Ανταπόκριση από Στρασβούργο-Νίκος Ρούσσης

Με σύσταση της, προς τα 47 κράτη μέλη του Οργανισμού, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, απαιτεί από τις κυβερνήσεις να προωθήσουν τάχιστα ένα καθεστώς διαφάνειας, που ν’ αφορά τόσον τους πραγματικούς ιδιοκτήτες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Ευρώπη όσον και τους αφανείς χρηματοδότες τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να προωθήσουν ένα καθεστώς πλήρους διαφάνειας για «τ’ αφεντικά των ΜΜΕ» στην Ευρώπη, που να διασφαλίζει στο ευρύ κοινό αλλά και στις ρυθμιστικές αρχές, όλα εκείνα τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την διαμόρφωση γνώμης σχετικά, με το ποιοι είναι οι πραγματικοί ιδιοκτήτες, ποιοι οι χρηματοδότες των Μέσων Ενημέρωσης και ποιοι είναι αυτοί που καθορίζουν την στρατηγική λήψης αποφάσεων σ’ αυτά, υπογραμμίζει η Σύσταση της Επιτροπής Υπουργών.

Αυτές οι πληροφορίες, τονίζεται, θα πρέπει να είναι δημόσιες και προσβάσιμες, στο κοινό και στις ρυθμιστικές αρχές μέσω των ιστοτόπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Όπως αναφέρεται ρητά στην Σύσταση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν νομοθετικά ή άλλα εξίσου αποτελεσματικά μέτρα, με τα οποία θ’ απαιτείται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να γνωστοποιούν δημόσια πληροφορίες, σχετικές με:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

*Το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας ενός τηλεοπτικού σταθμού.

*Τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας του άμεσου κατόχου και εκείνων που συμμετέχουν και που ασκούν επιρροή στη λειτουργία και τη στρατηγική λήψης αποφάσεων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

*Τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας των φυσικών προσώπων, που συμμετέχουν με χρηματοδότηση ή δωρεές στην λειτουργία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

*Τα πλήρη στοιχεία των μετόχων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και ιδιαίτερα εκείνων που κατέχουν ή ελέγχουν, καθοριστικά μερίδια, στην λειτουργία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και επηρεάζουν, ως εκ τούτου, την στρατηγική λήψης αποφάσεων.

*Στοιχεία και πληροφορίες, για εταιρίες μέσων επικοινωνίας ή διαφημιστικές εταιρίες, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την πολιτική ενημέρωσης των Μέσων.

* Τα ονόματα των προσώπων που έχουν συντακτική ευθύνη και τις σχέσεις που, ενδεχομένως, έχουν με πολιτικά κόμματα.

*Όλες τις αλλαγές στην ιδιοκτησία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης