«Δεν υπάρχει καμία παρανομία αναφορικά με το φορτίο που μετέφερε το πλοίο. Το πλήρωμα κακώς κρατείται και οδηγήθηκε στην εισαγγελία. Αν μου ζητηθούν διευκρινίσεις από τις Αρχές, είμαι έτοιμος να μιλήσω αναλυτικά και έχω πολλά στοιχεία».

Αυτό τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεόδωρος Ρέλλος, αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρείας στην οποία ανήκει το πλοίο «Andromeda» με σημαία Τανζανίας, που εντοπίστηκε στα ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες (οι οποίες, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, προέρχονταν από την Τουρκία και είχαν προορισμό τη Λιβύη).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει κοινοτική οδηγία η οποία απαγορεύει τη μεταφορά και πώληση όπλων και εκρηκτικών υλικών στη Λιβύη, που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για εσωτερική καταστολή.

Αναφορικά με το γεγονός ότι το πλοίο γυρνούσε επί δύο μήνες από λιμάνι σε λιμάνι με 410 τόνους εκρηκτικά, ο κ. Ρέλλος ανέφερε ότι όλο αυτό το διάστημα ήταν απλήρωτο, ενώ οι δύο τουρκικές εταιρείες στις οποίες ανήκει το εμπόρευμα αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να καταβάλουν τα λιμενικά τέλη, προκειμένου το «Andromeda» να μεταβεί μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο Τζιμπουτί, όπου ήταν και ο προορισμός του φορτίου.

«Λόγω της φύσης του φορτίου ήμασταν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο και το ”Andromeda” είχε κάνει μία διαδρομή Πόρτ Σαΐντ, Λάρνακα, Λεμεσός, Καλοί Λιμένες, Καλαμάτα, Σητεία». Μετά έγιναν τα γνωστά» είπε ο κ. Ρέλλος και τόνισε ότι η ρήτρα που υπάρχει όταν το πλοίο αναχώρησε από την Τουρκία ήταν όταν ο ιδιοκτήτης του φορτίου αθετήσει τις υποχρεώσεις του, να υπάρχει το δικαίωμα του πλειστηριασμού και της πώλησης του συγκεκριμένου φορτίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοναδικό ποσό που έχει λάβει έως τώρα η εταιρεία για τη μεταφορά του φορτίου ήταν 58.000 ευρώ, ενώ είπε ότι ο πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε αγκυροβόλιο στην Κρήτη λόγω του καιρού.

Σχετικά με αυτό που φέρεται να έχει ισχυριστεί ο πλοίαρχος του πλοίου στις λιμενικές αρχές, ότι το εμπόρευμα είχε ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να μεταφερθεί στη Λιβύη, ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι προκειμένου η εταιρεία να βρει λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει με τις δύο τουρκικές εταιρείες, στις οποίες ανήκε το φορτίο με τα εκρηκτικά, έκανε προσπάθειες αποθήκευσής τους σε πιστοποιημένο μέρος.

Τέτοιο πιστοποιημένο σημείο στην περιοχή μας είναι το λιμάνι του Μπαζ στο Μαυροβούνιο, αλλά ατυχώς η συγκεκριμένη αποθήκη ήταν κατειλημμένη από άλλο πελάτη, «με αποτέλεσμα η επόμενη πρόταση που μας δόθηκε ήταν η Μιζουράτα της Λιβύης», υποστήριξε ο ίδιος.

«Μας προτάθηκε να πάμε αλλά εμείς γνωρίζουμε και δεν πήγαμε, άρα για ποιο λόγο μάς έχουν ακινητοποιήσει το πλοίο και έχουν συλλάβει το πλήρωμα;» διερωτήθηκε.

Σχετικά με τις 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου που φέρεται να έχει διαπιστώσει το Λιμενικό, είπε ότι το πλοίο πραγματοποιούσε το τελευταίο ταξίδι του και μετά θα οδηγείτο για διάλυση στην Τουρκία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης