*** Ένα ερώτημα αρχίζει να πλανάται απειλητικό
πάνω από τον Άγιο Δομίνικο..:
Υπάρχει, εν τέλει,
Έλλην τηλεθεατής,
Ελληνίς τηλεθεάτρια,
που να θεωρεί πετυχημένη την επιλογή τού «Σκάι»
να βάλει και δεύτερο παρουσιαστή στο «Survivor»;

* Προσωπικώς,
(σάς) είχα εκφράσει τις ενστάσεις μου
από την πρώτη στιγμή που μαθεύτηκε το… θλιβερό μαντάτο,
όπως το ίδιο έπραξα
και βλέποντας την υποτονική εμφάνιση τού Γιώργου Λιανού
(ο οποίος, μια χαρά ταλαντούχος άνθρωπος είναι,
αλλά κατά την άποψή μου δεν ταιριάζει με το concept).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Όμως,
η ζωή έχει αποδείξει επανειλημμένα
ότι στα πιο ανώδυνα θέματα γίνονται τα μεγαλύτερα ατοπήματα
κι ότι τα «έπεα πτερόεντα» γίνονται αιτία
για να ξεσπούν οι πιο ομηρικοί καβγάδες
(πώς τα λέω, πώς τα λέω…)!

* Η τηλεκριτικός Αφροδίτη Γραμμέλη
θέλησε να κάνει αφ’ υψηλού πλακίτσα εις βάρος τού Γιώργου Λιανού
και προέβη σε απαράδεκτη χυδαιότητα με το σχόλιο
«Στείλτε τον πίσω, στα τρία παιδιά του».

* Η στήλη είναι υπέρ τής Ειρωνείας,
υπέρ τής Δηκτικότητας,
υπέρ τής Αποδόμησης•
μα ακριβώς αυτές οι έννοιες
είναι που αποτελούν μία άκρως απαιτητική σχοινοβασία,
διότι όποιος τις επιχειρεί είναι πανεύκολο
-αν δεν κατέχει πραγματικά την Τέχνη-
να πέσει και να γκρεμοτσακιστεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Αν η τηλεκριτικός Γραμμέλη έμενε στο ειρωνικό
-για τον βοηθητικό ρόλο τού Λιανού- σχόλιο
«Κάτι σαν πιστολάκι σε κομμωτήριο»,
όλα θα ήταν μια χαρά και ουδείς θα τής έλεγε το παραμικρό.
Όμως,
το γεγονός ότι ανεκάτεψε στο «χιουμοράκι» της τα παιδιά του,
συνιστά -ιδίως επειδή είναι και γυναίκα- τεράστια και ασυγχώρητη φτήνια.

* Να σημειώσω εδώ,
ότι ο Γιώργος Λιανός απεκάλυψε
πως έστειλε μήνυμα στην τηλεκριτικό Γραμμέλη,
με το οποίο τής ζητούσε με ευγενικό τρόπο
να απαλείψει από το σχόλιό της
την αποστροφή που αφορούσε στα παιδιά του•
για μία ακόμη φορά ο Λιανός απέδειξε το ήθος του
και οφείλουμε να εξάρουμε τον χαρακτήρα του.

* Μάλιστα,
αξίζει να αναφέρω την εξαιρετική αντίδραση
που είχε ο συμπαραγωγός τού Λιανού στο ραδιόφωνο,
ο Γρηγόρης Αρναούτογλου,
ο οποίος με οξύτατο τρόπο μέμφθηκε
την -παραδοσιακά ευνοούμενη τού Συστήματος- Γραμμέλη•
μεταξύ άλλων,
απολύτως εύστοχα τής υπενθύμισε
την πρόσφατη παρουσία της στο «Late Night Show»
(όπου -όπως θυμόμαστε όλοι-
νομιμοποιούσε με την παρουσία της
την πορνό ενότητα με τίτλο «Ο Γιώργος ψάχνει κορίτσι»,
στην οποία εμφανίζονταν κάποιες θλιβερές εμφανίσιμες υπάρξεις
και διέσυραν το Γυναικείο Φύλο
εκλιπαρώντας για μια «θεσούλα» στο «γυαλί»).

*** Σ’ αυτό, λοιπόν, το σημείο,
έφτασε η στιγμή να πούμε ορισμένα πράγματα
για τις έννοιες «Τηλεκριτικός» και «Τηλεοπτική Κριτική».
θα ξεκινήσω μιλώντας ως δημοσιογράφος…

* Κατ’ αρχάς και κατ’ αρχήν,
αν κάποιος με αποκαλέσει ή με προσδιορίσει ως «τηλεκριτικό»,
θα νιώσω ότι με βρίζει•
όχι επειδή θεωρώ ότι η «Τηλεοπτική Κριτική» είναι αμελητέα έννοια
ή ήσσονος σημασίας δραστηριότητα,
αλλά διότι δεν γίνεται να υπερβαίνει τη Δημοσιογραφική Ιδιότητα.
Ως εκ τούτου,
όταν διαπιστώνω πως ένας άνθρωπος
δέχεται να φέρει ως κεντρική του ιδιότητα τη λέξη «τηλεκριτικός», αισθάνομαι την ίδια απαξία που μού προκαλεί ο Στέλιος Ράμφος
(άλλος αγαπημένος τού Συστήματος κι αυτός),
ο οποίος -άκουσον, άκουσον-
δέχεται να προσδιορίζεται στις τηλεοπτικές εκπομπές ως «φιλόσοφος»•
σαν να λέμε «εισοδηματίας»,
σαν να λέμε «φιδέμπορας»,
και ούτω καθ’ εξής…

* Επανέρχομαι…
Ιδίως στην εποχή τής τρυφηλότητας,
τότε που τα «θαλασσοδάνεια» των καναλιών
συντηρούσαν έναν «στρατό απόστρατων»,
οι τηλεκριτικοί γέμιζαν καθημερινώς τα «παράθυρα»
και τις σχετικές εκπομπές.

* Σε πολλούς απ’ αυτούς, άντρες τε και γυναίκες,
δόθηκαν ευκαιρίες για περαιτέρω πορεία.
ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΟΛΟΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ.
Όλοι όμως.

* Ουδείς απ’ αυτούς τούς «Ξερόλες τής Τηλεόρασης»
κατέφερε να κάνει επιτυχία στην Τηλεόραση.
Άχρωμα, άγευστα, άνοστα, αδιάφορα άτομα•
χωρίς την παραμικρή δυνατότητα να τσαλακωθούν,
να καινοτομήσουν, να τραβήξουν το ενδιαφέρον•
πόσω μάλλον, χωρίς την ελάχιστη δυνατότητα να καθηλώσουν.
Αυτό τι σημαίνει; Τι δείχνει;
Σημαίνει πολλά και δείχνει πολλά…

* Ο άνθρωπος που γνωρίζει μόνο να κρίνει, ουδέν άλλο γνωρίζει.
Απλά,
μερικά άτομα καταφέρνουν να στήσουν καριέρα
πουλώντας το… «μονό χνώτο» τους•
εκπέμποντας μία αύρα ελιτισμού με την οποία είναι σαν να σού λένε
«Εμένα που με βλέπεις πάω ακόμη και στην τουαλέτα με σμόκιν»
(αν πρόκειται για άντρες),
«Εμένα που με βλέπεις πάω ακόμη και στην τουαλέτα με… “τουαλέτα”»
(αν πρόκειται για γυναίκες).

* Η «καλομαθημένη» και ευνοούμενη τού Συστήματος, Γραμμέλη,
εξαργύρωσε τον ελιτισμό της με συμμετοχή σε μία χυδαία εκπομπή.
Κατόρθωμα; Δεν θα το ’λεγα.
Αντιθέτως, απέδειξε με την επιλογή της,
ότι πίσω από κάθε νεοέλληνα-νεοελληνίδα τηλεκριτικό
κρύβεται μία ανομολόγητη επιθυμία..:
Ή σταματήστε την Τηλεόραση,
ή δώστε μου ευκαιρίες να συμμετάσχω σ’ αυτήν…
(διασκευή τής πασίγνωστης ρήσης τού Άσλεϊ Μπρίλιαντ,
όπου στη θέση τής Τηλεόρασης αναφέρεται η Διαφθορά•
είμαι βέβαιος ότι πολλές και πολλοί από εσάς
ήδη μονολογήσατε ότι οι δύο έννοιες είναι «το ίδιο»•
και ναι, συχνά ισχύει αυτή η καυστική διαπίστωση…).

* Και κάτι άλλο, το οποίο αξιολογώ ως εξόχως σημαντικό..:
«Τηλεκριτικός» δεν λέγεσαι
όταν περιφέρεσαι κραδαίνοντας το απεχθές «ραβασάκι» τής A.G.B.,
ούτε όταν θεωρείς τα απεχθή «νούμερα» ως Πανάκεια Επιχειρηματολογίας.
Αν πράττεις έτσι, είσαι απλώς ένας «Τηλεορασόπληκτος Μαζάνθρωπος».

* Η Τηλεοπτική Κριτική διαθέτει πραγματική αξία
όταν έχει ως αφετηρία της το Ένστικτο.
Όποιος διαθέτει «Τηλεοπτικό Ένστικτο»,
δικαιούται να ασκεί Τηλεοπτική Κριτική,
δικαιούται να είναι Τηλεοπτικό Στέλεχος,
δικαιούται να ορίζει τι θα δουν οι τηλεθεατές
ή να τούς κατευθύνει στις επιλογές τους.

* Ακούσατε έστω μία φορά
κάποιον από τούς «μεγαλόσχημους» τηλεοπτικούς κριτικούς τής αράδας
(και τής απλωμένης αρίδας),
να εκφράσει μία καινοτόμο, μία πρωτοπόρο ιδέα.
ΟΥΔΕΙΣ.

* Τα συμπεράσματα δικά μας…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης