Νόμιμο, αλλά με δεκάδες παρατηρήσεις, κρίθηκε τελικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παρά τα κενά, τις παραλείψεις και τις αλληλοσυγκρουόμενες διατάξεις που διαπίστωσαν οι σύμβουλοι Επικρατείας με γνωμοδότησή τους προχώρησαν στην έγκριση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο είχε χρειαστεί να κατατεθεί για δεύτερη φορά. Ωστόσο, ζήτησαν να ληφθούν υπόψη οι 67 (!!!) παρατηρήσεις που έκαναν σε σειρά άρθρων που περιλαμβάνονται σ’ αυτό.

Την πρώτη φορά που είχε κατατεθεί επιστράφηκε πίσω για τυπικούς λόγους, που σχετίζονταν με το γεγονός ότι έπρεπε να έχει εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, όπως προβλεπόταν από τη σχετική νομοθεσία, κάτι που δεν έγινε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά τη νομοθετική παρέμβαση, που έδωσε παράταση 8 μηνών, επανακατατέθηκε και εγκρίθηκε, αλλά με 67 παρατηρήσεις από το ΣτΕ.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας στη σχετική γνωμοδότησή τους (308/2013) επισημαίνουν αρκετές παραλείψεις, κενά, συγκρουόμενες και αντίθετες διατάξεις, παραπομπές σε ανύπαρκτες παραγράφους, κ.λ.π.

Οι δικαστές παρατηρούν προβλήματα στο καθεστώς αξιολόγησης των υπευθύνων των «Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων» και ξεκαθαρίζουν ότι οι υπεύθυνοι των σταθμών αυτών μπορεί να είναι μόνο εκπαιδευτικοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρατηρούν, επίσης, οι σύμβουλοι Επικρατείας, ότι θα «προκαλέσει σοβαρές δυσκολίες κατά την εφαρμογή του το σύστημα αξιολόγησης των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης και συνιστούν στο υπουργείο Παιδείας να αλλάξει τη διατύπωση της σχετικής παραγράφου του άρθρου 2 του διατάγματος.

Στο αμέσως επόμενο άρθρο (άρθρο 3) το οποίο αναφέρεται στα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που κατέχουν θέσεις ευθύνης, σημειώνεται στο πρακτικό ότι γίνεται αναφορά σε ανύπαρκτη αρίθμηση παραγράφων, ενώ στο άρθρο 15 γίνεται αναφορά σε 11 παραγράφους, αλλά στο κείμενο υπάρχουν μόνο πέντε».

Αντιθέσεις παρατηρούν οι σύμβουλοι Επικρατείας στο ίδιο άρθρο 3, ως προς την αξιολόγηση των διευθυντών σχολικών μονάδων, ενώ στο άρθρο 10 τονίζουν ότι δεν υπάρχει η κύρια πρόταση «με αποτέλεσμα η ρύθμιση να μην είναι κατανοητή».

Υπογραμμίζουν, ακόμη, οι δικαστές, ότι στο διάταγμα υπάρχουν «εξεζητημένες» διατυπώσεις και καλεί το υπουργείο να τις επανεξετάσει, ενώ για άλλες διατάξεις επισημαίνει ότι πρέπει «να διατυπωθούν κατά τρόπο απλούστερο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης