Εντός των προσεχών εβδομάδων θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με το οποίο ρυθμίζονται θέματα πώλησης τηλεοπτικού χρόνου, σύστασης μητρώου περιφερειακού και τοπικού Τύπου, κατανομής της κρατικής διαφήμισης και ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την καθιέρωση ηλεκτρονικού συστήματος αγοράς τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου με αλγόριθμο βελτιστοποίησης βάσει δημοπρασιών ανά διαφημιστικό σποτ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη, στόχος είναι η αύξηση των φορολογικών εσόδων από την τηλεοπτική διαφήμιση, την καταπολέμηση του μαύρου χρήματος και των προβλημάτων ρευστότητας. Τη διαχείριση θα την κάνει εταιρεία που θα αναλάβει να λειτουργεί την πλατφόρμα με ρυθμιστή το ΕΣΡ.

Σχετικά με το Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, η κυβέρνηση κάνει λόγο για ένα παρωχημένο σύστημα κατάρτισης της λίστας, επισημαίνοντας πως το νέο σχέδιο νόμου θα δώσει τέλος στις πελατειακές σχέσεις.

Προβλέπεται, επίσης, η κατάργηση του 50%-40%-10% που ίσχυε για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης σε τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνα αντίστοιχα. Διατηρείται η ποσόστωση 70%-30% (30% για τα περιφερειακά ΜΜΕ) και μάλιστα προβλέπονται κυρώσεις σε περίπτωση που η ποσόστωση αυτή δεν εφαρμόζεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δημιουργείται, επίσης, θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτος ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη παραγωγής οπτικοακουστικών, με στόχο η Ελλάδα να μπει στον χάρτη των film friendly χωρών, επιχορηγώντας κατά 25% των επιλέξιμων δαπανών έως 5 εκατ. ευρώ για την παραγωγή κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, animation και video games.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης