Oι ναυτικοί γιορτάζουν σήμερα τον προστάτη τους, τον Άγιο Νικόλαο.

Το patrasevents.gr, επισκέφθηκε τη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού/ Ναυτικό Οχυρό Κοτρώνι (ΒΕΝ/ΝΟΚ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκινώντας από πολύ πρωί, oι δημοσιογράφοι τους ακολουθήσαν στην αίθουσα πρωινής ενημέρωσης για το καθιερωμένο briefing, το οποίο συμπεριλαμβάνει: Ενημέρωση καιρικών συνθηκών από αξιωματικό – μετεωρολόγο του Π.Ν., στη συνέχεια ανακοινώνεται το πρόγραμμα πτήσεων και σε σχετικό πίνακα αναγράφονται τα κλιμάκια που λαμβάνουν μέρος, σε κάθε επιχειρησιακή αποστολή. (φωτο 1)

Στο πρωινό briefing παρίστανται, το επιτελείο της Διοίκησης (Διοικητής, Επιστολέας, Διευθυντές Κλάδων), όλοι οι χειριστές ελικοπτέρων, οι αρχαιότεροι χειριστές συσκευών και το προσωπικό του Πύργου Ελέγχου που ενημερώνει για τον καιρό.

Η αποστολή έχει ανατεθεί και κάθε κλιμάκιο, το οποίο απαρτίζεται από τον Κυβερνήτη, τον Συγκυβερνήτη και τον Χειριστή Συσκευών (ραντάρ και σόναρ), οδεύει προς το ελικόπτερο του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Κοτρώνι, υπάρχουν αυτή τη στιγμή, οι συγκεκριμένοι τύποι ελικοπτέρων: S-70B-6, AB-212ASW και Al-III. Το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει συνολικά 21 ελικόπτερα, 8 τύπου S -70Β -6 Agean hawk, 3 S-70 Agean hawk, 8 τύπου Agousta Bell 212 και 2 τύπου Allouette.

Απευθύνθηκαν στο Διοικητή της Δ.Ε.Ν., Πλοίαρχο Διακόπουλο Αλέξανδρο, ο οποίος φρόντισε με τις απαντήσεις του, να ενημερώσει τόσο για το επιχειρησιακό έργο αλλά και να μας εξηγήσει τις ιδιαιτερότητες του κάθε ελικοπτέρου που διαθέτει ο στόλος του Π.Ν.

Επί καθημερινής βάσης αναλαμβάνετε να ολοκληρώσετε όποιο επιχειρησιακό έργο σας ανατεθεί, σύμφωνα με το τι ορίζει η αποστολή της ΔΕΝ. Κρίνετε ότι ο στόλος των ελικοπτέρων, που διαθέτει το Π.Ν., με τα ελικόπτερα που μπορούν να τεθούν σε αποστολή, μπορεί να ανταποκριθεί ικανοποιητικά σε συγκεκριμένες ανάγκες ή απαιτήσεις, σε επιχειρησιακό στάδιο;

Βεβαίως ο κάθε Διοικητής ιδανικά θα ήθελε όλο και περισσότερα και πιο σύγχρονα μέσα, αλλά για το πραγματικό κόσμο που ζούμε και τη δεδομένη δομή δυνάμεων που διαθέτουμε, ο Στόλος των Ελικοπτέρων του Π.Ν. είναι επαρκής. Αυτό που τον κάνει επαρκή δεν είναι μόνο τα νούμερα αλλά και η σωστή οργάνωση της Διοικήσεως και η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού. Η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (Δ.Ε.Ν.) έχει πλήρη δυνατότητα τόσο από πλευράς προσωπικού όσο και μέσων, να αναλάβει οποιαδήποτε αποστολή ή επιχειρησιακό έργο της ανατεθεί.

Ποια είναι η εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται για του χειριστές των ναυτικών ελικοπτέρων; Απαιτείται συνεχής εκπαίδευση για τα στελέχη (πιλότοι – μηχανικοί), των ελικοπτέρων του Π.Ν.;

Ο άνθρωπος από τη φυσιολογία του δεν είναι φτιαγμένος για τα πετάει. Για το λόγο αυτό η πτήση των ελικοπτέρων μας στα υψηλά επίπεδα ασφάλειας πτήσεων που έχουμε θέσει και έχουμε πετύχει μέχρι τώρα, απαιτεί μια σκληρή, επίπονη και συνεχή εκπαίδευση.

Ο χειρισμός ενός ελικοπτέρου, ο χειρισμός των συσκευών του και η συντήρησή του είναι μια πολύ λεπτή, δύσκολη και κυρίως επικίνδυνη διαδικασία. Τα ελικόπτερα του Π.Ν. ιδίως, καλούνται να επιχειρήσουν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, να προσνηώνονται και απονηώνονται από τα πλοία του Στόλου, συχνά νύχτα και με τα στοιχεία της φύσεως (άνεμος, κλιματισμός) σε πλήρη ένταση. Για τους λόγους αυτούς το προσωπικό της Δ.Ε.Ν. βρίσκεται σε μια συνεχή διαδικασία εκπαίδευσης και αξιολόγησης.

Ποιες είναι οι δραστηριότητες των ΜΕΝ/1, ΜΕΝ/2 και της ΣΕΝ;

3. Για λόγους ομοιομορφίας διαδικασιών πτήσεως και συντηρήσεως, τα ελικόπτερα του Π.Ν. έχουνε διατεθεί, αναλόγως του τύπου, σε δύο (2) Μοίρες. Στη Μοίρα Ελικοπτέρων Ναυτικού 1 (ΜΕΝ/1) που περιλαμβάνει τα ελικόπτερα AB-212 και στη ΜΕΝ/2 που περιλαμβάνει τα S-70. Από ‘κει και πέρα οι δραστηριότητες των δύο (2) μοιρών δεν διαφέρουν σημαντικά μιας και οι δύο (2) τύποι ελικοπτέρων συμμετέχουν σε κάθε μορφή ναυτικών επιχειρήσεων με έμφαση στο ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Η Σχολή Ελικοπτέρων Ναυτικού (Σ.Ε.Ν.) από τη πλευρά της αναλαμβάνει τη βασική εκπαίδευση νέων χειριστών και τη μετεκπαίδευση στον τύπο ελικοπτέρων. Επιπλέον εκπαιδεύει χειριστές και πληρώματα στη διαφυγή από βυθιζόμενο ελικόπτερο στο ειδικευμένο σχολείο διαφυγής (HELLO DUNKER) καθώς επίσης παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση στους χειριστές συσκευών συντηρητές και στο προσωπικό του Π.Ν. που ασχολείται με τα ελικόπτερα (ομάδες υποδοχής και υποστηρίξεως ελικοπτέρων στα πλοία του Στόλου).

Η Σ.Ε.Ν. είναι αυτή που θέτει τις γερές βάσεις για να μπορεί εν συνεχεία το προσωπικό να λειτουργεί στα υψηλά πρότυπα που θέτει η Δ.Ε.Ν. και απαιτεί η φύση της αποστολής τους. Ειδικά σε ότι αφορά την εκπαίδευση των χειριστών και το Σχολείο Διαφυγής από Βυθιζόμενο Ελικόπτερο, η Σ.Ε.Ν. είναι πιστοποιημένη κατά JAR, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ICAO.

Εδώ θα κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στο Σχολείο Διαφυγής γιατί είναι το μοναδικό πιστοποιημένο τέτοιο σχολείο στην Ελλάδα και εκπαιδεύει όχι μόνο τους χειριστές του Π.Ν. αλλά και του Στρατού, της Πολεμικής Αεροπορίας, των Σωμάτων Ασφαλείας καθώς και πολίτες. Αποτελεί δε και εργαλείο στρατιωτικής διπλωματίας, καθόσον κάθε χρόνο έρχονται χειριστές από Ένοπλες Δυνάμεις συμμαχικών και φιλίων χωρών για να διέλθουν την εκπαίδευση αυτή, στις εγκαταστάσεις και από το προσωπικό της Σ.Ε.Ν.

4. Σε σχέση με τους τύπους ελικοπτέρων που διαθέτει το Π.Ν., πείτε μου, ποια η προσωπική σας εκτίμηση, για το πώς στέκεται το κάθε ελικόπτερο από επιχειρησιακής απόψεως;

Τα ελικόπτερα ΑΒ-212, αποτελούν τον παλαιότερο επιχειρησιακό τύπο της Δ.Ε.Ν. μιας και το σύνολό τους παρελήφθη στις αρχές της δεκαετίας του ’80 (το πρώτο παρελήφθη το 1979).

Τα S-70 από τη πλευρά τους αποτελούν τα καλύτερα αυτή τη στιγμή ναυτικά ελικόπτερα παγκοσμίως. Έχουν υπερσύγχρονα συστήματα (ειδικά τα S-70B) και δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι αποτελούν ιπτάμενες φρεγάτες με δυνατότητες επιτηρήσεως, ερεύνης, εντοπισμού αλλά και καταστροφής στόχων επιφανείας και υποβρυχίων. Το συγκριτικό τους πλεονέκτημα είναι ο μεγάλος χρόνος OΝ TASK, η δυνατότητά τους δηλαδή να πετούν πέντε-έξι (5-6) ώρες χωρίς ανεφοδιασμό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης