Σε περιόδους κρίσης παραδόξως, οι πωλήσεις του κραγιόν αυξάνονται. Η στροφή των γυναικών σε προϊόντα ομορφιάς σε περιόδους ύφεσης είναι γνωστή ως «lipstick effect» και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά, στο μεγάλο κραχ στις αρχές του 1930. Το φαινόμενο επαναλήφθηκε στις ΗΠΑ μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτέμβρη του 2001, ενώ πολλά από τα χαρακτηριστικά του εντοπίζονται και στην εποχή της σύγχρονης οικονομικής κρίσης.

«Οι γυναίκες παρατηρείται ότι αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς, όπως κραγιόν, σε περιόδους οικονομικής κρίσης, καθώς θεωρούν ότι τα λεφτά προορίζονται για μια καλή επένδυση», καταλήγουν ερευνητές από πανεπιστήμια του Τέξας και της Μινεσότα. Ο ορισμός του «lipstick effect» μεταφράζεται σε μία πρόταση, «Όσο πιο αβέβαιο είναι το μέλλον μίας οικονομίας, τόσο περισσότερο οι γυναίκες επιδιώκουν να σπαταλούν χρήματα σε προϊόντα που τις κάνουν να νιώθουν όμορφες και περιποιημένες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπόθεση των ερευνητών εάν δεν επιβεβαιωνόταν στη συνέχεια από πέντε μελέτες, θα κινδύνευε να χαρακτηριστεί σεξιστική. Δεδομένου ότι οι γυναίκες είχαν φτάσει κάποια περίοδο, να παίρνουν σε ποσοστό 19%, χαμηλότερους μισθούς από τους άνδρες, οδήγησε πολλές από αυτές να θεωρούν πως μία καλή εξωτερική εμφάνιση ήταν δυνατόν να εξασφαλίσει την απόκτηση μίας καλύτερης επαγγελματικής θέσης. Μία ακόμη διατυπωμένη και αναπόφευκτα σεξιστική θέση είναι ότι το γυναικείο φύλο προσπαθεί πάντοτε, κυρίως, σε περιόδους κρίσης, όπου μια θέση απειλείται πιο εύκολα, να ανταγωνίζεται τις θέσεις που καταλαμβάνονται από άνδρες, φορώντας περισσότερα καλλυντικά και πιο προσεγμένα ρούχα…

Διαβάστε περισσότερα στο govastileto.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης