Μεγιστάνες συλλέκτες καταφθάνουν με τα γιοτ τους στη Βενετία. Οι σημαντικότεροι αρθρογράφοι του εικαστικού ρεπορτάζ – και όχι μόνο – συρρέουν στην πόλη μαζί με τις μεγαλύτερες μορφές της τέχνης για την Μπιενάλε, που αρχίζει αύριο. Κι όμως, ήδη τα ξένα μέσα και οι ειδικοί μιλούν σχεδόν με διθυράμβους για τον Στέφανο Τσιβόπουλο, ο οποίος εκπροσωπεί τη χώρα μας.

Ήδη οι δημοσιογράφοι που επισκέφθηκαν τα περίπτερα των 90 χωρών καταγράφουν εντυπώσεις και κάνουν λίστες με τα πιο ενδιαφέροντα έργα. Και ναι, η ελληνική συμμετοχή με το Ηistory Zero του Στέφανου Τσιβόπουλου κατόρθωσε να αποσπάσει την προσοχή από χώρες και εικαστικούς-μεγαθήρια. Το περιοδικό-βίβλος της τέχνης και του σύγχρονου στιλ «Dazed and Confused» τον κατατάσσει στους 10 σημαντικότερους νέους εικαστικούς της Μπιενάλε με ειδική αναφορά στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται ως θέμα την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «Τelegraph» στο άρθρο της, αναφερόμενη στα περίπτερα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον, κάνει ήδη από την αρχή του κειμένου ιδιαίτερη μνεία στο ελληνικό περίπτερο και στο τριών μερών φιλμ του Τσιβόπουλου για την έννοια του χρήματος. Κεντρικό θέμα είναι η σημασία του χρήματος και ο ρόλος που παίζει στη διαμόρφωση των ανθρωπίνων σχέσεων μέσα από ένα φιλμ που παρουσιάζει την εμπειρία στην Αθήνα τριών εντελώς διαφορετικών ανθρώπων: μίας ηλικιωμένης συλλέκτριας έργων σύγχρονης τέχνης (η οποία πάσχει από άνοια και περνά τον χρόνο της φτιάχνοντας λουλούδια οριγκάμι με χαρτονομίσματα του ευρώ), ενός Αφρικανού μετανάστη-ρακοσυλλέκτη μετάλλων στους δρόμους της Αθήνας και ενός καλλιτέχνη (καταγράφει με το iPad του τυχαίες σκηνές στους δρόμους της πόλης). Η εγκατάσταση «History Zero» συνδυάζει το φιλμ με ένα αρχείο που περιλαμβάνει κείμενα και εικόνες με παραδείγματα από εναλλακτικά, μη-νομισματικά συστήματα συναλλαγών.

H «Telegraph» αναφέρεται στο γεγονός ότι «η χώρα του Ομήρου ακόμα φλερτάρει με τη χρεοκοπία» και πως, ενώ ο Τσιβόπουλος θέτει ερωτήσεις για την αξία του χρήματος, «είναι δύσκολο να φανταστείς Έλληνες πολιτικούς να θέτουν τα ίδια ερωτήματα όταν πάνε με το κύπελλο στο χέρι ζητιανεύοντας στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης