Κολλητικά φαίνεται πως είναι τα συναισθήματα και οι απόψεις των διαδικτυακών μας φίλων, όπως προκύπτει από μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, με τη συμμετοχή του Eλληνοαμερικανού κοινωνικού ερευνητή Νικόλα Χρηστάκη του πανεπιστημίου Γέιλ.

Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα θετικά μηνύματα στο Facebook «γεννούν» άλλα θετικά μηνύματα και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά μηνύματα, με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη. Κάθε αρνητικό μήνυμα γεννά 1,29 περισσότερα αρνητικά μηνύματα από τους φίλους κάποιου, ενώ κάθε θετικό «πυροδοτεί» 1,75 πρόσθετα θετικά μηνύματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον τακτικό συνεργάτη του Χρηστάκη, τον καθηγητή Τζέημς Φάουλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο αναρτήσεις στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, που έκαναν περισσότεροι από 100 εκατ. χρήστες μεταξύ 2009-2012.

Στον ψηφιακά διασυνδεμένο σύγχρονο κόσμο, σύμφωνα με τους Αμερικανούς ερευνητές, η συναισθηματική «μόλυνση» είναι μια πραγματικότητα μέσω της αλυσιδωτής επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι, όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά στα συναισθήματά τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, το Facebook μπορεί να συμβάλει είτε σε μια παγκόσμια «επιδημία» αισθήματος ευημερίας είτε…

Διαβάστε τη συνέχεια στο govastileto.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης