Ο θάνατος της «τελευταίας» γιγάντιας χερσαίας χελώνας, γνωστής και ως ο «μοναχικός George», είχε προκαλέσει θλίψη σε πολλούς ζωόφιλους ανά τον κόσμο, καθώς οι επιστήμονες πίστευαν ότι ήταν η τελευταία του είδους της.

Τα νέα όμως που έρχονται από το Εθνικό Πάρκο των Γκαλαπάγκος είναι αισιόδοξα, αφού ερευνητές του πανεπιστημίου Yale ανακάλυψαν ότι υπάρχουν 17 εν ζωή συγγενείς της αιωνόβιας αυτής χελώνας.

Σύμφωνα με τη «Le Monde», η ανακάλυψη αυτή έγινε ύστερα από την εξέταση 1.600 δειγμάτων. Τα ερπετά αυτά βρέθηκαν κοντά στο ηφαίστειο της νήσου Isabela, εκ των οποίων τα εννέα είναι γένους θηλυκού και τα τρία γένους αρσενικού. Υπάρχουν επιπλέον πέντε νεαρές χελώνες, το γένος των οποίων δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί. Η ανακάλυψη αυτή είναι σπουδαία, καθώς οι επιστήμονες εντόπισαν τα ίδια γονίδια με του μακαρίτη «μοναχικού George», κάτι που σημαίνει ότι μέσω ειδικών γενετικών «αλχημειών» ενδέχεται να δούμε πολύ σύντομα έναν απόγονο του – μέχρι πρότινος θεωρητικά αφανισμένου – είδους Geochelone abingdoni.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής