Ο Γιώργος Μασχαλίδης ο οποίος βρέθηκε για ένα ταξίδι στο Παρίσι μετά από επικοινωνία με την ηλεκτρονική μας εφημερίδα αναλύει το πως έζησε την επίθεση που πραγματοποιήθηκε κοντά στα Ηλύσια Πεδία το βράδυ της Πέμπτης.

Ο κ. Μασχαλίδης είναι ιδρυτής της μεγαλύτερης ελληνικής φωτογραφικής κοινότητας photocontest.gr. Έχει στενή συνεργασία με το περιοδικο Photonet και τη Nexus Publications και αρθρογραφεί στην έντυπη και ηλεκτρονική μορφή του περιοδικού, ενώ επίσης ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2011.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά το κείμενο που έστειλε στο zougla. gr:

«Τον τελευταίο καιρό ήθελα όλο και πιο πολύ να κάνω μια σειρά από ταξίδια σε διάφορες χώρες και πόλεις της Ευρώπης. Όμως λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων που έχουν χτυπήσει κόκκινο τα τελευταία χρόνια, δίσταζα να πάρω την απόφαση με αποτέλεσμα να το αναβάλω συνεχώς.

Ωστόσο, πριν από ένα περίπου μήνα αποφάσισα να σχεδιάσω ένα eurotrip με έναρξη τη Βαρκελώνη και τελικό προορισμό το Λονδίνο. Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού ανυπομονούσα να φτάσω στο Παρίσι προκειμένου να φωτογραφήσω τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της πόλης και να απαθανατίσω μερικά στιγμιότυπα από τους δρόμους και τους ανθρώπους του Παρισιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φτάνοντας λοιπόν στο Παρίσι στις 18 Απριλίου αντίκρισα έντονη αστυνομική παρουσία η οποία ομολογώ πως με έκανε να νιώθω ασφαλής. Αργότερα βεβαία, όταν συνέδεσα το γεγονός αυτό με την προεκλογική περίοδο που διανύει η Γαλλία, άρχισα και πάλι να σκέφτομαι πως η περίοδος ίσως δεν είναι κατάλληλη.

Το απόγευμα της 20ης Απριλίου, φωτογραφιζα τον πύργο του Άιφελ την ώρα που το φως έπεφτε. Κοιτάζοντας τον ουρανό για να βρω την στιγμή με το κατάλληλο φως, παρατήρησα μια έντονη εναέρια περιπολία. Υπήρχαν δύο τρία αστυνομικά ελικόπτερα που πετούσαν σε σχετικά χαμηλό ύψος πάνω από το κέντρο του Παρισιού. Αφού λοιπόν πήρα τη φωτογραφία που ήθελα από τον πύργο, σειρά είχε η Αψίδα του θριάμβου.

Περπατώντας προς την Αψίδα, έβλεπα ολοένα και μεγαλύτερη αστυνομική δράση. Κάπου εκεί ήταν που ξεκίνησαν οι πρώτες υποψίες αλλά συνεχώς μια φωνή μέσα μου έλεγε “Θα είναι προληπτικά λόγω εκλογών…”. Λίγο αργότερα, οι δρόμοι μπροστά από τον πύργο κλείνουν και μια ομάδα από ενόπλους αστυνομικούς περιφρουρούν και κάνουν έλεγχο σε όλα τα ύποπτα αυτοκίνητα της περιοχής.
Δευτερόλεπτα μετά, χτυπάει το κινητό μου και ενημερώνομαι για το τρομοκρατικό χτύπημα στα Ηλύσια Πεδία. Εκεί ακριβώς που βρίσκεται η Αψίδα του θριάμβου για την οποία ήμουν καθοδόν.Τότε είναι που συνειδητοποίησα πόσο κοντά είμαι στο συμβάν και χωρίς δεύτερη σκέψη έτρεξα προς την καρδιά των γεγονότων με τη μηχανή στα χέρια.

Τα πρώτα λεπτά επικρατεί ένα χάος. Παντού ακούγονται σειρήνες και οχήματα των δυνάμεών ασφαλείας τρέχουν προς την ίδια κατεύθυνση. Φτάνοντας στο σημείο, η παρουσία των αστυνομικών οχημάτων ήταν τεράστια. Σε μόλις λίγα λεπτά είχαν φτάσει πάνω από 15 οχήματα καθώς είχαν αποκλειστεί οι γύρω δρόμοι με κορδέλες και αστυνομικούς να τις οχυρώνουν. Το δίλημμα για το εάν έπρεπε να πλησιάσω περισσότερο ή όχι κορυφώνεται.

Χωρίς καλά καλά να το καταλάβω, έχω βρεθεί στο πλησιέστερο σημείο της επίθεσης και φωτογραφίζω το περιβάλλον. Η αστυνομία εκκενώνει τον χώρο, μερικοί ακόμη Ρεπόρτερ φωτογραφίζουν, δύο τρεις μάρτυρες κάνουν τις πρώτες δηλώσεις ενώ ο γύρω κόσμος κοιτά απορημένος.

Μετά από δεκάδες λήψεις και ενώ η ώρα είχε περάσει, αποφάσισα να επιστρέψω στο ξενοδοχείο για να επεξεργαστώ το φωτογραφικό υλικό. Βγαίνοντας παραέξω στους γύρω δρόμος, έρχομαι σε σύγκρουση με ένα τρομακτικά άδειο Παρίσι. Συνεχίζουν και αντιλαλούν σειρήνες καθώς τα μπλε φώτα των περιπολικών λούζουν τους δρόμους του Παρισιού. Κάθε στάση του μέτρο είναι γεμάτη ενόπλους αστυνομικούς και το περιβάλλον γίνεται όλο και πιο βαρύ.

Το επόμενο ξημέρωμα η πόλη βαδίζει στο ίδιο μοτίβο, αφού ένοπλες δυνάμεις ασφαλείας βρίσκονται σε εγρήγορση και αστυνομικά οχήματα πετάγονται από κάθε μικρό ή μεγάλο δρόμο. Ωστόσο ο κόσμος φαίνεται να ακολουθεί ατάραχος τους γρήγορους ρυθμούς της πόλης και της καθημερινής ρουτίνας σε ένα ακόμα χτυπημένο από την τρομοκρατία Παρίσι».



Φωτογραφίες: Γιώργος Μασχαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης