Απογοητευτικά ήταν τα αποτελέσματα των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο τζίρο της εβδομάδας που προηγήθηκε (8- 13/12), όπως εκτιμά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε μεταξύ των μελών της.

Συγκεκριμένα, το ένα πέμπτο των επιχειρήσεων που άνοιξαν την περασμένη Κυριακή δήλωσε ότι ήταν σαν μία καθημερινή μέρα, μόλις μία στις δέκα είδε τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τις μέσες πωλήσεις της εβδομάδας, ενώ οι επιχειρηματίες στην πλειονότητά τους (64%) ανέφεραν ότι είχαν χαμηλότερο τζίρο από τον μέσο όρο της εβδομάδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το φαινόμενο αυτό εντείνεται σε ό,τι αφορά στις μικρές- οικογενειακές επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό, με το ποσοστό να ανέρχεται στο 75% των περιπτώσεων, καθώς και για τις επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών δεν ξεπερνά τα 30.000 ευρώ με αντίστοιχο ποσοστό 78%.

Τα παραπάνω ευρήματα επιβεβαιώνονται και από το επόμενο ερώτημα, δηλαδή πώς θα επηρεάσει τον συνολικό τζίρο της εορταστικής περιόδου το άνοιγμα την Κυριακή 14 Δεκέμβρη.

Η κύρια αντίληψη του επιχειρηματικού κόσμου (48%) είναι ότι δεν θα έχει καμία επιρροή στο ύψος των πωλήσεων όλης της περιόδου και αυτό απορρέει από το γεγονός ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις δεν παρουσίασαν κάποια αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεών τους την Κυριακή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι περίπου μία στις δύο μικρές επιχειρήσεις προβλέπει ότι θα συμβάλει αρνητικά για τις ίδιες, το οποίο υποκρύπτει την ανησυχία τους ότι με το συγκεκριμένο μέτρο χάνουν ένα μέρος από το μερίδιο αγοράς.

Όσον αφορά στις τρεις παραμέτρους α) απασχόληση β) λειτουργικό κόστος και γ) επισκεψιμότητα, που μελετά η ΕΣΕΕ για να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα του μέτρου της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, παρουσιάζονται τα εξής αποτελέσματα:

Μόλις το 3% των επιχειρήσεων έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο λόγω του ότι ανοίγει και τις Κυριακές, ενώ η πλειονότητα των επιχειρηματιών (62%) καλύπτει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού τις συγκεκριμένες μέρες με προσωπική δουλειά.

Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος, παρατηρείται ότι 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν επιβαρυνθεί σε κάποιον βαθμό από τις επιπλέον μέρες λειτουργίας των καταστημάτων, ενώ το 76% των επιχειρηματιών δηλώνει ότι το μέτρο δεν έχει συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

Τέλος, οι έμποροι κλήθηκαν να κρίνουν το μέτρο για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή τους έχοντας υπ’ όψιν τους τη συνολική εικόνα εντός του 2014. Το ποσοστό στο σύνολο του λιανικού εμπορίου που τάσσεται εναντίον του μέτρου ανέρχεται σε 77%. Ο μόνος κλάδος που φαίνεται να διαφοροποιείται σε αυτό το ερώτημα είναι το λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών, όπου το ποσοστό που διαφωνεί μειώνεται στο 54%. Σημειώνεται ότι και σε αυτήν την περίπτωση οι επιχειρηματίες, στην πλειονότητά τους, φαίνεται να απορρίπτουν τη λειτουργία των καταστημάτων τους τις Κυριακές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης