Ελκυστικότερες στο ευρύ κοινό φιλοδοξούν να γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα οι λαϊκές αγορές της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης.

Με το «λίφτινγκ» που ξεκινά άμεσα χάρη στην έγκριση του κανονισμού λειτουργίας των λαϊκών αγορών και λαϊκών αγορών βιολογικών προϊόντων από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν πλέον τις αγορές τους σε ένα καλαίσθητο περιβάλλον, όπου θα επικρατεί η τάξη και η καθαριότητα, διακρίνοντας τους παραγωγούς από τους επαγγελματίες πωλητές και λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τα στοιχεία του προϊόντος και του παραγωγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Πρόκειται για μια παρέμβαση που έχει στόχο να μπει τάξη στις λαϊκές αγορές και να αναβαθμιστεί αισθητικά η περιοχή στην οποία αναπτύσσονται» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Ανταγωνιστικότητας και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Θεοφάνης Παπάς.

Παράλληλα, διευκρινίζει ότι είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται κανονισμός, ο οποίος μάλιστα συντάχθηκε σε συνεργασία με τα σωματεία των παραγωγών και των επαγγελματιών πωλητών και με τις ομοσπονδίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Ειδικότερα, θα γίνουν διαγραμμίσεις για την οριοθέτηση των χώρων λειτουργίας των λαϊκών αγορών και των θέσεων των πωλητών, και θα καθοριστεί το μήκος των πάγκων κατά κατηγορία προϊόντων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάθε λαϊκή αγορά θα χωρίζεται σε τομέα παραγωγών πωλητών και σε τομέα επαγγελματιών πωλητών, ενώ μπροστά στους πάγκους οι παραγωγοί θα τοποθετούν πινακίδες χρώματος πράσινου, οι επαγγελματίες πωλητές χρώματος μπλε και οι πωλητές βιολογικών προϊόντων χρώματος πράσινου ανοικτού.

Σε επόμενη φάση, σύμφωνα με τον κ. Παπά, θα γίνει προσπάθεια αλλαγής και του χρωματισμού των πάγκων, ώστε να υπάρχει αφενός μια αισθητική ομοιομορφία και να μπορούν οι καταναλωτές να διακρίνουν τους παραγωγούς από τους πωλητές.

Στις πινακίδες θα αναγράφονται πληροφορίες, όπως το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία και η ιδιότητα του πωλητή (επαγγελματίας ή παραγωγός ή παραγωγός βιολογικών προϊόντων), ο αριθμός μητρώου πωλητή, ο αριθμός αδείας, ο τόπος παραγωγής των προϊόντων (για τους παραγωγούς), ο Α.Φ.Μ., η ονομασία του προϊόντος, η τιμή πώλησης, η ποιότητα και ο τόπος προέλευσής του.

Όσον αφορά στις λαϊκές αγορές βιολογικών προϊόντων, εκτός από την ονομασία του προϊόντος, την ποικιλία και την ποιότητα, την προέλευση και την τιμή πώλησης, θα πρέπει να υπάρχουν οι ενδείξεις «προϊόν βιολογικής γεωργίας» ή «προϊόν βιολογικής γεωργίας σε μεταβατικό στάδιο» και να αναρτάται το πιστοποιητικό του Οργανισμού Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕ&Π), με τον κωδικό και το όνομα του κατόχου.

«Οι παραπάνω προβλέψεις αναμένεται να διευκολύνουν σημαντικά και το έργο των ελεγκτικών μηχανισμών καθώς με τον τρόπο αυτό θα μπορούν εύκολα οι ελεγκτές να διαπιστώσουν αν είναι αληθή τα στοιχεία που αναγράφονται στις πινακίδες, αποφεύγοντας παρατυπίες και παραποιήσεις» υπογραμμίζει ο κ. Παπάς.

Οι πωλητές αλιευτικών προϊόντων θα τοποθετούνται χωριστά από τους υπόλοιπους παραγωγούς ή επαγγελματίες πωλητές και σε σημεία όπου υπάρχει αποχέτευση. Ο κανονισμός ορίζει, παράλληλα, συγκεκριμένες ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των πωλητών, μεταφοράς εξοπλισμού και εμπορευμάτων, πριν και μετά από το καθορισμένο ωράριο λειτουργίας των λαϊκών αγορών.

Σε ό,τι αφορά στην καθαριότητα του χρησιμοποιούμενου χώρου από τους αδειούχους πωλητές προβλέπεται η άμεση συλλογή των απορριμμάτων και των χαρτοκιβωτίων.

«Εφόσον το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε τον κανονισμό, τίθεται άμεσα σε ισχύ. Στο εξής απομένει σε εμάς να τον κοινοποιήσουμε στο σύνολο των φορέων και σιγά σιγά να προσαρμόσουμε τη λειτουργία των λαϊκών αγορών» σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης και δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία του εγχειρήματος με βάση τη μέχρι τώρα καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκομένους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης