραμμάτων που αποτελούν το τρέχων seed. Αντιγράφοντας και πληκτρολογώντας τα γράμματα στην αρχή της επόμενης εισβολής σας στο παιχνίδι εξασφαλίζετε ότι τα ίδια αντικείμενα-bonuses θα εμφανιστούν στα ίδια ακριβώς σημεία των επιπέδων! Το βρήκα εξαιρετικό σύστημα για να αναβιώνετε αδιάκοπα τα κωλόφαρδα runs όπου αποκτάτε εξαρχής πανίσχυρα αντικείμενα.

Σαν οπαδός των παραδοσιακών shoot ‘em up δεν μπόρεσα να μην απολαύσω την ομοιότητα του Rebirth με shooters οριζόντιου ή κάθετου scrolling, ενθυμούμενος τους εξωγήινους που ξέκανα στο Space Invaders την ώρα που ο Isaac πυροβολούσε άδεια πουκάμισα στο πάνω μέρος της οθόνης!

Φαντάζει ανέκδοτο ο ισχυρισμός των δημιουργών του Rebirth για πάνω από 500 ώρες συνολικά gameplay αλλά η πραγματικότητα τους επιβεβαιώνει. Μια πετυχημένη επιδρομή μέχρι την εξολόθρευση του τελικού boss διαρκεί περίπου 40 λεπτά, χρόνος που σκαρφαλώνει στην μια ώρα μετά τον πρώτο τερματισμό, όταν τα πέντε επίπεδα έως το φινάλε γίνονται επτά. Αφού πολλές επιδρομές τελειώνουν πρόωρα, πολλαπλασιάστε εκατοντάδες φορές τον παραπάνω χρόνο για να υπολογίσετε πόσες ώρες απαιτούνται μέχρι να «απελευθερώσετε» όλα τα αντικείμενα, μυστικά και playable χαρακτήρες.

Freak Show
Επειδή η μιζέρια αναζητά συνήθως συντροφιά, το Rebirth προσφέρει την δυνατότητα σε ένα φιλικό σας πρόσωπο να μοιραστεί την gaming εμπειρία μαζί σας ανά πάσα στιγμή. Ο δεύτερος παίκτης πέφτει κυριολεκτικά ουρανοκατέβατος στην πίστα με την μορφή ενός από τα δεκάδες μωρά που διαθέτει το παιχνίδι. Αισθητικά όλα τα μωρά είναι αηδιαστικά και ανατριχιαστικά αλλά ορισμένα ανάμεσα τους έχουν σπέσιαλ ικανότητες που θα χρησιμεύσουν στην μάχη π.χ. εμφανίζουν αράχνες και μύγες για να τα βοηθήσουν, ρίχνουν διαγώνιες βολές, τραβούν τα νομίσματα πάνω τους κ.ο.κ.

Ο δεύτερος παίκτης συμμετάσχει στην δράση μόνο αν ο Isaac έχει δύο καρδιές ενέργειας και πάνω, «τρώγοντας» του την μια. Δεν μου πολυάρεσε το ότι ο συμπαίκτης δεν μπορεί να πάρει αντικείμενα αλλά με ικανοποίησε η ταυτόχρονη χρήση ενός βασικού αντικειμένου και από τους δύο παίκτες. Αν για παράδειγμα, ο πρώτος παίκτης έχει ένα αντικείμενο που υλοποιεί βόμβες και το ενεργοποιήσει, ο δεύτερος παίκτης θα αμολήσει και αυτός μια βόμβα στο σημείο που βρίσκεται. Το co – op gameplay είναι τρομερά απολαυστικό διότι ο ένας παίκτης συμπληρώνει τον άλλο καλύπτοντας όλο το εύρος ενός δωματίου και ξεπαστρεύοντας τους πάντες.

http://www.youtube.com/watch?v=xpiUEJK2fsc Rebirth για ομορφότερα μωρά
Όσοι παίξατε το πρωτότυπο Binding of Isaac λησμονήστε αμέσως τα 8μπιτα γραφικά, αντικαταστήστε τα με 16μπιτα, ομαλότερο animation, τέλειο frame rate και εντυπωσιακότατα cinematics που θα απολαμβάνετε κάθε φορά που τερματίζετε το Rebirth. Τα οπτικά εφέ είναι λαχταριστά στην διάρκεια της μάχης ειδικά αν διαθέτετε τα κατάλληλα bonuses για να είναι εντυπωσιακότερα τα tears.Τα bosses έχουν την πρωτοκαθεδρία στις εντυπωσιακές επιθέσεις, ο δυναμικός φωτισμός γίνεται εμφανής παρατηρώντας τις φωτοσκιάσεις στα δωμάτια και τον φωτισμό σε δωμάτια με παράθυρα (βλ. Angel Room) ενώ η λεπτομέρεια που έχει δοθεί σε τοποθεσίες που αντιστοιχούν σε ανθρώπινα όργανα είναι ανατριχιαστική.

Το soundtrack του Rebirth είναι αντιστρόφως ανάλογο της ονομασίας του συνθέτη του. Ο τύπος ονομάζεται Ridiculon, δεν γνωρίζω αν ο ίδιος είναι… ρεντίκολο πάντως οι μουσικές συνθέσεις του αγγίζουν εύκολα τις συναισθηματικές χορδές του ακροατή. Από το δίωρο βομβαρδισμό εφιαλτικών ήχων που απαρτίζουν την μουσική επένδυση, ξεχώρισα αρχικά το τρομακτικό Genesis, ένα κομμάτι σκέτος θρήνος που αντικατοπτρίζει τον βασανισμένο πρωταγωνιστή. Στην συνέχεια το ατμοσφαιρικό The Abyss μου δημιούργησε την αίσθηση ότι βρίσκομαι σε ένα υποθαλάσσιο φαράγγι απύθμενου βάθους σαν την ομώνυμη ταινία του James Cameron και το Anima Vendit με ενθουσίασε με την απόκοσμη μελωδία του.

Holy Shit!
Δεν έχω αμφιβολία ότι το The Binding of Isaac: Rebirth θα σταματήσει αρκετούς επίδοξους αγοραστές εξαιτίας του έντονα σκατολογικού περιεχόμενου του: κουράδες που περπατάνε, μωρά που κλάνουν, παραμορφωμένα μωρά του σωλήνα, δαιμόνια, συμβόλαια με τον Σατανά, μωρά με κέρατα και σουτιέν στην κεφάλα, σερβιέτες για αντικείμενα και λοιπά αηδιαστικά θεάματα θα παρελάσουν από την οθόνη σας. Αν κατορθώσετε να ξεπεράσετε τις σκατολογικές και αντιθρησκευτικές αναφορές του βλέποντας το σαν ένα χιουμοριστικό βιντεοπαιχνίδι τίγκα στην δράση και με εθιστικό gameplay τότε τα 10 ευρώ που κοστίζει στο Steam θα τα θεωρήσετε σκέτη ληστεία για εκατοντάδες ώρες ενασχόλησης.

Θετικά:
– Αμέτρητες ώρες gameplay
– Κάθε φορά που ξεκινάτε νέο παιχνίδι, βιώνετε και μια ολοκαίνουργια εμπειρία
– Μαύρο αλλά ξεκαρδιστικό χιούμορ σε όλες τις όψεις του παιχνιδιού
– Απίστευτα εθιστική η εξόντωση των χιλιάδων αντιπάλων και η παραμετροποίηση του χαρακτήρα που χειρίζεστε
– Αρκετοί unlockable χαρακτήρες, καθένας με τα προσωπικά του skills που διαφοροποιούν τον τρόπο παιξίματος
– Ατμοσφαιρικό, υψηλής ποιότητας soundtrack
– Εμφανώς καλύτερα γραφικά από το πρωτότυπο και εντυπωσιακά cinematics για φινάλε

Αρνητικά:
– Χιούμορ και εικόνες που μπορεί να σοκάρουν
– Ρετρό γραφικά και gameplay
– Υψηλό επίπεδο δυσκολίας

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8

Ένας «κολασμένος» τίτλος για τους οπαδούς του old school gaming.

Γιάννης Μοσχονάς  

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης