Οι καταναλωτές «κόβουν» τις αγορές στα σούπερ μάρκετ με ρυθμό μεγαλύτερο του αναμενόμενου, «δείχνοντας» ξεκάθαρα ύφεση με βάθος και εύρος, που ακόμη δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί, αν και παράγοντες της αγοράς εκφράζουν φόβους ότι μπορεί να διαμορφωθεί σε διψήφιο ποσοστό.

Σε ακόμη πιο δυσχερή θέση βρίσκονται οι προμηθευτές, που εκτός από την πτώση του τζίρου έχουν να αντιμετωπίσουν και τις καθυστερήσεις στις πληρωμές, τα φέσια, αλλά και τις αναγκαστικές επιπλέον εκπτώσεις που ζητεί το λιανεμπόριο​

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IRI αλλά και εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, τον Ιανουάριο η πτώση του τζίρου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ άγγιξε το -10%, ανοδικά έστω και οριακά στο +2,9% λόγω της Καθαράς Δευτέρας «έκλεισε» ο Φεβρουάριος (την τρίτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 11,3%), ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου ο τζίρος ακολούθησε ελεύθερη πτώση υποχωρώντας κατά 15%.
Σε ακόμη πιο δυσχερή θέση βρίσκονται οι προμηθευτές, που εκτός από την πτώση του τζίρου έχουν να αντιμετωπίσουν και τις καθυστερήσεις στις πληρωμές, τα φέσια, αλλά και τις αναγκαστικές επιπλέον εκπτώσεις που ζητεί το λιανεμπόριο.

Η αγορά δείχνει, λοιπόν, ότι το πρώτο τρίμηνο η οικονομία θα είναι σε ύφεση και μάλιστα μεγάλη.

Με βάση τις προβλέψεις της εταιρείας ερευνών IRI, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αναμένεται να υποχωρήσουν εφέτος κατά 3,6% σε σχέση με το 2016. Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται στο σενάριο ότι η ανεργία θα μειωθεί στο 22% και δεν θα υπάρξουν κάποιες μεγαλύτερες ανατροπές στην οικονομία αλλά και στον κλάδο, όπως συνέβη πέρυσι. Εν αντιθέσει, πάντως, με το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, η IRI εκτιμά πως οι πωλήσεις των καταστημάτων cash & carry θα εμφανίσουν μεν μείωση αλλά στα επίπεδα του 0,6%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης