*** Φίλες και Φίλοι,
ξεκινάμε σήμερα με το αδιανόητο «μαργαριτάρι»
που εκτοξεύθηκε από το δελτίο ειδήσεων τού ΑΝΤ1
και τέθηκε ήδη σε τροχιά γύρω από τη Γη. 

* Η είδηση ήταν τραγική• 
ένας 52χρονος στα Τρίκαλα εμαχαίρωσε μέχρι θανάτου τη γυναίκα του 
(ονόματι Βαΐα). 
Αμέσως μετά το ρεπορτάζ, 
υπήρχε σπικάζ (μαζί με σχετική κάρτα) 
όπου καταγραφόταν η μαρτυρία τού γείτονα τής οικογένειας 
που βρήκε την άτυχη γυναίκα νεκρή: 
«Μπήκα μέσα στο σπίτι έντρομος και είδα τη γυναίκα ξεκοιλιασμένη• 
σαν γουρούνι την είχε σφάξει. 
Πήγα κοντά της και τής είπα στο αυτί: 
“Βέτσα, αν με ακούς, κούνα το χέρι σου.”». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* «Βέτσα» είπε τη Βαΐτσα. 
Ενώ το όνομα ήταν γραμμένο σωστά στην κάρτα, 
ο αδαής δημοσιογράφος μετέτρεψε το «αΐ» σε διπλό φωνήεν 
και το ανέφερε στον «αέρα» ως «έψιλον». 

* Όταν το άκουσα έμεινα σύξυλος. 
Μονολόγησα «Δεν είναι δυνατόν• με γελάν’ τ’ αφτιά μου…». 
Όμως, 
επειδή έχω απείρως μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις αισθήσεις μου, 
απ’ ό,τι στους διάφορους παρεπιδημούντες τη Δημοσιογραφία, 
έβαλα ξανά το επίμαχο απόσπασμα 
(παρα τον αποτροπιασμό που ένοιωθα 
εξ’ αιτίας τής αιμοσταγούς περιγραφής).  
Και ναι, εκτός από το μαχαίρι τού συζύγου της, 
αυτή η γυναίκα «δολοφονούταν» κι από τη Δημοσιογραφική Αμάθεια. 

* Φίλες και Φίλοι, 
συνειδητοποιείτε πόση ασχετοσύνη υπάρχει 
πίσω από αυτόν τον απαράδεκτο σολοικισμό; 
Κατ’ αρχάς, 
ο εν’ λόγω αδαής δεν γνωρίζει 
ότι υπάρχει και η θηλυκή εκδοχή τού ονόματος «Βάϊος»
(τώρα που το σκέφτομαι, 
πιθανώς δεν ξέρει συνολικά την ύπαρξη τού συγκεκριμένου ονόματος• 
δεν αποκλείω την περίπτωση, 
αν καλούταν να διαβάσει 
το επώνυμο τού παλαίμαχου ποδοσφαιριστή Βαΐτση, 
να τον έλεγε «Βέτση»). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Κατά δεύτερον, 
ο αδιανόητα αδαής δημοσιογράφος
δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία των Διαλυτικών 
στην Ανάγνωση και στη Γραφή τής Ελληνικής Γλώσσας• 
είναι σαν αυτούς που γράφουν 
«Είμαι σε ταβέρνα και τρώω τα παιδάκια μου»• 
δεν τρώνε παϊδάκια• τρώνε παιδάκια. 
Μιλάμε ότι πλέον ο Κανιβαλισμός που βιώνει η Ελληνική Γλώσσα 
είναι άνευ προηγουμένου. 
Ο Σημαντικότερος Πολιτιστικός και Πολιτισμικός Θησαυρός Παγκοσμίως, 
ο Σημαντικότερος Πολιτιστικός και Πολιτισμικός Θησαυρός Όλων των Εποχών, 
βιάζεται και κατασπαράζεται από τον κάθε κανίβαλο. 

* Με αφορμή τη «Βέτσα» 
(μόνο που αναφέρω ξανά αυτό το «μαργαριτάρι» 
μού κουδουνίζει ο εγκέφαλος), 
είναι ευκαιρία να πούμε κάποια λόγια εφ’ όλης τής ύλης… 

*** Προσωπικώς, 
θεωρώ ότι αποδεικνύεται τεράστιο λάθος η κατάργηση τής Καθαρεύουσας• 
επρόκειτο για τη γλωσσική μορφή 
που μάς συνέδεε με την ένδοξη και προηγμένη αρχαιότητά μας. 

* Γιατί καθιερώθηκε η Δημοτική; Ποιος ήταν ο λόγος; 
Καθιερώθηκε με σκοπό να επιτευχθεί αυτό που ορίζει η ονομασία της• 
να είναι πιο φιλική, πιο προσιτή, πιο οικεία στον Δήμο, στον Λαό. 

* Ερωτώ: 
Ο Αρχαίος Ελληνικός Λαός που δεν ομιλούσε τη Δημοτική 
αλλά μία πολύ πιο σύνθετη γλωσσική μορφή, 
εμεγαλούργησε ή εμποδιζόταν από τη δυσκολία τής γλώσσας; 
Ουδόλως εμποδιζόταν. 

* Και, τα αμείλικτα ερωτήματα συνεχίζονται… 
Στις παρελθούσες δεκαετίες 
η Καθαρεύουσα ήταν αυτή που έφταιγε για τα χάλια τής χώρας μας; 
Ή μήπως ευθύνεται η κατηργημένη Καθαρεύουσα 
για τη σημερινή κατάντια τής Ελλάδας; 

* Ποιος ορίζει ότι το μυαλό τού λαϊκού ή τού αγράμματου ανθρώπου 
δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην Καθαρεύουσα, 
ενώ -τάχα μου- ανταποκρίνεται εξαιρετικά στη Δημοτική; 

* Ναι, το δέχομαι ότι η Καθαρεύουσα έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις, 
αλλά ο κάθε άνθρωπος είναι προορισμένος 
να μάθει την ομιλία τού περιβάλλοντός του• 
ειδάλλως, τα Κινεζικά δεν θα ομιλούνταν από τούς Κινέζους, 
διότι -ως γνωστόν- τα Κινεζικά είναι δύσκολη γλώσσα… 
(αντιλαμβάνεστε το γελοίον τού πράγματος) 

* Και φτάνουμε στο Σήμερα… 
Τι έχει προσφέρει η Δημοτική στην Ελληνική Κοινωνία; 
Θα σάς πω εγώ τι έχει προσφέρει: 
Λοβοτομή. 

* Η Απλοποίηση είναι το πρώτο βήμα για την Ισοπέδωση. 
Ξεκινήσαμε από την κατάργηση τής Καθαρεύουσας 
και φτάσαμε να ακούμε σε πανελλήνια μετάδοση 
το γυναικείο όνομα «Βαΐτσα» να μετατρέπεται σε «Βέτσα». 
Η Απλοποίηση είναι σεβαστή διαδικασία, αρκεί να μη γίνεται Πανάκεια. 
Πρέπει να εφαρμόζεται με Σοφία και με Μέτρο, 
ειδάλλως καταλήγει να αποτελεί Όπλο των Ηλιθίων. 

* Σέβομαι τη Δημοτική. Σέβομαι και την Αργκό. Σέβομαι και τα Καλιαρντά. 
Όμως, σέβομαι και τιμώ και την Καθαρεύουσα. 
Σέβομαι κάθε γλωσσική μορφή, 
διότι έχει το νόημά της και τις κοινωνικές καταβολές της. 
Συστήνω και συνιστώ στους πιτσιρικάδες 
να φροντίσουν να τις μιλούν όλες με επάρκεια• 
θέλει χρόνο, αλλά αξίζει τον κόπο. 

* Επίσης, συστήνω και συνιστώ στους πιτσιρικάδες, 
να ζητήσουν από τούς γονείς τους ή να δώσουν από το χαρτζιλίκι τους 
και να αποκτήσουν ένα Λεξικό τής Ελληνικής Γλώσσας. 
Ξέρω ότι είναι αντιδημοφιλής η προτροπή μου• 
με τον τρόπο που γαλουχείται πλέον η πλειοψηφία των παιδιών, 
αυτά βαριούνται 
ακόμα και ν’ ανοίξουν μία νέα καρτέλα στον υπολογιστή τους, 
ώστε να μπουν στο «Google» 
και να μάθουν την ετυμολογία μιας λέξης• 
τα παιδιά έχουν διδαχθεί τη Βαργεστημάρα 
και την Υστερία τής Fast-Food Εποχής. 

* Παρεμπιπτόντως, 
πόσοι δημοσιογράφοι έχουν στο σπίτι τους ή στο γραφείο τους 
ένα Ελληνικό Λεξικό; 
Με βάση την εμπειρία μου, θα πω «Ελάχιστοι». 
Μία γύρα στις δημοσιογραφικές ιστοσελίδες 
(και δη, σε sites υψηλής επισκεψιμότητας), 
θα σάς πείσει για τού λόγου μου το αληθές. 
Κυριολεκτικά, γίνεται τής Αμορφωσιάς το κάγκελο. 
Και φαντασθείτε προς τα πού οδεύουμε, 
συνυπολογίζοντας ότι πολλοί από αυτούς τούς άσχετους 
σε μερικά χρονάκια θα είναι αρχισυντάκτες 
(κάποιοι από δαύτους είναι ήδη). 

*** Επιμύθιο: 
Η Ελληνική Γλώσσα 
είναι η Πιο Ευφυής Πνευματική Εφεύρεση Όλων των Εποχών. 
Είναι μία γλώσσα που δημιουργήθηκε από ευφυείς ανθρώπους, 
που προορίζεται για ευφυείς ανθρώπους, 
που απευθύνεται σε ευφυείς ανθρώπους. 
Είναι τέτοιος ο πλούτος της, 
που φτάνει η Ελληνική Γλώσσα να αποτελεί μία αέναη εγκεφαλική αβάντα. 
Η Ελληνική Γλώσσα είναι η Γλώσσα τής Ατάκας! 
Η Ελληνική Γλώσσα είναι η Γλώσσα τού Αποφθέγματος! 
Σεβασμός στην Ελληνική Γλώσσα! 
 
*** Φεύγω για να σάς λείψω 
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω… 
 

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα… 

*** Τα λέμε αύριο… 

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης