«To άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν πρόκειται να φέρει ούτε αύξηση της απασχόλησης αλλά ούτε και μείωση των τιμών» υποστηρίζουν οι 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους λέγοντας παράλληλα «όχι» στη απελευθέρωση που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) η οποία δημοσιοποιήθηκε πριν από λίγο και δείχνει ότι οι πλειοψηφία των μικρομεσαίων εμπόρων είναι αρνητική στις προωθούμενες από την κυβέρνηση αλλαγές, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι σε περιόδους ύφεσης η ζήτηση και η υποκατανάλωση είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επιδρούν στην οικονομική επίδοση των επιχειρήσεων ,ανεξάρτητα από το ωράριο λειτουργίας. Μάλιστα στην έρευνα γίνεται αναφορά και σε συμπεράσματα που έχουν προκύψει από μελέτες σε άλλες χώρες που λειτουργούν καταστήματα και τις Κυριακές , όπως η Ισπανία, στη Γερμανία, η Ολλανδία τα οποία δείχνουν την αρνητική επίπτωση για τις μικρές επιχειρήσεις αλλά και για την απασχόληση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία MARC A.E δείχνει ότι το 81,5% των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του εμπορίου διαφωνεί με την απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές , το 84% υποστηρίζει ότι δεν θα φέρει ανάκαμψη στην αγορά, με τις επιχειρήσεις που έχουν χαμηλό τζίρο και μικρό αριθμό απασχολούμενων είναι ακόμη περισσότερο επιφυλακτικές σχετικά με το εάν το άνοιγμα τις Κυριακές θα έχει για αυτές θετικά αποτελέσματα. Όσο για το εάν θα προστεθούν νέες θέσεις εργασίας οι μικρομεσαίοι σε ποσοστό 85,1% λένε ότι για να καταφέρει μια εταιρεία να προσλάβει προσωπικό , θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσδοκίες για αύξηση της κατανάλωσης, των παραγγελιών και γενικότερα βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Σήμερα όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας το 68,8% των νοικοκυριών περιμένει τις εκπτώσεις ( 2 μήνες το χρόνο) για να πραγματοποιήσει τις αγορές του με αποτέλεσμα το αγοραστικό ενδιαφέρον να είναι νεκρό 10 μήνες το χρόνο .

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Η ΓΣΕΒΕΕ τονίζει ότι με τα στοιχεία που υπάρχουν και από την ευρωπαϊκή εμπειρία ( σε χώρες που τα καταστήματα λειτουργούν τις Κυριακές) δεν προκύπτει θετική συσχέτιση απασχόλησης, κατανάλωσης και τιμής ακόμα και για τις χώρες που η απελευθέρωση αφορά και μεγάλες επιχειρήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την 6η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τις Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις , που εξετάζει 19 χώρες της Ε.Ε. , το εργασιακό κόστος αυξάνεται περισσότερο από τις πωλήσεις (ιδιαίτερα τις Κυριακές), οι επιπτώσεις στην απασχόληση από το διευρυμένο ωράριο είναι αρνητικές , ενώ τα μικρά καταστήματα μειώνουν τις θέσεις εργασίας καθώς το κόστος είναι μεγαλύτερο των κερδών γεγονός που αναγκάζει τους μικρούς επιχειρηματίες και τις οικογένειες τους να καλύπτουν οι ίδιοι τις θέσεις αυτές. Επιπλέον σύμφωνα με την Έκθεση εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού και της μείωσης των κερδών , τα μικρά καταστήματα εξαφανίζονται από τον εμπορικό χάρτη ή υποχρεώνονται σε εξαγορά από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Ειδικότερα πάντως απο την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές στην Αυστρία η συνολική απασχόληση δεν επηρεάστηκε, στην Ολλανδία μειώθηκε η πλήρης απασχόληση στο σύνολο των λιανεμπορικών καταστημάτων και στη Γερμανία προέκυψε μείωση της απασχόλησης κατά 5,8%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης