Ένα νέος είδος τουρισμού αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στην Τουρκία. Εϊναι οι τουρίστες – τηλεθεατές τουρκικών σίριαλ και οι τουρίστες-θεατές ξένων ταινιών που έχουν γυριστεί στη γείτονα.

Οι επισκέπτες προέρχονται κυρίως από τον αραβικό και ευρύτερα μουσουλμανικό κόσμο, αλλά και από τα Βαλκάνια, και ζητούν να επισκεφτούν τα μέρη που έχουν δει στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περιοχή του Τσανακαλέ, όπου εδώ και λίγο καιρό έχει τοποθετηθεί σε δημόσιο χώρο ένα τεράστιο ξύλινο άλογο, σκηνικό από την ταινία «Τροία» με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ. Εξαιτίας αυτού του Δούρειου Ιππου, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικέ Αρχές, οι αφίξεις τουριστών στη συγκεκριμένη περιοχή έχουν αυξηθεί κατά 73%.

«Τα τουρκικά σίριαλ προβάλλονται σε 102 χώρες. Ειδικά σίριαλ όπως ο «Σουλεΐμάν ο Μεγαλοπρεπής» έχουν θετικό αντίκτυπο στην ζήτηση τουριστικών πακέτων από τα Βαλκάνια και τις αραβικές χώρες. Γενικά έει σημειωθεί αύξηση 15% στις αφίξεις τουριστών από χώρες όπου προβάλλονται τέτοιες δραματικές σειρές. Για παράδειγμα, τις τουρκικές περιοχές του ανατολικού Εύξεινου Πόντου τις επισκέπτονταν μέχρι πρόσφατα περίπου 35.000 ‘Αραβες τουρίστες. Το 2013 τις επισκέφτηκαν 170.000 ‘Αραβες» δηλώνει στην εφημερίδα Χουριέτ η Γκιοκσέ Οζντεμίρ, καθηγήτρια Τουριστικής Διαχείρισης στο πανεπιστήμιο Γιασάρ της Σμύρνης.

Η αρχή έγινε το 2003, όταν ξαφνικά αυξήθηκε η ζήτηση για διαμονή και εκδρομές στην Καππαδοκία, καθώς πολλά από τα χαρακτηριστικά τοπία της παρουσιάζονταν στην σαπουνόπερα «Στα Βάθη της Ανατολής» ( η οποία προβλήθηκε, χωρίς μεγάλη επιτυχία, και στην Ελλάδα ). Σημείο «αναφοράς» είναι η έπαυλη όπου υποτίθεται ότι διαδραματίζονται οι έρωτες και τα πάθη της οικογένειας Καραντάγ. Η ζήτηση παραμένει αυξημένη και σήμερα, δέκα χρόνια μετά την προβολή της σειράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Πολλοί παράγοντες, κυβερνητικοί, τοπικοί και της τουριστικής βιομηχανίας, προσπαθούν να πείσουν ξένους και Τούρκους παραγωγούς να γυρίσουν έργα στις περιοχές τους. Το φαινόμενο δεν είναι μόνο τουρκικό. Για παράδειγμα, ο «Αρχοντας των Δαχτυλιδιών» άφησε γύρω στα 2 δις δολάρια συνάλλαγμα στη Νέα Ζηλανδία. Χάρη στην ταινία ο αριθμός των τουριστών έφτασε τα 2,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 50%», σημειώνει η Οζντεμίρ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης