Για απροκάλυπτη επίθεση κατά του Δημοσίου, η οποία δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, καθώς πραγματοποιείται λίγες μόλις ημέρες πριν από την έκδοση απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου για μία κρίσιμη για το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης απόφαση, κάνει λόγο η «Αττικό Μετρό», η οποία σε ανακοίνωσή της απαντά στην δριμύτατη κριτική που δέχθηκε για το πολύπαθο έργο από τους φορείς της Θεσσαλονίκης.

Η εταιρεία χαρακτηρίζει ψευδείς τις αιτιάσεις που ειπώθηκαν στη Θεσσαλονίκη, υπερασπίζεται την θητεία του επικεφαλής της, κ. Χρίστου Τσίτουρα, επισημαίνει ότι δεν θα συρθεί σε διαπραγμάτευση με την ανάδοχο κοινοπραξία και υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τον εργολάβο πέραν του διαιτητικού δικαστηρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί η απροκάλυπτη επίθεση που εξαπολύθηκε στην Αττικό Μετρό, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα του δημοσίου, λίγες μόλις ημέρες πριν από την έκδοση της Απόφασης του Διαιτητικού Δικαστηρίου για την Οριακή Προθεσμία του Έργου» αναφέρει η εταιρία.

Η Αττικό Μετρό χαρακτηρίζει «ανακρίβειες» και «υποβολιμαία κριτική» όσα ειπώθηκαν την Πέμπτη κατά την διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης και τονίζει ότι οι αιτιάσεις των αυτοδιοικητικών της πόλης είναι ψευδείς.

«Η παρούσα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ανέλαβε στα μέσα του 2010, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου» σημειώνεται στην απάντηση. «Η σημερινή Διοίκηση της Αττικό Μετρό παρέλαβε ένα έργο ουσιαστικά σταματημένο, με σωρεία άλυτων τεχνικών και συμβατικών προβλημάτων και κατόρθωσε να επιλύσει σχεδόν όλες τις πολύπλοκες τεχνικές δυσκολίες του Μετρό» συνεχίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Από τότε που ανέλαβε η σημερινή Διοίκηση έχουν κατατεθεί μόλις 23 ενστάσεις, οι οποίες μάλιστα είτε είναι επαναλαμβανόμενες παλαιοτέρων ενστάσεων, είτε αφορούν ενέργειες που έγιναν σε προγενέστερο χρόνο, είτε αφορούν πράξεις της Πολιτείας, είτε είναι δευτερευούσης σημασίας» τονίζεται.

Μάλιστα, η εταιρία σημειώνει ότι οι «οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου, ύψους περίπου 500 εκ. ευρώ προϋπήρχαν της υφιστάμενης Διοίκησης» και υπογραμμίζει ότι η Αττικό Μετρό «διαθέτει σήμερα υψηλόβαθμα, έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη με άριστη επιστημονική κατάρτιση και ειδική τεχνογνωσία έργων Μετρό, που ουδείς άλλος φορέας της χώρας διαθέτει».

Η εταιρία υπογραμμίζει ότι «ούτε η Σύμβαση, ούτε η ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία προβλέπει κανενός είδους διαπραγμάτευση με τον Εργολάβο» χαρακτηρίζοντας ως μοναδική νόμιμη διαδικασία «αυτή του Διαιτητικού Δικαστηρίου».

Η Αττικό Μετρό απαντά στην κριτική που δέχθηκε ότι «το έργο είναι σήμερα δυο χρόνια μετά τη συμβατική ημερομηνία λειτουργίας του», σημειώνοντας ότι το έργο δεν θα μπορούσε ποτέ να ολοκληρωθεί το 2012, καθώς βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη «μακροχρόνιες αρχαιολογικές ανασκαφές» σε πολλά μέτωπα του έργου.

«Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο σταθμός Βενιζέλου, όπου παρά τη θέληση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τα έργα είναι για δυο χρόνια σταματημένα μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας» τονίζει η εταιρία.

«Όμως, περισσότερα ερωτηματικά και απορίες δημιουργούνται από την παντελή έλλειψη κριτικής στον Εργολάβο, ο οποίος κατά το Νόμο και τη Σύμβαση έχει την ευθύνη υλοποίησης του Έργου» σημειώνει η Αττικό Μετρό, η οποία παρατηρεί ότι «ουδεμία αναφορά έγινε στις πέντε εταιρείες της κοινοπραξίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο αρχηγείο της Αττικό Μετρό επικρατεί αναβρασμός, καθώς πολλά στελέχη της εταιρίας διέκριναν πίσω από το εκρηκτικό κλίμα μία «ενορχήστρωση» όσων επιδιώκουν να σύρουν το Δημόσιο σε διαπραγμάτευση. Μάλιστα, μιλούν για στροφή 180 μοιρών από πρόσωπα, τα οποία έως πρότινος επιδίωκαν την εύνοια της Αττικό Μετρό.

Επίσης, στελέχη της εταιρίας σημειώνουν ότι η πλειονότητα των ενστάσεων του εργολάβου, συνολικού προϋπολογισμού 508 εκατ. ευρώ, είχαν κατατεθεί πριν από 2010, ενώ υπογραμμίζουν ότι η αντίδραση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι προκλητική, καθώς αυτός είχε επιλέξει την χάραξη του έργου.

Διαβάστε επίσης: «Αν θέλουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό, πρέπει να συνεργαστούμε»
Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014, 03:43

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης