Το πρώτο κανάλι της ρωσικής τηλεόρασης στο διάστημα 12-15 Φεβρουαρίου θα προβάλει σε τέσσερα επεισόδια το ντοκιμαντέρ του Όλιβερ Στόουν για τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται πριν από την έναρξη της περιόδου παρουσίασης των θέσεων των υποψηφίων από τα μέσα ενημέρωσης.

Αλλά το ίδιο το γεγονός της προβολής του ντοκιμαντέρ προκάλεσε την αντίδραση του αντιπολιτευόμενου κόμματος «Γιάμπλακο», το οποίο τη θεωρεί ως αθέμιτο ανταγωνισμό. Η αρχηγός μάλιστα του κόμματος «Γιάμπλακο» Αιμιλία Σλαμπουνόβα ζήτησε από την Κεντρική Εκλογική Επιτροπή να αποτρέψει την προβολή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν αποκλείεται μάλιστα, όπως γράφει η εφημερίδα «Vedomosti», να υπάρξουν και από άλλους υποψήφιους παρόμοιες διαμαρτυρίες.

«Παρακολουθούμε με προσοχή τις εκπομπές και εάν διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν ενδείξεις μιας προπαγάνδισης θέσεων που είναι έκνομες, θα διαμαρτυρηθούμε οπωσδήποτε στην Κεντρική Εκλογική Επιτροπή» δηλώνει ο αρμόδιος του προεκλογικού επιτελείου της Ξένιας Σαμπτσάκ, Τιμούρ Βαλέγιεφ.

«Όταν στις ειδήσεις καθημερινά παίζονται 25 θέματα για τη δραστηριότητα του Πούτιν, κάτι που έστω θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι εντάσσεται στην τρέχουσα δραστηριότητά του λόγω της θέσης που κατέχει, η προβολή του ντοκιμαντέρ θέτει σε άνιση θέση τους υπόλοιπους υποψηφίους» υποστηρίζει ο Ίγκορ Λέμπεντεφ από το Φιλελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα του Βλαντίμιρ Ζιρινόφσκι. Ωστόσο, επισημαίνει ότι δεν πρόκειται να προβεί σε καμία διαμαρτυρία, διότι θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι χάσιμο χρόνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά την άποψη του εκπροσώπου Τύπου του προεκλογικού επιτελείου του Πούτιν, Αντρέι Κοντρασόφ, το ντοκιμαντέρ του Στόουν δεν συνιστά προπαγάνδιση θέσεων, καθώς δεν καλεί τον θεατή να ψηφίσει υπέρ ή κατά κάποιου υποψηφίου, δεν αναφέρεται στις πιθανές επιπτώσεις από την εκλογή του ή τη μη εκλογή του, και μάλιστα δεν περιέχει ούτε τη λέξη «υποψήφιος», αλλά έχει ως θέμα τον νυν πρόεδρο.

Από τη μεριά του, ο εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου προέδρου Ντμίτρι Πεσκόφ επεσήμανε ότι τα τηλεοπτικά δίκτυα δεν τον συμβουλεύονται για το τι θα προβάλλουν στο πρόγραμμά τους και είναι απολύτως ελεύθερα όσον αφορά στις επιλογές τους.

Ο Αντρέι Μπούζιν, μέλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων της Κεντρικής Εκλογικής Επιτροπής, θεωρεί ότι η απάντηση στο ερώτημα αν η ταινία του Όλιβερ Στόουν συνιστά προπαγάνδιση θέσεων θα είναι πάντα υποκειμενική. Κι αυτό γιατί η κλασική συνταγή ενός συμβούλου δημοσίων σχέσεων λέει ότι τον υποψήφιο τον εξυπηρετούν τα πάντα εκτός φυσικά από τη νεκρολογία. Ο ίδιος, πάντως, πιστεύει ότι το ζήτημα του άνισου ανταγωνισμού των υποψηφίων στα ΜΜΕ δεν μπορεί γενικά να αντιμετωπισθεί όσο τα μέσα ενημέρωσης έχουν διαφορετικές οικονομικές δυνατότητες.

Πηγή: Vedomosti

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης