Οι προοπτικές για την ακόμα πιο δυναμική ανάπτυξη των ελληνορωσικών σχέσεων στον τομέα του Τουρισμού είναι ευοίωνες, σε πείσμα των συγκυριών και των δυσκολιών που συχνά τις παρεμποδίζουν, ενώ ουσιαστικά ανεξάντλητες είναι και οι δυνατότητες για την έτι περαιτέρω εδραίωση της Κρήτης ως κορυφαίου προορισμού ταξιδιών για τους Ρώσους πολίτες.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα από τις εργασίες του Ελληνο-ρωσικού συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο την περασμένη Κυριακή και Δεύτερα, στην Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου, στο εμβληματικό Ωδείο Ρεθύμνης και στο «Σπίτι του Πολιτισμού»,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τη διάρκεια των Εργασιών του Συνεδρίου, που διοργανώθηκε από τον Δήμο Ρεθύμνης, τον Επίτιμο Πρόξενο της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα κ. Νίκο Δασκαλαντωνάκη και τον Σύλλογο Ξενοδόχων Ν. Ρεθύμνης, τέθηκαν και αναπτύχθηκαν πλήθος ζητημάτων με τη συμμετοχή παραγόντων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου καθώς και με διακεκριμένους ομιλητές και ειδικούς, από την Ελλάδα και τη Ρωσία.

Από τις εισηγήσεις των ομιλητών και τη συζήτηση που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των εργασιών, αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Παρά τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν τη Ρωσική αγορά, κυρίως λόγω των οικονομικών εξελίξεων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών του ρουβλίου, η τουριστική κίνηση από τη Ρωσία προς την Ελλάδα καταγράφει, φέτος, μία αύξηση άνω του 20%, με ισχυρές ανοδικές τάσεις για το υπόλοιπο της περιόδου. Ειδικά για την Κρήτη, η αύξηση φθάνει στο 40%, μέχρι και τα μέσα Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς, συγκλίνουν στην πρόβλεψη ότι, πλην απροόπτου, η κίνηση από τη ρωσική αγορά φέτος θα φθάσει στα επίπεδα των 650.000-700.000 Ρώσων τουριστών, καταγράφοντας μία αύξηση της τάξης του 30%, σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο.

Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να είναι υψηλότερο, αν ληφθούν υπόψη ορισμένες έκτακτες περιστάσεις, όπως τα σοβαρά προβλήματα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, η αξιοσημείωτη βελτίωση των διαδικασιών χορήγησης θεωρήσεων από τα Ελληνικά Προξενεία από τον Ιούλιο και μετά και το 2016-Έτος Ελλάδας-Ρωσίας.

Μέχρι και τα μέσα Σεπτεμβρίου, από τις Προξενικές Αρχές της Ελλάδας είχαν χορηγηθεί περί τις 480.000 θεωρήσεις, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 80% είναι 3ετους και 5ετούς ισχύος. Καθολικό ήταν το αίτημα προς το Υπουργείο Εξωτερικών, να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτών των εξαιρετικών επιδόσεων όχι μόνον για το υπόλοιπο της φετινής περιόδου αλλά και για την περίοδο του 2017.

Είναι επιτακτική η ανάγκη, το κράτος, σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, να προχωρήσει σε παρεμβάσεις που θα αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα, ελλείψεις και αδυναμίες ως προς την κατάσταση και λειτουργία υποδομών, πρωτίστως των αεροδρομίων, της εικόνας των τουριστικών προορισμών (καθαριότητα, σήμανση κ.λπ.) και των κύριων πόλων προσέλκυσης επισκεπτών (π.χ. αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία) καθώς και να μεριμνήσει για τη δυναμική και στοχευμένη προβολή του ελληνικού τουρισμού στην αχανή Ρωσική αγορά, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Από την πλευρά του, ο ιδιωτικός τομέας και οι φορείς του Τουρισμού, θα πρέπει αφενός μεν να βελτιώσουν περαιτέρω την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων, αφετέρου δε να προχωρήσουν στον εμπλουτισμό και στην ενίσχυση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, πέραν του βασικού μοντέλου “Ηλιος και Θάλασσα”, αξιοποιώντας παράλληλα, τα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως το φυσικό περιβάλλον, τα πολιτιστικά και θρησκευτικά μνημεία, οι ιδιαίτεροι ιστορικοί και θρησκευτικοί δεσμοί μεταξύ των δύο λαών, τα τοπικά παραδοσιακά προιόντα, η γαστρονομία κ.α..

Οι προϋποθέσεις για την συζητούμενη επί μακρόν επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη τουριστικής κίνησης και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, υπάρχουν. Απαιτείται, όμως η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, με την άμεση συνεργασία και τον άρτιο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, πολιτείας και ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να καταγραφούν οι υφιστάμενες δυνατότητες και ανάγκες και να υπάρξουν δεσμεύσεις για την υλοποίηση των απαιτούμενων δράσεων, παρεμβάσεων αλλά και κινήτρων. Κυρίως ως προς τους τρόπους προσέγγισης των ομάδων πελατών που ταξιδεύουν εκτός περιόδου αιχμής και των τουριστικών οργανισμών που τους διακινούν.

ΠΗΓΗ: flashnews.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης