Με γοργά βήματα προχωρά πλέον η διαδικασία για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων σε ιδιώτη επενδυτή και εκτιμάται ότι τον Σεπτέμβριο θα δημοσιευτεί η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου θα έχουν επιλεγεί από το ΤΑΙΠΕΔ οι τρεις σύμβουλοι (νομικός, τεχνικός, οικονομικός), που θα ωριμάσουν το σχέδιο παραχώρησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεση ιδιωτικοποίησης του οδικού άξονα έγιναν γνωστές στο διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, στη διάρκεια σύσκεψης προχθές στα γραφεία της εταιρείας στη Θέρμη. Όπως είπε ο κ. Πιτσιόρλας, έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από έλληνες και ξένους επενδυτές για την εκμετάλλευση της Εγνατίας, ενώ το θέμα του αυτοκινητόδρομου θα είναι από τα πρώτα που θα συζητηθούν με τους δανειστές στην επόμενη αξιολόγηση, που είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο.

Οι σύμβουλοι που θα προσληφθούν, σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση που είχε κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, θα εξετάσουν διαφορετικές πτυχές της παραχώρησης, η οποία θα έχει διάρκεια 35 με 40 έτη. Ειδικότερα, ο νομικός σύμβουλος θα γνωμοδοτήσει για το σχεδιασμό, τη δομή αξιοποίησης και την τελική επιλογή για την αποκρατικοποίηση μέσα από σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου. Επίσης, θα εξετάσει τον τρόπο μεταφοράς στον παραχωρησιούχο του ανεξόφλητου ομολογιακού δανείου της Εγνατία Οδός Α.Ε. προς την Τράπεζα Πειραιώς. Στο ζήτημα αυτό υπάρχει δικαστική διένεξη μεταξύ της εταιρείας και της τράπεζας, και ο κ. Πιτσιόρλας ζήτησε από το δ.σ. να κλείσει σύντομα το ζήτημα. Αυτήν την περίοδο γίνεται διαπραγμάτευση με στόχο το μηδενισμό του επιπλέον επιτοκίου που είχε επιβληθεί από την τράπεζα.

Ο οικονομικός σύμβουλος θα αναλάβει -μεταξύ άλλων- τον καθορισμό των μελλοντικών εσόδων από διόδια και άλλες δραστηριότητες, την εξέταση των επιλογών που θα μεγιστοποιήσουν την αξία του αυτοκινητόδρομου και θα προσελκύσουν επενδυτές, θα μελετήσει τις οικονομικές προβλέψεις της Εγνατίας και θα διερευνήσει την αγορά των δυνητικών επενδυτών. Όσον αφορά τον τεχνικό σύμβουλο, θα ασχοληθεί ως επί το πλείστον με την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2014, που θα εφαρμοστεί για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, προβλέπεται η λειτουργία συνολικά 13 σταθμών στον κύριο άξονα και πέντε σταθμών στους τρεις κάθετους άξονες. Σήμερα λειτουργούν επτά σταθμοί στον κύριο άξονα και είναι έτοιμος να τεθεί σε λειτουργία ένας πιλοτικός σταθμός αναλογικών διοδίων στην Παμβώτιδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη σύσκεψη της Θέρμης συζητήθηκε και το μέλλον της Εγνατίας Οδού Α.Ε. μετά την παραχώρηση του οδικού άξονα. Η διοίκηση ζήτησε να αναλάβει την εποπτεία του παραχωρησιούχου και ο κ. Πιτσιόρλας, σύμφωνα με πληροφορίες, δεσμεύτηκε ότι θα προσπαθήσει να ικανοποιήσει αυτό το αίτημα. Επίσης, η εταιρεία επιδιώκει να αναλάβει νέα έργα, ενώ έχει καταθέσει προτάσεις για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και βελτίωσης των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των οδικών δικτύων της χώρας.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Μακεδονία

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης