Μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών αποτυπώνει τις συνήθειες των καταναλωτών πριν από το Πάσχα.

Σύμφωνα με την έρευνα, δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18 Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων (67%) δηλώνει ότι νηστεύει τη Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο, αν συμπεριληφθεί και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές).

Συνολικά όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει ποσοστό 17%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ εκτιμάται ότι το 5% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 900 εκατ. ευρώ, σχετίζεται ή επηρεάζεται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Αν και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του τη συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι συνήθως, συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τις απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι ερωτηθέντες για τη νηστεία είναι ενδιαφέρον ότι η πλειονότητα θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73%, ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει.

Σε σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό, τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό 85%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 76% και στα γλυκά σε ποσοστό 62%. Αντίθετα, στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και 52% αντίστοιχα, με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών με 77% και στην εξοικονόμηση χρημάτων με 67% και ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος και το αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα. Όσον αφορά στο σημείο πώλησης το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σούπερ μάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος από το 12%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης