Στην αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), η οποία είχε προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων πριν από δύο χρόνια σε μεγάλο τμήμα του πληθυσμού, προχωρεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε μείωση των κομίστρων σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό, τραμ και προαστιακό, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη δημιουργίας μιας νέας κουλτούρας στις αστικές συγκοινωνίες, μακριά από τη λογική των μνημονίων. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξήγησε πως απώτερος στόχος είναι η προώθηση ενός ενιαίου δικτύου στα ΜΜΜ, το οποίο θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον και τον πολίτη, έχοντας ως «ραχοκοκαλιά» το μετρό.

Αξιωματούχοι του υπουργείου εκτιμούν ότι από τη μείωση στις τιμές των εισιτηρίων οι συγκοινωνιακοί φορείς θα χάνουν σε ετήσια βάση 10 εκατ. ευρώ, χρηματικό ποσό όμως που μπορεί να καλυφθεί μακροπρόθεσμα μέσω της αύξησης των μετακινήσεων και της ποιοτικής αναβάθμισης των ΜΜΜ. Ήδη, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, το α΄ τρίμηνο του έτους παρατηρείται αύξηση εσόδων 6,3 εκατ. ευρώ από τις μηνιαίες κάρτες.

Αλλαγές στα εισιτήρια

Ειδικότερα, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε πως από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει μόνο ένας ενιαίος τύπος κομίστρου, η τιμή του οποίου θα ανέρχεται σε 1,20 ευρώ, αντί 1,40 ευρώ που ισχύει σήμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο εισιτήριο θα χρησιμοποιείται σε όλα τα ΜΜΜ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά αντί για 1,5 ώρα που ισχύει σήμερα. Παράλληλα, καταργείται το εισιτήριο αξίας 1,2 ευρώ, που θεσπίστηκε το 2011 και ίσχυε μόνο για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ. Μέχρι σήμερα υπήρχε η κάρτα απεριόριστων διαδρομών για τα συγκεκριμένα τρία μέσα μεταφοράς, η οποία κόστιζε 20 ευρώ και ήταν διαφορετική από την αντίστοιχη για όλα τα μέσα, το κόστος της οποίας ανερχόταν σε 45 ευρώ.

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει το Υπουργείο Μεταφορών από την 1η Σεπτεμβρίου θα υπάρχει μια ενιαία κάρτα για όλα τα μέσα, η οποία θα κοστίζει 30 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τους φοιτητές θα διαμορφωθεί στα 15 ευρώ.

Ήδη, πάντως, έχουν εκφραστεί οι πρώτες αντιδράσεις για τη μείωση στην ισχύ του νέου εισιτηρίου, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που επισημαίνουν τις μεγάλες καθυστερήσεις στις μετεπιβιβάσεις των ΜΜΜ, με αποτέλεσμα να τίθεται το ερώτημα τού κατά πόσο ο χρόνος των 70 λεπτών θα επαρκεί για τις μετακινήσεις.

Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει και εντατικοποίηση των ελέγχων, ώστε να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, με παράλληλη εφαρμογή τουρνικέ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ για είσοδο των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης