Δημοσίευμα της «Guardian» αναμοχλεύει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της σύγχρονης αεροπλοΐας, της πτήσης ΜΗ370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που χάθηκε χωρίς να έχει αφήσει ίχνη μαζί με τους 239 επιβαίνοντες πριν από τρία χρόνια.

Οι αυστραλιανές Αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφία από δορυφόρο που δείχνει 12 -προφανώς από ανθρώπινο χέρι κατασκευασμένα- αντικείμενα να επιπλέουν στην περιοχή που θεωρείται ως πιθανό σημείο να είχε πέσει το χαμένο επιβατικό αεροσκάφος της πτήσης ΜΗ370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλο που η φωτογραφία είχε ληφθεί από γαλλικό δορυφόρο δύο εβδομάδες αφού είχε χαθεί η πτήση ΜΗ370, στις 8 Μαρτίου 2014, δεν έγινε γνωστό γιατί δεν είχε δοθεί στη δημοσιότητα νωρίτερα. Η φωτογραφία είχε παραδοθεί στο ειδικό γραφείο ασφάλειας της Αυστραλίας (Australian Transport Safety Bureau -ATSB) για ανάλυση. Υποδείκνυε ως πιθανό σημείο πτώσης του αεροσκάφους 5.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα βόρεια από το σημείο του Ινδικού Ωκεανού που έως τότε υπολόγιζαν και γίνονταν οι έρευνες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, «υπάρχουν στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για αντικείμενα που να αντιστοιχούν στην αεροπορική τραγωδία σε σημείο που έως τώρα δεν είχαν γίνει έρευνες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Mε κάθε επιφύλαξη πάντως, ο Greg Hood, επικεφαλής επίτροπος της ATSB, είπε πως τα στοιχεία «ίσως φανούν χρήσιμα για μελλοντικές έρευνες που πιθανόν επαναληφθούν». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι «τα αντικείμενα δεν έχει επιβεβαιωθεί πως ανήκουν στο αεροσκάφος της μοιραίας πτήσης ΜΗ370».

Αναμφίβολα, τα νέα στοιχεία θα εντείνουν τις πιέσεις από συγγενείς των επιβαινόντων για να αποκαλυφθεί η αλήθεια και όχι μόνο για να επισημανθεί το σημείο πτώσης του εξαφανισθέντος αεροσκάφους Boeing 777, καθώς οι έρευνες σταμάτησαν «επ’ αόριστον» τον περασμένο Ιανουάριο.

Οι έως τώρα έρευνες με όλα τα σύγχρονα μέσα που διατέθηκαν δεν κατόρθωσαν να δώσουν εξήγηση για τον λόγο της διακοπής κάθε επικοινωνίας με το αεροσκάφος, ούτε γιατί ο πιλότος δεν ήρθε σε επικοινωνία με κάποιους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Επίσης, το ραντάρ του αεροσκάφους -το ζωτικό σύστημα που μεταδίδει πληροφορίες για το ύψος και το σημείο όπου βρίσκεται- επίσης είχε σταματήσει να λειτουργεί. Έτσι οι έρευνες είχαν περιορισθεί σε περιοχή όπου υπολόγιζαν ότι θα έπρεπε να είχαν τελειώσει τα καύσιμα του αεροσκάφους και η οποία εκτεινόταν σε 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Η Μαλαισία, η χώρα όπου ανήκει η αεροπορική εταιρεία, διατηρεί το δικαίωμα και την ευθύνη για επανέναρξη των ερευνών. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχει δείξει ενδιαφέρον να τις επαναλάβει.

Το μυστήριο με τα όργανα πτήσης

Τον Ιούλιο του περασμένου χρόνου, ο δημοσιογράφος Jeff Wise είχε δημοσιεύσει στο «New York Magazine» ότι σύμφωνα με απόρρητο έγγραφο της μαλαισιανής αστυνομίας ο πιλότος της μοιραίας πτήσης Zaharie Ahmad Shah είχε πραγματοποιήσει έναν μήνα νωρίτερα στο σιμουλέιτορ παρόμοια εικονική πτήση, στο βάθος του Ινδικού Ωκεανού, όπου και χάθηκε το αεροσκάφος του.

Για τον δημοσιογράφο, «η απόκρυψη του στοιχείου αυτού από τις μαλαισιανές Αρχές αποτελεί την πλέον πιθανή ένδειξη ότι ο πιλότος της μοιραίας πτήσης ενδεχομένως είναι και ύποπτος για μαζική δολοφονία με προσωπική του αυτοκτονία».

Μετά το δημοσίευμα, ο Liow, υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, είπε πως «ούτε οι Αρχές είχαν κάτι παρόμοιο υπ’ όψιν τους ούτε η ανάλυση που έχει γίνει από το FBI μετά την καταγγελία του Wise», αν και το ATSB την επιβεβαίωσε.

Αγωγή που έγινε στην Κουάλα Λουμπούρ αλλά και αυστραλιανό ομοσπονδιακό δικαστήριο όπου εκδικάσθηκε η υπόθεση κατέληξαν σε αδιέξοδο, επειδή οι μαλαισιανές Αρχές αρνήθηκαν να παραδώσουν τα ιατρικά δελτία των εξετάσεων του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη του αεροσκάφους καθώς κι άλλα έγγραφα, επικαλούμενες «προσωπικό απόρρητο».

Το κατάπιε μαύρη τρύπα

Προφανώς, οι Αρχές της Μαλαισίας προσπαθούν να ξεπερασθεί το μυστήριο της μοιραίας πτήσης, κάτι με το οποίο συμφωνεί ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης που έχει κουραστεί από τη συνεχή αναμόχλευση της τραγωδίας. Το ίδιο ισχύει και με την κοινή γνώμη στην Αυστραλία, παρόλο που υπήρχαν έξι Αυστραλοί επιβαίνοντες.

Ακόμη και ο δημοσιογράφος Wise, που ομολογεί ότι έχει πάθος με την αποκάλυψη όλων των στοιχείων, παραδέχεται πως «ο κόσμος έχει χάσει πλέον το ενδιαφέρον του για την υπόθεση ΜΗ370».

Πληροφορίες από Guardian | New York Magazine
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης