To αεροπορικό δυστύχημα της Germanwings πλήττει το γόητρο της Lufthansa και θέτει εν αμφιβόλω το εγχείρημά της για δημιουργία νέας θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους.

Κάποτε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης θεωρούνταν ως η πλέον αξιόπιστη και η πιο ακριβής. Διόλου τυχαίο, αφού πρόκειται για «κλασικές γερμανικές αξίες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον τελευταίο καιρό όμως,, έχει γίνει ζήτημα τύχης το εάν ένα αεροσκάφος της Lufthansa θα απογειωθεί στην ώρα του ή εάν η πτήση ματαιωθεί λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων. Μόλις την περασμένη εβδομάδα οι πιλότοι της κατέβηκαν και πάλι σε απεργία – την 11η από την αρχή της χρονιάς – με αιτήματα συνταξιοδοτικά. Το συνδικαλιστικό μέτωπο έχει σε τέτοιο σημείο οξυνθεί που το σωματείο των πιλότων απείλησε με απεργίες διαρκείας.

Σε αυτήν τη συγκυρία συνέβη το φοβερό δυστύχημα με τη Germanwings, τη θυγατρική της εταιρεία, στις γαλλικές Άλπεις. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανθρώπινη τραγωδία στα 62 χρόνια ιστορίας της αεροπορικής εταιρείας.

Η προηγούμενη ήταν το 1993. Τότε ένα αεροσκάφος της Lufthansa Α320 είχε ξεφύγει από τον διάδρομο προσγείωσης, χτύπησε σε τοίχο και τυλίχθηκε στις φλόγες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το αεροσκάφος τύπου Α320 της Airbus μικρών και μεσαίων αποστάσεων έρχεται πρώτο σε πωλήσεις. Εκτός από το χαμηλό κόστος λειτουργίας του διαθέτει το λεγόμενο σύστημα «fly – by – wire – system», που αυτοματοποιεί την πτήση, απελευθερώνει τον πιλότο από κινήσεις ρουτίνας και κάνει το ταξίδι περισσότερο ασφαλές.

«Το φθηνό δεν είναι και ανασφαλές»

Ο Γενς Φλοτάου, εμπειρογνώμων σε θέματα αεροπλοΐας, παραδέχεται τις δυσκολίες όταν ο αυτοματισμός είναι τόσο πολύπλοκος. Πάντως η ηλικία του αεροσκάφους δεν παίζει κάποιο ρόλο. «Μετά από 25 χρόνια κατά μέσον όρο τα αεροσκάφη αποσύρονται από την κυκλοφορία, επειδή δεν συμφέρει οικονομικά η συντήρησή τους, όχι διότι δεν είναι ασφαλή».

Ακόμη κι αν εξακριβωθούν τα αίτια της πτώσης το βέβαιο είναι ότι η φήμη της Lufthansa ως ασφαλούς εταιρείας έχει υποστεί πλήγμα διαχρονικά.

Επιπλέον τίθεται σε κίνδυνο το σχέδιο της Lufthansa για την συγχώνευση της Eurowings με την Germanwings που θα αποτελούσε μια ακόμη χαμηλού κόστους θυγατρική εταιρεία, για να αντιμετωπίσει το μεγάλο ανταγωνισμό από αντίστοιχες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair ή η Easy Jet.

Ο Γενς Φλόταου αμφισβητεί το στερεότυπο, ότι το φθηνό είναι και ανασφαλές. «Τα αεροσκάφη της Germanwings υποβάλλονται στον ίδιο τεχνικό έλεγχο, όπως και τα αεροσκάφη της Lufthansa. Η εξοικονόμηση στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους δεν γίνεται αδιάκριτα στον τομέα ασφαλείας». Η εξοικονόμηση στην Eurowings θα γίνει στο προσωπικό και στο μισθό των πιλότων που δεν θα παίρνουν το ίδιο όσο οι συνάδελφοί τους στη Lufthansa, κάτι για το οποίο το συνδικάτο των πιλότων αντιδρά με νύχια και με δόντια. Άρα, οι απεργίες θα συνεχιστούν ακόμη κι αν δεν προγραμματίζονται μετά το τραγικό δυστύχημα στις Άλπεις, στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Πηγή: dw.de
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης