της Άντζελας Πεΐτση

Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού, αντιδρώντας στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου. Αντιπροσωπεία των εργαζομένων βρίσκεται στην Αθήνα και πραγματοποιεί σειρά επαφών με εκπροσώπους όλων των πολιτικών κομμάτων και φορέων, ώστε να τους ενημερώσει σχετικά με τις θέσεις τους και να τους παραθέσει τα αιτήματά τους, με πρώτο την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας. Επίσης, έχουν προγραμματιστεί παραστάσεις διαμαρτυρίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί δυνατόν οι διαμαρτυρόμενοι να δουν τους συναρμόδιους υπουργούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είπαν χαρακτηριστικά στο zougla.gr εκπρόσωποι των εργαζομένων που βρίσκονται στην Αθήνα: «Τους ψάχνουμε. Δεν μπορούμε να τους βρούμε». Ταυτόχρονα, διαδηλωτές βρίσκονται στα διόδια των Μαλγάρων και μοιράζουν ενημερωτικό υλικό στους διερχόμενους οδηγούς.

Ο Ανδρέας ΣτοϊμενίδηςΟ πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος, Ανδρέας Στοϊμενίδης, μιλώντας στο zougla.gr ανέφερε: «Η σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη στο ελληνικό Δημόσιο, δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου λόγω αύξησης των διοδίων».

«Επιπλέον υπάρχουν πολλά ζητήματα για τα οποία επικρατεί απόλυτη σύγχυση, όπως: πρώτον, το ότι κανείς δεν γνωρίζει την τελική χρονική διάρκεια της παραχώρησης. Άλλες εκτιμήσεις μιλούν για 30, άλλες για 35, άλλες για 40 χρόνια. Δεύτερον, δεν υπάρχει ακριβής αριθμός των διοδίων. Υπάρχει η περίφημη Κοινή Υπουργική Απόφαση που αναφέρεται σε 11 επιπρόσθετους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, ωστόσο δεν έχει προσδιοριστεί εάν θα υλοποιηθούν στο σύνολό τους. Τρίτον, δεν έχει προσδιοριστεί το ποσοστό που θα εισπράττει το Δημόσιο και ο παραχωρησιούχος από τα διόδια. Τέταρτον, είναι ακαθόριστο το ”περιεχόμενο” της σύμβασης παραχώρησης. Θα περιλαμβάνει μόνο την ελαφρά και βαριά συντήρηση και λειτουργία; Θα γίνουν επιπρόσθετες επενδύσεις, όπως στην ενέργεια; Και πέμπτον, ποιος θα απαντήσει για το τι θα απογίνει η τεχνογνωσία της δημόσιας ”Εγνατία Οδός Α.Ε.” και τα έργα που έχει αναλάβει στο εξωτερικό;» τόνισε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η ΟΣΕΤΕΕ μαζί με τους εργαζόμενους στην ”Εγνατία Οδός Α.Ε.” θα συνεχίσουν να προβάλουν, με υπευθυνότητα και αντικειμενικότητα, όλα τα πραγματικά οικονομικά και τεχνικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας και των πολιτών» υπογράμμισε ο κ. Στοϊμενίδης και πρόσθεσε:

«Η ”Εγνατία Οδός Α.Ε.” είναι ο πρώτος κρατικός οργανισμός στη Βόρεια Ελλάδα -ίσως και σε όλη τη χώρα- που χρηματοδοτεί απευθείας τη μείωση του δημοσίου χρέους. Μόνο από τους νέους μεθοριακούς σταθμούς διοδίων Προμαχώνα και Κρυσταλλοπηγής θα εισφέρει στη μείωση του δημόσιου χρέους τα επόμενα 35 χρόνια (όσο και η σχεδιαζόμενη περίοδος παραχώρησης) 400.000.000 €. Έχει κατά 50% φθηνότερη χρέωση διοδίων στην Ελλάδα. Διατηρώντας τη φθηνότερη χρέωση διοδίων και καλύπτοντας τις δαπάνες συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, από το σύνολο των εσόδων διοδίων μπορεί να συνεισφέρει άμεσα στη μείωση του δημόσιου χρέους μέχρι και 60.000.000€ κάθε χρόνο».

«Οι εργαζόμενοι είναι σε επιφυλακή. Με απόφαση της προχθεσινής Γ.Σ. του Συλλόγου αποφασίστηκε την έναρξη της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων. Η ΟΣΕΤΕΕ παραμένει σταθερά στο πλευρό των εργαζομένων για μια ”Εγνατία Οδός Α.Ε.” δημόσια και ανταγωνιστική, μοχλό ανάπτυξης και παραγωγής άρτιου τεχνικού έργου τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Όλοι μαζί με βάσιμα τεχνικοοικονομικά επιχειρήματα και δυναμικούς αγώνες θα δώσουμε σε όλα τα μέτωπα ισχυρή απάντηση αντίστασης απέναντι στην εκχώρηση της ”Εγνατίας Οδός Α.Ε.”» κατέληξε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης