Νέα δημοσιεύματα των βρετανικών «Times» και «Ιndependent» παρουσιάζουν δύο αντικρουόμενες απόψεις για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.

Αναφερόμενοι εκτενώς στο εμπόριο αρχαιοτήτων που προέρχονται από λεηλασίες, οι «Times» εμφανίζονται να συμμερίζονται το ελληνικό αίτημα για επιστροφή των γλυπτών. Ωστόσο, ο «Independent» υποστηρίζει ακριβώς το αντίθετο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η νέα έκθεση του Ροντέν στο Βρετανικό Μουσείο αποδεικνύει ότι τα Ελγίνεια Μάρμαρα πρέπει να παραμείνουν στη Βρετανία» τιτλοφορείται το σχετικό άρθρο του «Independent».

Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, ο Ροντέν κι άλλοι καλλιτέχνες, οι οποίοι δεν μπόρεσαν ποτέ να επισκεφθούν την Ελλάδα, είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα αρχαιοελληνικά γλυπτά χάρη στη μεταφορά τους στο Βρετανικό Μουσείο.

Το άρθρο των «Times» τιτλοφορείται «Αποτρέποντας τα κέρδη από λεηλασίες» και σε αυτό μεταξύ άλλων ο συντάκτης επισημαίνει: «Η κλοπή των αρχαιοτήτων ενός έθνους είναι σαν να κλέβεις από τον λαό την ιστορία, την κληρονομιά και την ταυτότητά του», αναγνωρίζοντας ότι «πολλές χώρες συμπάσχουν με το ελληνικό αίτημα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το άρθρο αναφέρεται και στον ελληνικής καταγωγής ερευνητή Χρήστο Τσιρογιάννη, ο οποίος εργάζεται εδώ και χρόνια για την αναγνώριση και επιστροφή κλεμμένων έργων τέχνης.

Ο Τσιρογιάννης και οι συνάδελφοί του, καταλήγει το άρθρο, θα έπρεπε να έχουν πρόσβαση στα αρχεία οίκων δημοπρασιών όπως οι Sotheby’s, Christie’s και Bonhams. «Το να τους αρνούνται την πρόσβαση σε αρχεία κλεμμένων έργων δεν έχει νόημα: όλοι πρέπει να ενωθούμε για να σταματήσουμε αυτήν τη λεηλασία».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης