Έως το 2020 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα που εκτελούνται και προγραμματίζονται για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη τη χώρα και τις διασυνδέσεις με λιμένες για την ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ημερίδα στον Πύργο που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ηλείας για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην περιοχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τμήμα Κιάτο – Ρίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2017. Ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μελετών της ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, Μιχάλης Αναστασάκης, παρουσίασε την πρόοδο των μελετών για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών «Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία», «Πύργος – Κατάκολο» και «Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα» σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ./ώρα, όπου αυτό είναι εφικτό εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.

Επίσης, μελετώνται ανισόπεδες διαβάσεις που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις με την παλιά εθνική οδό και με άλλες οδούς που εμφανίζουν αυξημένη κίνηση.

Αναλυτικότερα, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις συμβάσεις μελετών για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Πύργος- Καλαμάτα, για τις οποίες έχει εγκριθεί η χρηματοδοτική συνδρομή από την Ε.Ε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της περιόδου 2007-2013 με πέρας το 2015 και η συνολική χρηματοδότηση είναι 21 εκ. ευρώ. Η γραμμή από την Πάτρα – Πύργος έχει μήκος περίπου 99 χλμ., Πύργος- Ολυμπία 21 χλμ. και Πύργος- Κατάκολο 12 χλμ., συνολικά δηλαδή 132 χιλιόμετρα γραμμής. Για τη γραμμή Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο εκπονούνται αυτό το διάστημα μέσω δύο συμβάσεων (Πάτρα – Καβάσιλα και Καβάσιλα – Πύργος – Ολυμπία/Κατάκολο) οι οριστικές μελέτες χάραξης γραμμής και οδικού δικτύου, προμελέτες και οριστικές μελέτες τεχνικών έργων, γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, οριστική υδραυλική μελέτη, τοπογραφικές μελέτες και κτηματολόγιο, περιβαλλοντικές μελέτες για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων και τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή των έργων.

Το κόστος των μελετών αυτών ανέρχεται σε 1.700.000 ευρώ περίπου. Για τη γραμμή Αλφειός (λίγο μετά τον Πύργο) – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα με συνολικό μήκος περίπου 118 χλμ. βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση μελέτης για τη βελτιστοποίηση χάραξης σε δύο επί μέρους τμήματα με δυσμενή χάραξη (Καλό Νερό – Κοπανάκι και Μελιγαλάς – Βαλύρα) και στη συνέχεια προμελέτη χάραξης και υδραυλική προμελέτη σε όλο το μήκος, γεωλογική μελέτη στα τμήματα παραλλαγών, περιβαλλοντική μελέτη και επικαιροποίηση οικονομοτεχνικής μελέτης για το σύνολο του άξονα Πάτρας – Καλαμάτας. Το κόστος της μελέτης αυτής ανέρχεται σε 700.000 ευρώ περίπου. Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, θα προστατεύσει τα διατηρητέα κτίρια σταθμών και το φυσικό περιβάλλον στην περιοχή Καϊάφα και θα αναδείξει ενδιαφέροντα τεχνικά έργα της υφιστάμενης γραμμής.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης