Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε κατά το δεύτερο μισό του Μαρτίου, από το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης για τις οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων της συμπρωτεύουσας σε τράπεζες και Δημόσιο. Κατά την έρευνα εξετάστηκαν 700 καταναλωτές και 800 επιχειρήσεις, από την οποία προέκυψε ότι μία στις τέσσερις επιχειρήσεις στον νομό (ποσοστό 25%) δηλώνει ότι έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς δημόσιους φορείς: εξ αυτών, το 42% οφείλει στο ΙΚΑ, 64% στον ΟΑΕΕ ή άλλο ασφαλιστικό ταμείο, 45% τον ΦΠΑ και 40% άλλους φόρους. Ταυτόχρονα, μία στις πέντε επιχειρήσεις δηλώνει ότι δικαιούται κάποια επιστροφή φόρου, είτε ΦΠΑ (ποσοστό 76%) είτε εισοδήματος (28%).

Σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές, η έρευνα έδειξε ότι η τιμή ενός προϊόντος, και όχι η ποιότητά του, αποτελεί πλέον βασικότερο κριτήριο αγοράς (με ποσοστά 22% και 7% για την τιμή και την ποιότητα αντίστοιχα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάνω από δύο στους τρεις καταναλωτές (69%) στον Νομό Θεσσαλονίκης αναφέρουν εξίσου την τιμή και την ποιότητα ως κριτήρια αγοράς καταναλωτικών προϊόντων. Παράλληλα, σημαντικές περικοπές στις δαπάνες τους έχουν πραγματοποιήσει οι καταναλωτές λόγω της οικονομικής κρίσης, με το σημαντικότερο πλήγμα να δέχονται οι τομείς της ένδυσης-υπόδησης, εστίασης-ψυχαγωγίας και ειδών διατροφής.

Σημαντικό πρόβλημα για τα νοικοκυριά του νομού είναι, σύμφωνα με την έρευνα, η αποπληρωμή υποχρεώσεών τους προς τράπεζες: ένα στα επτά νοικοκυριά (14%) δηλώνει ότι αδυνατεί να αποπληρώσει το στεγαστικό δάνειο που έχει λάβει, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα αποπληρωμής καταναλωτικού δανείου εμφανίζει το 8% των νοικοκυριών του νομού. Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 16% των καταναλωτών δηλώνει ότι το τελευταίο εξάμηνο οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων μειώθηκαν ανεπαίσθητα (10%) ή αισθητά (6%), καθώς η πλειονότητα (53%) θεωρεί ότι αυξήθηκαν αισθητά (28%) ή ανεπαίσθητα (25%). Περίπου ένας στους τέσσερις (28%) δηλώνει ότι δεν διαπίστωσε καμιά μεταβολή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης