Έξι βόλτες στις αγορές της πρωτεύουσας, έξι «Επιχειρηματικές Διαδρομές», βάζει στον χάρτη της Αθήνας η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, ενώ με ταχείς ρυθμούς προχωράει και η οργάνωση των «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου» σταδιακά σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

Τα πιλοτικά προγράμματα για τα έξι ανοικτά κέντρα εμπορίου θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τα έργα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Για τον σκοπό αυτόν «δουλεύουν πυρετωδώς αυτό το διάστημα οι εμπορικοί σύλλογοι και οι δήμοι προκειμένου να ολοκληρώσουν το έργο και να εκταμιευτούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ», όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των επιχειρηματικών διαδρομών ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά με τις «επιχειρηματικές βόλτες», η διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ) Βάλια Αρανίτου δήλωσε ότι, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, ολοκληρώθηκε μία εκτεταμένη μελέτη στο πλαίσιο του έργου, το οποίο συγχρηματοδοτείται από ελληνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.

Καθεμία από τις εν λόγω διαδρομές έχει έναν ιδιαίτερο θεματικό χαρακτήρα, αφού συγκεντρώνει πολλά καταστήματα με το ίδιο αντικείμενο και γειτνιάζει και με θέματα πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

«Σε όλες, όμως, μπορεί κανείς να βρει την ομορφιά της Αθήνας, σε χώρους πολιτισμού και πνεύμονες αναψυχής. Αποτελούν ιδανικές ευκαιρίες όχι μόνο για έναν ωραίο περίπατο, αλλά και για να ανακαλύψει (ή να ξανα-ανακαλύψει) κανείς τη σύγχρονη Αθήνα» τόνισε η κα Αρανίτου.

Οι επιχειρηματικές διαδρομές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη διαδρομή, η οποία αφορά στην ακριβή ένδυση και υπόδηση, είναι στο Κολωνάκι (συμμετέχουν 20 επιχειρήσεις), η δεύτερη διαδρομή αφορά στα παραδοσιακά τρόφιμα και την εστίαση (ταβέρνες, εστιατόρια) από την Ομόνοια προς την Κεντρική Αγορά (συμμετέχουν 33 επιχειρήσεις), η τρίτη βόλτα είναι για δώρα στην περιοχή της Πλάκας για τουριστικά είδη και ελληνική τέχνη (συμμετέχουν 18 επιχειρήσεις), η τέταρτη διαδρομή είναι στα Εξάρχεια και αφορά σε βιβλιοπωλεία και καταστήματα δίσκων και αφισών (συμμετέχουν 34 επιχειρήσεις), η πέμπτη βόλτα είναι η «κλασική» βόλτα στην ευρύτερη περιοχή του εμπορικού τριγώνου (οδοί Ερμού, Περικλέους, Ευαγγελίστριας, Αγίου Μάρκου και συμμετέχουν 17 επιχειρήσεις) που αφορά σε δερμάτινα είδη και υπόδηση, και η έκτη διαδρομή για ένδυση και υπόδηση σε προσβάσιμες τιμές αφορά στη μικτή αγορά της Πατησίων και την Κυψέλη (συμμετέχουν 9 επιχειρήσεις).

Για το έργο σχεδιάζεται τώρα ένας χάρτης που θα διανέμεται σε τουριστικά πρακτορεία, ξενοδοχεία κ.λπ., ενώ πληροφορίες υπάρχουν και στο διαδίκτυο (www.agora-athina.gr). Σήμερα και αύριο έχουν προγραμματιστεί ξεναγήσεις στις συγκεκριμένες διαδρομές. Η δράση έρχεται ως αντιστάθμισμα στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στο κέντρο της Αθήνας.

Ο Θωμάς Χατζηχρήστος, επιστημονικός υπεύθυνος του έργου από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ανέφερε ότι η επιλογή έγινε με βάση την πυκνότητα των συναφών επιχειρήσεων, τους χώρους πρασίνου και πολιτισμού. Σημειώνεται ότι οι διαδρομές αυτές συνδυάζονται και με άλλες τέσσερις ανεξάρτητες διαδρομές που έχει χαρτογραφήσει η ΓΣΕΒΕΕ.

Κλειστά καταστήματα

Σταθεροποιείται η αναλογία μεταξύ κλειστών και ανοικτών επαγγελματικών στεγών στην εμπορική αγορά της Αθήνας, σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή της ΕΣΕΕ του Σεπτεμβρίου 2015 και των στοιχείων του Γενικού Εμπορικού Μητρώου.

Όπως αναφέρθηκε σήμερα στη συνέντευξη Τύπου από τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη, η αναλογία κλειστών και ανοικτών καταστημάτων εμφανίζεται σταθεροποιημένη στο 32% προς 27%, «αλλά και πάλι ένα στα τρία μαγαζιά είναι κλειστό». Τα λουκέτα αφορούν κυρίως στον τομέα ένδυσης και εμπορίας κοσμημάτων, ενώ η επέκταση των επιχειρήσεων αφορά στην εμπορία τροφίμων και αναψυχής.

Ανθεκτικότερες είναι οι επιχειρήσεις σε μικρότερες και τοπικές αγορές, ενώ στους μεγάλους δρόμους είναι εντονότερο το φαινόμενο να κλείνουν επιχειρήσεις. Κύρια αιτία μείωσης της εμπορικής δραστηριότητας, όπως καταγράφεται από την ΕΣΕΕ, είναι η φυγή από το κέντρο των μεσαίων και ανώτερων μεσαίων κοινωνικών κατηγοριών πληθυσμού προς τα προάστια, η αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων και οι ευκολίες που προσφέρουν οι μεγάλες εμπορικές επιφάνειες στην περιφέρεια της πόλης, η μετακίνηση από το κέντρο δημόσιων υπηρεσιών αλλά και η πολυεπίπεδη κοινωνική κρίση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης